Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Plaats reactie

Topic author
Rammeloot
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2023 10:39
Actief als: particulier

Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Rammeloot »

Sinds april hebben we een occassion Megane IV Estate TCe 140 Intens gekocht. In oktober hebben we een melding bij de garage gemaakt dat de koppeling hapert. Als je de koppeling op laat komen en je geeft gas bij en laat vervolgens de koppeling rustig los, dan grijpt de koppeling nooit lekker de versnelling en hapert de auto. Dit geldt van zn 1 tot en met de 6e versnelling.
Ook schokt de auto als je het gas loslaat. Dat je merkt dat je geen gas meer geeft is normaal, maar in dit geval vind ik dat je het te veel merkt. Vooral als je rond de 60 rijdt, dan hoor je ook wat getik uit de auto komen en schokt hij meer dan normaal.

De garage heeft met mij meegereden én zelf gereden, toen deed de auto het uiteraard minder, maar voldoende dat de chef monteur het opmerkte. Ze hebben de auto uitgelezen (maar vonden niets geks) en vervolgens gereset (deden ze 2 dagen over). De auto leek daarna ietsjes minder te schokken, maar ik was nog niet erg overtuigd. Volgens de chef monteur konden ze niet veel anders meer doen, want onder motorkap of onder de auto kijken had volgens hem geen zin.

Herkent iemand deze klachten? Wat kan ik hier aan doen? En moet ik genoegen nemen met het antwoord van de garage?
Ik ben zelf overigens niet technisch onderlegd dus ik doe het op mn boerenverstand :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Renault47 »

ik zou in eerste instantie denken aan de koppeling zelf maar dat ie het rijdend in elke versnelling doet en ook bij terugschakelen lijkt meer te duiden op een slechte motorsteun. Het gaat om de motorsteun aan de onderkant die het kantelen van motor en bak moet beperken bij het optrekken en gas los.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mission
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 nov 2023 22:44
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door mission »

Ik zou geen genoegen nemen met dit antwoord van de garage. Mijn boerenverstand zegt dattie zo niet uit de fabriek gerold is en als je nog garantie hebt dan moeten ze het oplossen. Straks dan rijd het beestje braaf zijn garantie uit en zit je dan met een dure reparatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rienk85
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2017 08:11
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Rienk85 »

Goedemiddag,

Was benieuwd hoe dit verhaal afgelopen is of nog gaande is. Ik herken je problemen ook met mijn Megane. Met schakelen maakt de auto tok geluiden eveneens met het opkomen van de koppeling. Loslaten van het gas gaat ook schokkerig waarbij de pook ook wel heftig beweegt. Ik heb 3x een reparatie aan de versnellingsbak gehad waarvan 1x compleet vervangen wat even hielp waarna het allemaal terugkeerde. Voor zon jonge auto lijkt mij dit niet de bedoeling. Ik heb er geen vertrouwen meer in gezien de koppeling 1x helemaal kapot gegaan is.

Wie weet heb je een oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rammeloot
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2023 10:39
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Rammeloot »

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben, minder fijn om te weten dat het dus in de versnellingsbak zit en het eigenlijk niet op te lossen is. Volgende week gaat de auto weer naar de garage en dan zal ik ze dit ook nog laten weten. Eens kijken wat er gaat gebeuren...

Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rienk85
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2017 08:11
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Rienk85 »

Ben heel benieuwd wat je garage er van gaat vinden. Ik kan er nog weinig over vinden op internet op wat filmpjes na. Krijg wel sterk het idee dat er een aantal "maandag ochtend" modellen gemaakt zijn van dit type. Met een trekgewicht van 1700kg zou je denken dat de koppeling top moet zijn. Met een caravan wordt het alleen maar erger krijg ik het idee. Voor de rest heb ik last gehad van een krakende koppelingpedaal, defecte startmotor, kapotte versnellingbak, linker spiegel klapt af en toe niet in en de handgreep (dak) kapot. Altijd Renault gereden, deze nieuw aangeschaft, al met al erg onwaardig voor Renault. Succes bij de garage!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door mechanic »

Lijkt wel wat op een slecht 2 massa vliegwiel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rienk85
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2017 08:11
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Rienk85 »

Goedemorgen,

Ik was eigenlijk wel benieuwd of er al een uitslag was voor je auto.

Goed weekend!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Rammeloot
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2023 10:39
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Rammeloot »

Precies zoals verwacht: niets gevonden. Gelukkig wel een uitslag, dus als er het komende jaar wat gebeurt dan kan ik ze daarmee om de oren slaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rienk85
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2017 08:11
Actief als: particulier

Re: Koppeling Megane IV Estate TCe 140 Intens

Bericht door Rienk85 »

Goedemiddag!

Jammer dat er geen oorzaak/oplossing voor je is! Je komt zo ook geen steek verder. Met de oplopende temperaturen merk ik in iedergeval dat er meer ruimte in de koppeling komt en dus ook meer "tok" geluiden + bewegende koppelingspook. Hoop als nog dat hier iemand is die exact weet wat er aan de hand is.... of meer mensen met dit probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht