Beste mede Renault rijders,
Zelf heb ik sinds een halfjaar een Renault 1.6 E-tech (automaat) uit 2020. Ik ben zeer tevreden over de auto en kijk er naar uit om met deze wagen voor het eerst op vakantie te gaan.
We gaan met de auto richting het zuiden van Frankrijk en hebben een camping in een gebied met aardig wat lange stijle bergweggetjes.
Nou lees ik online wat gemixte verhalen over de ervaring met E-tech automaten van renault in de bergen. De auto kan namelijk niet omgezet woren naar handmatig schakelen. En het reggeneratief remmen zou ook minder tot niet aanwezig zijn bij een opgeladen accu. Betekend dit dat ik volledig moet overgaan op het remmen met de pedalen en dus schijven?
Ik maak mij hier toch wat zorgen over. Iemand ervaring met een dergelijke Clio op vakantie?
Alvast dank!
E-tech in de bergen?
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 21 jul 2025 12:19
- Actief als: particulier
Re: E-tech in de bergen?
Mijn Arkana, met dezelfde aandrijflijn, doet het in de bergen prima.
Bergop schakelt hij wel eens terug naar een lagere versnelling dan ik verwacht, dus veel motorgeluid. Bergaf remt hij in de B stand, als de accu vol is, gewoon op de motor af en schakelt ook zelf naar lagere versnellingen om te vertragen.
Bergop schakelt hij wel eens terug naar een lagere versnelling dan ik verwacht, dus veel motorgeluid. Bergaf remt hij in de B stand, als de accu vol is, gewoon op de motor af en schakelt ook zelf naar lagere versnellingen om te vertragen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-