Android Auto activeren op Renault R-Link1 / R-Link2

Winterklaar maken, handige trucjes om lastig zaken makkelijker te doen, dat soort dingen
Forumregels
Let op svp, de Tips&Tricks rubriek is -géén- vragen rubriek!
Deze zullen door ons worden verwijderd.
Plaats reactie

Topic author
MRCR
Net ingestapt
Net ingestapt
Actief als: particulier

Android Auto activeren op Renault R-Link1 / R-Link2

Bericht door MRCR »

Voor wie het nog niet weet: bij veel Renaults met R-Link1 en R-Link2 is het mogelijk om Android Auto op het bestaande systeem te activeren, zonder het originele scherm of infotainmentsysteem te vervangen.
Ik doe dit inmiddels meer dan 5 jaar en heb ondertussen bij meer dan 200 Renaults Android Auto geactiveerd.

Na activatie kun je via het originele scherm van de auto onder andere gebruikmaken van:
📍 Google Maps & Waze
🚨 Flitsmeister
🎵 Spotify / YouTube Music
💬 WhatsApp
🎙️ Google Assistent
en andere Android Auto-apps.

Dit is mogelijk bij verschillende Renault-modellen met R-Link1 of R-Link2, grofweg uit de periode 2013-2017, waaronder de Clio, Captur, Mégane, Scénic, Kadjar, Espace, Talisman en Zoë.

De activatie doe ik in Malden (regio Nijmegen) en duurt meestal ongeveer 5 tot 30 minuten. Indien nodig kan ik ook bepaalde R-Link softwareversies eerst upgraden.

- Draadloos Android Auto is eventueel ook mogelijk met een wireless dongle.

Twijfel je of jouw R-Link geschikt is? Stuur me gerust een PB met je model, bouwjaar en een foto van het scherm waarop de softwareversie staat. Dan kan ik het voor je controleren.

Voor prijzen, voorbeelden en meer informatie heb ik ook een advertentie op Marktplaats:

Gebruikersnaam: MRCR

https://link.marktplaats.nl/m2447641677 ... ons_seller

Vragen over R-Link of de activatie mag je natuurlijk ook gewoon hieronder stellen. 👍

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut