kadjar 2016 Carplay activeren
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 sep 2024 16:18
- Actief als: particulier
kadjar 2016 Carplay activeren
Hoi
Ik heb sinds een paar maanden een Kadjar 2016
uiteraard met R-Link
Ik mis wel Apple Carplay
Weet misschien iemand hoe ik deze toch kan activeren in mijn Kadjar
of dit uberhaupt wel kan
of is er wat te koop voor dit zonder dat ik mijn radio moet vervange.
mvg Mathijs
Ik heb sinds een paar maanden een Kadjar 2016
uiteraard met R-Link
Ik mis wel Apple Carplay
Weet misschien iemand hoe ik deze toch kan activeren in mijn Kadjar
of dit uberhaupt wel kan
of is er wat te koop voor dit zonder dat ik mijn radio moet vervange.
mvg Mathijs
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 04 sep 2024 16:00
Re: kadjar 2016 Carplay activeren
Ik heb soortgelijk probleem met m'n iPhone 15. Ik heb een Kadjar van okt 2016 met Bose en R-Link2 systeem met (zeer) verouderde kaarten in het navigatie systeem die niet meer te updaten zijn.
De geluiden van een Android telefoon kunnen wel gekoppeld worden via Bluetooth maar de geluiden van een iPhone helaas niet..(dat schijnt wel te kunnen met een truukje door eerst een nummer uit de iTunes muziek store van Apple af te spelen, maar dat moet je dan iedere keer weer opnieuw doen en instellen, dat is niet echt praktisch voor een bestuurder). CarPlay werkt inderdaad ook helemaal niet en is geen optie daarvoor is het systeem te oud. Ik kan ook geen goede CarPlay unit vinden die je in de Kadjar kunt inbouwen. Er bestaan wel externe CarPlay units die je op je dashboard kunt monteren. De enige bruikbare oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is gewoon te navigeren met je Mobiele telefoon met Flitsmeister of KaartenApp/GoogleMaps. Maar het probleem met een iPhone is dat de Telefoon (Carkit) wel gekoppeld kan worden met de Kadjar maar de media(geluiden) van de telefoon niet, dus alle waarschuwingen van Flitsmeister en routeaanwijzingen en muziek vanaf je iPhone komen niet door de Bose luidsprekerboxen maar ook niet door je telefoon zodra je telefoon is verbonden via de USB of de Bluetooth van het R-Link2 systeem. De kaarten van het R-Link2 systeem zijn helaas dusdanig verouderd dat die ook niet meer echt bruikbaar zijn op het ingebouwde scherm van de Kadjar. Ik heb gisteren van Renault NL doorgekregen dat Renault per 1 sept 2024 gestopt is met het supporten van kaart-updates in de R-Link2 store. Het komt er op neer dat een iets verouderd R-Link2 systeem van (8 jaar oud) niet meer echt bruikbaar is. Erg jammer. De enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is: Verwijder alle connecties met je telefoon uit het Menu van R-Link2 en verbind je telefoon nooit meer via USB of Bluetooth met de auto. Om toch muziek te kunnen streamen vanaf je telefoon naar de Bose boxen van je Renault kun je nog wel een AUX snoertje gebruiken en dat werkt verder ook prima en dan heb je een kwalitatief goed geluid. Om je telefoon op te laden via de auto: Daarvoor gebruik ik een powerbank die ik weer kan opladen via de sigaretten aansteker plug. Je kunt namelijk niet gelijktijdig je Aux port van de telefoon met de auto verbinden en de USB-(C) om op te laden. Daarvoor kun je een klein (splits) snoertje kopen voor een tientje die de USB-C poort van je telefoon splitst in een AUX connector en een USB connector om op te kunnen laden. Het is wat omslachtig, maar het werkt wel en is een vrij goedkope oplossing. Oja, je moet ook nog een telefoonhouder hebben. Ik gebruik een Carmount (een simpele magneet met een metalen plaat in je telefoonhoesje)
De geluiden van een Android telefoon kunnen wel gekoppeld worden via Bluetooth maar de geluiden van een iPhone helaas niet..(dat schijnt wel te kunnen met een truukje door eerst een nummer uit de iTunes muziek store van Apple af te spelen, maar dat moet je dan iedere keer weer opnieuw doen en instellen, dat is niet echt praktisch voor een bestuurder). CarPlay werkt inderdaad ook helemaal niet en is geen optie daarvoor is het systeem te oud. Ik kan ook geen goede CarPlay unit vinden die je in de Kadjar kunt inbouwen. Er bestaan wel externe CarPlay units die je op je dashboard kunt monteren. De enige bruikbare oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is gewoon te navigeren met je Mobiele telefoon met Flitsmeister of KaartenApp/GoogleMaps. Maar het probleem met een iPhone is dat de Telefoon (Carkit) wel gekoppeld kan worden met de Kadjar maar de media(geluiden) van de telefoon niet, dus alle waarschuwingen van Flitsmeister en routeaanwijzingen en muziek vanaf je iPhone komen niet door de Bose luidsprekerboxen maar ook niet door je telefoon zodra je telefoon is verbonden via de USB of de Bluetooth van het R-Link2 systeem. De kaarten van het R-Link2 systeem zijn helaas dusdanig verouderd dat die ook niet meer echt bruikbaar zijn op het ingebouwde scherm van de Kadjar. Ik heb gisteren van Renault NL doorgekregen dat Renault per 1 sept 2024 gestopt is met het supporten van kaart-updates in de R-Link2 store. Het komt er op neer dat een iets verouderd R-Link2 systeem van (8 jaar oud) niet meer echt bruikbaar is. Erg jammer. De enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is: Verwijder alle connecties met je telefoon uit het Menu van R-Link2 en verbind je telefoon nooit meer via USB of Bluetooth met de auto. Om toch muziek te kunnen streamen vanaf je telefoon naar de Bose boxen van je Renault kun je nog wel een AUX snoertje gebruiken en dat werkt verder ook prima en dan heb je een kwalitatief goed geluid. Om je telefoon op te laden via de auto: Daarvoor gebruik ik een powerbank die ik weer kan opladen via de sigaretten aansteker plug. Je kunt namelijk niet gelijktijdig je Aux port van de telefoon met de auto verbinden en de USB-(C) om op te laden. Daarvoor kun je een klein (splits) snoertje kopen voor een tientje die de USB-C poort van je telefoon splitst in een AUX connector en een USB connector om op te kunnen laden. Het is wat omslachtig, maar het werkt wel en is een vrij goedkope oplossing. Oja, je moet ook nog een telefoonhouder hebben. Ik gebruik een Carmount (een simpele magneet met een metalen plaat in je telefoonhoesje)
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 sep 2024 12:42
Klopt NIET, kaarten zijn nog steeds te updaten.
Toegevoegd in 54 secondes:
Toegevoegd in 54 secondes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 04 sep 2024 16:00
Dat zou mooi zijn als het toch nog kan. (Heeft u voor mij een link waar ik deze kaart-update kan vinden?). Gisteren vertelden ze me bij Renault NL dat het niet meer kan vanaf 1-Sept omdat de R-Link2 Store niet meer wordt gesupport. Misschien heb ik de vraag dan verkeerd gesteld of weet ik te weinig af van Renault, ik heb nooit eerder een Renault gereden. Ik heb een R-Link2 systeem in een Kadjar van 2016; 2 Maanden geleden toen ik de auto net had gekocht vertelde Renault-NL mij dat het connection abonnement in deze occasion auto is verlopen. Ok, dat kan gebeuren, eerst moet dan het Netwerk in de auto worden hersteld (een kostbare handeling in de garage) en daarna zou ik dan nog een kaart-update moeten kopen en installeren. Ik heb toen maar besloten om te navigeren via mijn mobiele telefoon, dat is een goedkopere oplossing. Dat is prima maar ik ervaar nu dus wel problemen met geluid afspelen via de Bluetooth connectie vanaf een iPhone. Gisteren heb ik opnieuw gebeld met Renault-NL en toen vertelde ze me dat juist per 1-Sept de R-Link2 store gestopt is met support en er dus geen kaart updates voor R-Link2 meer kunnen worden aangeschaft.
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 04 sep 2024 16:18
Ik dan jullie voor de reacties.
het enigste wat erop zit is om een andere radio in te (laten) bouwen denk ik dan.
dat is ook niet goeiekoop,
maar dan kan je wel kiezen wat je wil.
ik had laatst wel een reactie van Renault om te luodaten van de kaarten.
maar applecarplay is voor mij dan de enigste oplossing.
omdat je dan alles hebt wat je wil,
dus denk er nog eens overna.
mvg Mathijs
het enigste wat erop zit is om een andere radio in te (laten) bouwen denk ik dan.
dat is ook niet goeiekoop,
maar dan kan je wel kiezen wat je wil.
ik had laatst wel een reactie van Renault om te luodaten van de kaarten.
maar applecarplay is voor mij dan de enigste oplossing.
omdat je dan alles hebt wat je wil,
dus denk er nog eens overna.
mvg Mathijs
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 sep 2024 12:42
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-