audio-instelling persoonlijk/ruimtelijk

Plaats reactie

Topic author
Wim_K
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 08 okt 2014 13:08

audio-instelling persoonlijk/ruimtelijk

Bericht door Wim_K »

Sinds 25 september ben ik de trotse eigenaar van een Koleos Privilege 4x4 diesel. Tot nu toe geen problemen gehad: hij rijdt werkelijk geweldig. Intussen heb ik nu (14 november 2008) ongeveer 4500 km gereden. Het lijkt wel of hij steeds lekkerder gaat rijden, dus alleen maar lof.

Maar nu heb ik voor het eerst toch een probleem ontdekt: ik heb zo'n mooi Bose geluids-systeem in de auto. Ook hiervan kan ik alleen maar zeggen dat het geluid prima is. Maar laatst zat ik wat te spelen met de instellingen in het setup-menu. De ruimtelijke instelling stond ingesteld op "persoonlijk". In het menu kan het ook ingesteld worden op "de hele auto". Ik dacht dit maar eens te wijzigen om te zien wat het effect was. Nou dat was wat: GEEN GELUID MEER TE HOREN.
Gauw weer terug gezet op "persoonlijk", maar het geluid bleef weg. Geen muziek, maar ook de stem van het navigatiesysteem was niet meer te horen. Het bleef oorverdovend stil.
Thuis gekomen eerst maar eens gekeken of er geen zekering stuk was, maar dat was niet zo.
Dus dacht ik eerst maar even naar de dealer om daar te laten nakijken hoe het zit. Ik start de moter en tot mijn stomme verbazing gaat de radio aan, en ik heb weer gewoon muziek en geluid van het navigatiesysteem.
Ik begreep er niets van.
Toch maar even kijken hoe het zit. Dus in het menu weer gekozen voor de optie "de hele auto", en inderdaad was het geluid weer weg. Terug gezet op "persoonlijk" en nog steeds geen geluid. Toen de moter uitgezet, opnieuw gestart, en hij deed het weer.
Kortom ik heb een optie in het menu die niet werkt. Volgens het instructieboekje zouden er zelfs nog meer keuzemogelijkheden moeten zijn, maar die ontbreken volledig.

Ik kan wel leven met dit 'probleem', maar het lijkt mij toch niet goed.

Toen ik het erover had met een kennis, vroeg hij of ik nog meer opties had uitgeprobeerd. Hij noemde o.a. de instelling voor loudness. Volgens hem zou zo'n optie er moeten zijn. Ik heb het niet ontdekt.

Natuurlijk ben ik even bij de dealer langs gegaan. Zij waren heel aardig, maar zij konden het toch ook niet oplossen.
En de instelling voor loudness zit volgens het instructieboekje niet in alle modellen, dus ik heb blijkbaar een model waar die optie niet op zit. Toch gek als je de meest uitgebreide versie van de Koleos hebt. Je verwacht dan, dat je gewoon alles hebt.

Herkent iemand dit probleem? Is er misschien een oplossing voor?

Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hansniew
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 dec 2014 10:50

Bericht door hansniew »

Komende donderdag en vrijdag heb ik weekend, dus ik zal het ook eens gaan uitproberen.
Wordt vervolgd...

Gr. Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hansniew
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 16 dec 2014 10:50

Bericht door hansniew »

Hoi Wim,

Ik heb het vandaag meteen even uitgeprobeerd, maar ik kan zonder problemen de installatie op 'persoonlijk' zetten.

Loudness heb ik ook niet kunnen vinden, dus ik denk dat dat er niet op zit in deze uitvoering.

Gr. Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Wim_K
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Wim_K »

Hoi Hans,

ik begrijp dat je je nieuwe Koleos nu ook hebt. Gefeliciteerd ermee. Veel veilige kilometers toegewenst. Je zult er zeker van genieten. Hij rijdt als een zonnetje. En dan al die luxe....

Bij de ruimtelijke audioinstellingen heb ik twee mogelijkheden: "persoonlijk" en "hele auto". Bij de instelling "persoonlijk"gaat alles goed. Bij de instelling "hele auto" (of zoiets) gaat het bij mij mis.
Misschien moet je nog eens kijken.

Zet je nog wat mooie foto's op de site? Misschien in een wat leukere omgeving dan die bij de dealer?

groet,
Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Wim_K
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Wim_K »

Gisteren bij de dealer geweest. De software is vervangen en het probleem is verholpen!
Natuurlijk op kosten van Renault Nederland. Prima service.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut