Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik weet echt niet meer wat nog te proberen.
Wij hebben afgelopen augustus een Talisman uit 2016 gekocht (geïmporteerd vanuit Duitsland).
De R-link store was vanaf het begin af aan niet aanklikbaar, ik heb toen (zoals aangeraden) een usb in de auto gehad tijdens een ritje, daarna alle updates geïnstalleerd en op de auto gezet. Helaas had dat geen zin. Ook kon (en kan) ik via bluetooth wel bellen maar geen media afspelen.
De radio stoorde constant dus we konden ook geen radio luisteren.
We hebben hem niet bij een renault dealer gekocht maar zijn daar toen wel langs geweest of zij konden zien waarom het niet werkte. Het bleek toen dat er een hele oude versie van de radio opstond en qua r-link/appstore dat er iets aan het netwerk kapot was. "
Daarom kregen we in de R-link store ook de melding "Een service voor gekoppelde producten is niet langer beschikbaar voor abonnement. U komt niet in aanmerking voor connectiviteit met uw voertuig. De Renault dealer gaf aan dat dit een soort beveiliging was van renault, zodat je geen abonnement af kon sluiten voor een auto waarvan het netwerk niet werkt.
Nu is de auto net terug van de garage waar wij hem gekocht hebben. Hij is daar ruim een week geweest. De app-store is nu wel aan te klikken en de radio stoort niet meer.
Maar ik kan nog steeds niks van media via bluetooth luisteren. En als ik de appstore aanklik dan krijg ik de melding "Geen netwerk verbinding, gelieve later te proberen". In de R-link store krijg ik ook nog steeds dezelfde melding.
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? Ik wil eigenlijk niet weer terug naar de garage want dan zijn we de auto weer een hele tijd kwijt en is het maar de vraag of het opgelost wordt. Ik zit 3 uur per dag in de auto en ik vind het zo frustrerend dat ik in een (voor ons) nieuwere/mooiere auto, mijn oortjes in moet doen om wat anders dan radio te kunnen luisteren. Dat er geen Apple Carplay op zat, had ik al verwacht. Maar niet eens media via Bluetooth af kunnen spelen... Super jammer.
Nou alvast bedankt voor degene die de moeite wil nemen om hier op te reageren. Sorry voor het lange verhaal

Groetjes Denise