Beste forumleden, aangezien jullie de meeste ervaring hebben met dit model, alle type motoren en versnellingsbakken denk ik dat jullie een beter advies kunnen geven dan de meeste garages. (uitzonderingen daar gelaten)
Op dit moment rijd ik een 2013 Megane Estate 1.5dCi 110pk Bose met meer dan 300k op de klok. (gekocht vanwege trekgewicht van 1500kg)
I.v.m. de groot aantal kilometers, maar nog meer door zenuwschade in beide benen waardoor de 'smalle' stoelen steeds meer pijn veroorzaken ben ik op zoek naar een grotere vervanger en daarbij dacht ik aan een Talisman.
Ik koop meestal diesels met een kilometerstand van tussen de 150- en 200k en daar ben ik nu ook weer naar op zoek.
1. Is een Talisman uit 2017/2018 met dit soort tellerstanden een betrouwbare aankoop (kinderziektes opgelost)?
2. Welke motor is een goede keuze, de 1.5 110pk, de 1.6 130pk of de 1.6 160pk?
3. Welke versnellingsbak is een goede keuze, ook lettend op de keuze/advies van de motor?
4. Nog andere of betere adviezen?
Bedankt, Geert Jan
Aankoop advies Talisman, 1.5/1.6 dCi hand/auto?
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 20 dec 2024 12:53
- Actief als: particulier
Re: Aankoop advies Talisman, 1.5/1.6 dCi hand/auto?
1. Kies voor een betrouwbaar bedrijf. Ik wil alleen NAP auto's geen import. Kijk maar eens naar de gemiddelde kmstand van geimporteerde auto's. Vaak net beneden 100k terwijk even oude NAP meestal ruim boven 100 zitten.
2. Ik vind 1.5 de beste keuze. Krachtig koppel, ik denk net zo krachtig als de 1.6. Lagere wegenbelasting, zuiniger: is een modernere motor. Bron: website Tracelcard werkelijk verbruik. Mijn kosten ( 20.000 km per jaar) zijn circa 100 euro per maand lager dan van de kleinste benzineversie, en dan reken ik de lagere aanschafprijs voor de in ongenade gevallen diesel niet mee.
3. Een sterke diesel als deze is fijner met automaat. Ik heb handschakeling maar met 6 versnellingen en redelijk smalle toerenrange is dat wel veel schakelen. Voordeel is wel lager gewicht dus lagere wegenbelasting.
4. Ga voor een echt autobedrijf. Ik heb met een roze bril op gekeken en heb duidelijk een afgeragde auto gekocht. Hij was niet duur, maar intussen is de complete koppeling al vervangen en ook de draagarmen voor. Allerlei gebruikssporen die ik nooit heb gezien op mijn destijds nieuw gekochte Laguna. Om te janken eigenlijk. Laat je auto keuren door de toekomstige garage.
2. Ik vind 1.5 de beste keuze. Krachtig koppel, ik denk net zo krachtig als de 1.6. Lagere wegenbelasting, zuiniger: is een modernere motor. Bron: website Tracelcard werkelijk verbruik. Mijn kosten ( 20.000 km per jaar) zijn circa 100 euro per maand lager dan van de kleinste benzineversie, en dan reken ik de lagere aanschafprijs voor de in ongenade gevallen diesel niet mee.
3. Een sterke diesel als deze is fijner met automaat. Ik heb handschakeling maar met 6 versnellingen en redelijk smalle toerenrange is dat wel veel schakelen. Voordeel is wel lager gewicht dus lagere wegenbelasting.
4. Ga voor een echt autobedrijf. Ik heb met een roze bril op gekeken en heb duidelijk een afgeragde auto gekocht. Hij was niet duur, maar intussen is de complete koppeling al vervangen en ook de draagarmen voor. Allerlei gebruikssporen die ik nooit heb gezien op mijn destijds nieuw gekochte Laguna. Om te janken eigenlijk. Laat je auto keuren door de toekomstige garage.
Renault 16TL (bj 1980), Renault Laguna Break RXE 1.9 dTi (bj 1999), Renault Laguna Grandtour dCi Tech Road (bj 2004), Renault Clio 90TCe hatchback Expression (bj 2014), Renault Talisman Estate Intens (bj 2016).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-