Al een zeer lange tijd heb ik problemen met de radiator fan van mijn Renault Mégane. De fixed van garages werken steeds enkel ik hem ophaal en na een rit rijden is die weer kapot. De fan is al 3x vervangen maar die veroorzaakt het issue denk ik niet aangezien, na het vervangen van de voorweerstand, de fan het gewoon weer doet. Aangezien er steeds weer zaken vervangen worden voor een bult geld ben ik zelf maar eens op onderzoek gegaan en hun dus een obd scanner gekocht. Wat ik zelf heb gevonden is dan ook dat je de voorweerstand kan vervangen en de fan werkt dan dus wanneer fan request low door de ecu wordt aangeroepen. Echter wanneer fan request high wordt aangeroepen door de ecu dan brand de voorweerstand direct door en stopt de fan dus met draaien in zowel de low als de high stand.
Zou dit dan wellicht niet komen doordat iemand ooit de fan verkeerd heeft aangesloten op een bepaalde plek? Volgens mij moet de high stand überhaupt niet via de weerstand lopen en moet die gewoon direct 12v aan de fan leveren zonder tussenkomst van de weerstand right? Dus dat die weerstand bij de hoge stand toch stroom krijgt, betekent dit dan dat die ergens gewoon verkeerd geschakeld is?
Alvast bedankt!
Renault Mégane 3 grandtour 1.4tce (H4J700) radiatorventilator problemen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 887 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 250 Weergaves
-
Laatste bericht door Patrick1995
-
- 2 Reacties
- 220 Weergaves
-
Laatste bericht door timus75
-
- 11 Reacties
- 966 Weergaves
-
Laatste bericht door Popol
-
- 1 Reacties
- 387 Weergaves
-
-
- 7 Reacties
- 163 Weergaves
-
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 1012 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-