Uitlezen door garage leerde dat het de nokkenas positie sensor bank 1 was (P0365). Sensor/ elektroklep is gewisseld met andere om te kijken of het probleem zich zou verplaatsen, ben vervolgens weer gaan rijden en nu kwam de storing "Controleer luchtverontreiniging". Weer naar de garage om uit te lezen maar uitgelezen storing door garage bleef hetzelfde (P0365).
Garage geeft nu aan dat het waarschijnlijk de timing is of de nokkenasversteller/ tandwiel met navenante kosten omdat sowieso de motor uitgebouwd moet worden

Ik reed vanmorgen binnendoor naar de snelweg en toen kreeg ik op eens de melding "Stop, risico motorschade". Had geen vermogen meer en auto uitzetten en weer aan had geen effect. Nu heb ik inmiddels een obd dongle en daarmee.kon ik de foutcode uitlezen (P0191, Fuel Rail Pressure Sensor), en geen P0365...
Via de OBD dongle heb ik de storing kunnen resetten en ben fluitend naar werk gereden met wel een keer de melding "controleer inspuitsysteem" maar verder geen vuiltje aan de lucht.
Ik ben nu ernstig aan het twijfelen wat het probleem echt is. De auto rijdt verder prima en we willen er eigenlijk nog een aantal jaar mee doorrijden.
Die reparatie willen we ook wel uit laten voeren als we de garantie hebben dat het in de timing of nokkenasversteller zit maar begin door de andere foutcode toch wel te twijfelen.
Ik hoor graag of iemand een dergelijke situatie eerder heeft meegemaakt.