Betreft: Twingo mk II uit 2008, 1.2l 8v motor.
Ik heb al geruime tijd last van slechte (koude) starts. Hangt 'ie heel laag in de toeren en loopt 'ie raar te pruttelen. Uit en aan en Twingo'tje rijdt prima. Sinds recenter een benzinelucht bij koude start, lijkt uit de uitlaat te komen. En nog recenter een benzinelucht in de cabine bij stationair/stilstaan.
Ik dacht even aan injectorproblemen, maw dat een injector teveel benzine pompt. Echter draait de motor goed stationair en merk ik ook geen problemen met vermogen. Bougies geïnspecteerd en die zagen er goed uit, geen tekenen van een verzopen verbrandingskamer.
Benzinelucht in cabine wellicht door een slechte kleppendekselpakking? Toen ik 'm 8 jaar geleden kocht was de opmerking van de monteur in de voorinspectie 'kleppendeksel lekt als vergiet over uitlaat heen'. Dat is toen verholpen. Misschien een terugkerend probleem? Motorloop problemen verklaarbaar door aangetast vacuum door dit lek?
Overige symptomen mbt motorloop:
- Vibraties in motor bij stevige acceleratie boven de 100 km/u
- Op koude motor geratel wanneer het gas terugneemt
- Verhoogd benzinegebruik
- Mogelijk verhoogd oliegebruik
Misschien dat iemand mij verder kan helpen hier?
Benzinelucht, slechte starts
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut