Laadklep gaat moeilijk open
-
Rickvp
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
Laadklep gaat moeilijk open
Sinds een tijdje heb ik last van een laadklep die moeilijk open gaat. Bij het indrukken komt het klepje niet naar voren en moet ik hem echt open trekken. Zijn er meer met dit probleem en zou dit eenvoudig te verhelpen zijn door iets te smeren bijvoorbeeld?
Zoë ZE40 2017 | Zoë Intens ZE50 R135 2019 | Megáne E-tech EV60 Techno 2023
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
ffonz
- Lid - en hoppa, logo 2

Re: Laadklep gaat moeilijk open
Een maand of 3 geleden had ik problemen met het SLUITEN van de laadklep. Als ik hem indrukte ging hij niet meer in de vergrendeling. Ik heb hard en zacht gedrukt, snel en langzaam, maar niets hielp. Een paar druppeltjes olie op het vergrendelmechanisme hielp iets. 2 weken deed hij het weer. Hij begon weer kuren te vertonen toen ik toevallig voor een beurtje naar de garage moest. Heb toen maar het mechanisme laten vervangen. Daar had ik een beetje spijt van, dat geintje kostte €200! Achteraf had ik nog wat meer willen smeren. Dat mechanisme heeft een binnen- en buitenring. Ik had alleen de binnenring gesmeerd, als ik me goed herinner. Het is denk ik beter om ook de buitenring te smeren.
Schijnt dat meer merken er last van hebben (Volkswagen, Tesla). Een benzine klep staat 5 min. per 600 km open. Een laadklep van een EV staat wel 6 uur per 300 km open. Of nog langer. Dan komt er allemaal stof, vuil en regen in. Daar houden de fabrikanten geen rekening mee.
Ben benieuwd of smeren helpt. Olie? Of juist siliconenspray? Laat je het even weten wat helpt? Over 2-3 jaar gaat mijn laadklep wsl weer kuren vertonen. Hopelijk is er dan een goede oplossing gevonden...
Schijnt dat meer merken er last van hebben (Volkswagen, Tesla). Een benzine klep staat 5 min. per 600 km open. Een laadklep van een EV staat wel 6 uur per 300 km open. Of nog langer. Dan komt er allemaal stof, vuil en regen in. Daar houden de fabrikanten geen rekening mee.
Ben benieuwd of smeren helpt. Olie? Of juist siliconenspray? Laat je het even weten wat helpt? Over 2-3 jaar gaat mijn laadklep wsl weer kuren vertonen. Hopelijk is er dan een goede oplossing gevonden...
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
| Hide post links |
-
Rickvp
Topic author - Lid

Re: Laadklep gaat moeilijk open
Het vervolg op dit verhaal..... Aan de gang geweest met smeermiddelen maar zonder resultaat. Uiteindelijk ging de klep helemaal niet meer open. De gar…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Zoë ZE40 2017 | Zoë Intens ZE50 R135 2019 | Megáne E-tech EV60 Techno 2023
| Hide post links |
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht