Renault Zoe ZE50 R135
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 apr 2023
- Laatste bezoek: 15 jan 2025 17:39
- Actief als: particulier
Renault Zoe ZE50 R135
Ik heb een vervelende, lang lopende kwestie m.b.t. mijn Renault Zoe ZE R135.
Ongeveer anderhalf jaar geleden de auto (occassion) gekocht. Binnen een week ging de airco stuk + ontpopte er een grote diversiteit aan softwarematige kinderziektes. Samenvatting van ongeveer een jaar: mij daarover beklaagd bij de verkoper en Renault Nederland. Kwamen er niet uit, naar de Geschillencommissie gestapt en vervolgens een bindend advies ontvangen dat de airco kosteloos gerepareerd diende te worden + alle beschikbare software updates voor de systeemonderdelen geïnstalleerd diende te worden. Er zijn letterlijk honderden mailtjes over en weer geweest afgelopen jaar tussen mij, Renault Nederland en de uiteindelijke Renault ZE dealer die de reparatie heeft verzorgd.
Afijn, onlangs mijn auto weer terug en over de airco geen klachten, die koelt en verwarmt uitstekend. Met betrekking tot de updates van de systeemupdates heb ik echter een diversiteit aan klachten, omdat er heel veel helemaal niet zijn uitgevoerd terwijl mij is verzekerd dat alle beschikbare updates zouden zijn uitgevoerd.
Aan de hand van CanZE + andere Renault Zoe ZE R135 + het welbekende lijstje via heb ik eenvoudig kunnen vaststellen dat diverse systeemonderdelen niet over de meest recente software beschikken. Daarnaast zijn ook ACTIS updates met nummers 64756 / 64273 nog altijd niet uitgevoerd. Wat het mijns inziens helemaal bizar maakt is dat ik in aanloop naar de reparatie meermaals heb gewezen op het bestaan van beide updates + meermaals een lijst heb verstrekt van de updates die beschikbaar zouden moeten zijn. Allemaal niet waar volgens de Renault dealer en Renault Nederland trekken de vingers er helemaal van af, varen blind op wat de Renault dealer stelt.
Kortom, ik zit hier dus met een auto die volgens de dealer beschikt over alle meest recente updates aan de systeemonderdelen terwijl ik eenvoudig heb kunnen vaststellen dat dit niet het geval is. De ACTIS nummers wordt ook telkens totaal niet op gereageerd. Dat is toch voorbij het absurde? Niet in de laatste plaats omdat de Renault dealer ook (door de verkoper van mijn auto) is betaald voor het uitvoeren van alle beschikbare updates wat dus eenvoudigweg niet is gebeurd.
Wie herkent dit nog meer? Dat een Renault ZE dealer totaal niet in staat lijkt te zijn alle beschikbare updates te installeren, althans beweert dat te hebben gedaan terwijl het aantoonbaar niet zo is?
Ik ga nu naar een andere Renault ZE dealer voor een second opinion en hoop dan aan de hand van die second opinion de Renault ZE dealer die mijn auto "gerepareerd" heeft te kunnen overtuigen dat ze al die tijd mis hebben gezeten. Maar dat ik er zoveel moeite voor moet doen is toch niet normaal?! Daarnaast ook maar een berichtje gestuurd naar aantal auto magazines met mijn verhaal want wat ik allemaal met deze auto aan kinderziektes heb meegemaakt en hoe Renault Nederland ermee omgaat is beneden alle peil. Totaal geen service, het interesseert ze geen bal dat hun auto tijdens het rijden soms plots aangeeft aan de stekker in de auto zit en aan het opladen is, de handrem ineens niet meer werkt, er op een aantal vaste punten in het land telkens de melding verschijnt dat de accu bijna leeg is (soms is tie nog gewoon boven de 80%) met de vraag of ik een oplaadstation in de buurt wil zoeken, een kilometervoorspeller die to-taal niet overeenkomt met de werkelijkheid, en zo kan ik nog lang doorgaan. Echt belachelijk, zou goed zijn als dit gepubliceerd wordt, ben bijzonder ontevreden over zowel de auto als de "klantenservice" van Renault. Voor mij nooit meer een Renault dat is zeker.
Ongeveer anderhalf jaar geleden de auto (occassion) gekocht. Binnen een week ging de airco stuk + ontpopte er een grote diversiteit aan softwarematige kinderziektes. Samenvatting van ongeveer een jaar: mij daarover beklaagd bij de verkoper en Renault Nederland. Kwamen er niet uit, naar de Geschillencommissie gestapt en vervolgens een bindend advies ontvangen dat de airco kosteloos gerepareerd diende te worden + alle beschikbare software updates voor de systeemonderdelen geïnstalleerd diende te worden. Er zijn letterlijk honderden mailtjes over en weer geweest afgelopen jaar tussen mij, Renault Nederland en de uiteindelijke Renault ZE dealer die de reparatie heeft verzorgd.
Afijn, onlangs mijn auto weer terug en over de airco geen klachten, die koelt en verwarmt uitstekend. Met betrekking tot de updates van de systeemupdates heb ik echter een diversiteit aan klachten, omdat er heel veel helemaal niet zijn uitgevoerd terwijl mij is verzekerd dat alle beschikbare updates zouden zijn uitgevoerd.
Aan de hand van CanZE + andere Renault Zoe ZE R135 + het welbekende lijstje via heb ik eenvoudig kunnen vaststellen dat diverse systeemonderdelen niet over de meest recente software beschikken. Daarnaast zijn ook ACTIS updates met nummers 64756 / 64273 nog altijd niet uitgevoerd. Wat het mijns inziens helemaal bizar maakt is dat ik in aanloop naar de reparatie meermaals heb gewezen op het bestaan van beide updates + meermaals een lijst heb verstrekt van de updates die beschikbaar zouden moeten zijn. Allemaal niet waar volgens de Renault dealer en Renault Nederland trekken de vingers er helemaal van af, varen blind op wat de Renault dealer stelt.
Kortom, ik zit hier dus met een auto die volgens de dealer beschikt over alle meest recente updates aan de systeemonderdelen terwijl ik eenvoudig heb kunnen vaststellen dat dit niet het geval is. De ACTIS nummers wordt ook telkens totaal niet op gereageerd. Dat is toch voorbij het absurde? Niet in de laatste plaats omdat de Renault dealer ook (door de verkoper van mijn auto) is betaald voor het uitvoeren van alle beschikbare updates wat dus eenvoudigweg niet is gebeurd.
Wie herkent dit nog meer? Dat een Renault ZE dealer totaal niet in staat lijkt te zijn alle beschikbare updates te installeren, althans beweert dat te hebben gedaan terwijl het aantoonbaar niet zo is?
Ik ga nu naar een andere Renault ZE dealer voor een second opinion en hoop dan aan de hand van die second opinion de Renault ZE dealer die mijn auto "gerepareerd" heeft te kunnen overtuigen dat ze al die tijd mis hebben gezeten. Maar dat ik er zoveel moeite voor moet doen is toch niet normaal?! Daarnaast ook maar een berichtje gestuurd naar aantal auto magazines met mijn verhaal want wat ik allemaal met deze auto aan kinderziektes heb meegemaakt en hoe Renault Nederland ermee omgaat is beneden alle peil. Totaal geen service, het interesseert ze geen bal dat hun auto tijdens het rijden soms plots aangeeft aan de stekker in de auto zit en aan het opladen is, de handrem ineens niet meer werkt, er op een aantal vaste punten in het land telkens de melding verschijnt dat de accu bijna leeg is (soms is tie nog gewoon boven de 80%) met de vraag of ik een oplaadstation in de buurt wil zoeken, een kilometervoorspeller die to-taal niet overeenkomt met de werkelijkheid, en zo kan ik nog lang doorgaan. Echt belachelijk, zou goed zijn als dit gepubliceerd wordt, ben bijzonder ontevreden over zowel de auto als de "klantenservice" van Renault. Voor mij nooit meer een Renault dat is zeker.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 sep 2024
- Laatste bezoek: 26 jan 2025 16:42
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe ZE50 R135
Hallo, wat is je verdere verhaal een half jaar later?
Ik er merk ook aan mijn ZOE veel kinderziektes en eigenlijk gewoon een wagen van bedenkelijke kwaliteit. Ik wil graag met je naar de pers maar ik merk dat veel mensen het maar normaal vinden dat de auto's tegenwoordig zo bedenkelijk zijn.
Ik er merk ook aan mijn ZOE veel kinderziektes en eigenlijk gewoon een wagen van bedenkelijke kwaliteit. Ik wil graag met je naar de pers maar ik merk dat veel mensen het maar normaal vinden dat de auto's tegenwoordig zo bedenkelijk zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 18 mar 2025 17:42
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Renault Zoe ZE50 R135
Ik lees ook over deze exemplaren, heel vervelend.
Ik heb de Zoe in 2020 nieuw gekocht.
In februari 2022 is er een systeemupdate geweest en daar doet de Zoe het nog steeds mee, naar alle tevredenheid.
Ja af en toe een rode neus, maar dat ligt vaak aan de laadpaal. Thuis nooit.
Onze dealer moest eens informeren voor een update van de spiegelcamera/sensor bij een andere dealer in de keten. (Terwolde)
Maar na overleg is dat opgelost.
Groet, Ron.
Ik heb de Zoe in 2020 nieuw gekocht.
In februari 2022 is er een systeemupdate geweest en daar doet de Zoe het nog steeds mee, naar alle tevredenheid.
Ja af en toe een rode neus, maar dat ligt vaak aan de laadpaal. Thuis nooit.
Onze dealer moest eens informeren voor een update van de spiegelcamera/sensor bij een andere dealer in de keten. (Terwolde)
Maar na overleg is dat opgelost.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x 25 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x 25 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Renault Zoe ZE50 R135
Misschien wil je het niet eens horen, maar mijn 2019 (net nieuwe type R135) heeft alleen een lekke pakking gehad tussen interieurwarmtewisselaar en buiten unit.
Dat is werkelijk het enige probleempje geweest in al die tijd, en is zonder morren onder garantie gerepareerd. Niet 1x storing, of tussentijds garage bezoek nodig geweest.
Dat is werkelijk het enige probleempje geweest in al die tijd, en is zonder morren onder garantie gerepareerd. Niet 1x storing, of tussentijds garage bezoek nodig geweest.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2025
- Laatste bezoek: 09 jan 2025 19:46
- Actief als: particulier
verwarming werkt niet tijdens opladen
Zoe I Phase 2 R135 Zen dit is mijn zoë sinds december 2019
Als ik onderweg aan een snelle laadpaal hang wordt het laden afgebroken zodra ik het contact aan doe.
Het is anders wel koud in deze tijd van het jaar. Is toch raar dat je in de kou moet zitten terwijl er stroom zat is.
Doe ik iets fout? wie weet raad?
Als ik onderweg aan een snelle laadpaal hang wordt het laden afgebroken zodra ik het contact aan doe.
Het is anders wel koud in deze tijd van het jaar. Is toch raar dat je in de kou moet zitten terwijl er stroom zat is.
Doe ik iets fout? wie weet raad?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 sep 2024
- Laatste bezoek: 26 jan 2025 16:42
- Actief als: particulier
Re: verwarming werkt niet tijdens opladen
Dat is bij mij ook zo. Dat is inderdaad jammer. De Zoe kan zich niet verwarmen tijdens het laden.AcA schreef: ↑09 jan 2025 19:46 Zoe I Phase 2 R135 Zen dit is mijn zoë sinds december 2019
Als ik onderweg aan een snelle laadpaal hang wordt het laden afgebroken zodra ik het contact aan doe.
Het is anders wel koud in deze tijd van het jaar. Is toch raar dat je in de kou moet zitten terwijl er stroom zat is.
Doe ik iets fout? wie weet raad?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 apr 2023
- Laatste bezoek: 15 jan 2025 17:39
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe ZE50 R135
Mijn verhaal een half jaar later is dat er heel veel ruzie nodig was om alles opgelost te krijgen. Alle systeemupdates zijn inmiddels doorgevoerd en bijna alle kinderziektes zijn sindsdien niet meer voorgekomen. De manier hoe dit echter heeft moeten lopen is voorbij het volkomen absurde. De vestigingsdirecteur die keihard beweerde alle updates te hebben doorgevoerd, terwijl ik kon aantonen dat dit feitelijk gezien niet waar was. Renault Frankrijk moest er uiteindelijk zelfs bij worden betrokken waarna werd vastgesteld dat inderdaad niet alle systeemupdates waren doorgevoerd. Het kennisniveau van EV's bij monteurs is blijkbaar niet al te best en je kan er niet blind op vertrouwen dat een ZE-specialist je altijd de juiste informatie verstrekt.DiJerno schreef: ↑30 dec 2024 13:29 Hallo, wat is je verdere verhaal een half jaar later?
Ik er merk ook aan mijn ZOE veel kinderziektes en eigenlijk gewoon een wagen van bedenkelijke kwaliteit. Ik wil graag met je naar de pers maar ik merk dat veel mensen het maar normaal vinden dat de auto's tegenwoordig zo bedenkelijk zijn.
Ondanks dat alles nu grotendeels goed lijk te werken voor mij beslist nooit meer een Renault. De hoeveelheid moeite ik heb moeten doen alles werkend te krijgen gaat niemand geloven, het hele traject heeft ongeveer een jaar in beslag genomen (!) waarbij ik meerdere uren per week kwijt was aan communicatie. Blij dat het uiteindelijk is opgelost, maar de ervaring is zo negatief geweest dat Renault er bij mij nooit meer zal inkomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 sep 2024
- Laatste bezoek: 26 jan 2025 16:42
- Actief als: particulier
Re: Renault Zoe ZE50 R135
En net dat is zo frustrerend hè. Je koopt je een auto waar je onze maatschappij een dienst wil doen, lees geen uitstoot, en dan krijg je een bak ellende terug. Het zou alle constructeurs sieren een meer verantwoorde houding aan te nemen en een uitgebreide garantie van 10 jaar te geven. Dit soort ellende hoort niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1064 Weergaves
-
Laatste bericht door Cleemper
-
- 9 Reacties
- 1758 Weergaves
-
Laatste bericht door Braxnl
-
- 14 Reacties
- 925 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 1 Reacties
- 179 Weergaves
-
Laatste bericht door PrimaTMan
-
- 15 Reacties
- 1915 Weergaves
-
Laatste bericht door DiJerno
-
- 0 Reacties
- 1351 Weergaves
-
Laatste bericht door tijl