Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Scenic II 1.6 16V, wanneer ik deze auto start springt zowel de klok als de dagteller op nul,
en het vervelende dast niet eleke keer gebeurt maar soms, verder maakt de auto soms bij het starten een geluid wat lijkt op rammelende kleppen of zoiets.
De auto heeft nu ca 80000 km gereden, weet iemand een oplossing,
want na vele elektrische storingen gaat de lol toch wel een beetje van de auto af.
gr
William Mast
MODERATOR EDIT
svp geen email adressen in je postings op het forum zetten.
Discussie's gaan via het forum en spambots willen wij liever niet voeren
waarschijnlijk je tellerbak defect, of de auto moet geherprogrammeerd worden. even contacten met de dealer. komt vaker voor!
het rammelende geluid is 99% je nokkenasversteller, de auto klinkt ook meer als een diesel dan een benzine waarschijnlijk. dit is een prijzige reparatie. tandwiel kost 270e, distributie kost ong 550, waterpomp ook nog eens 250.
Dank je wel voor de eerst eantwoorden.
De Accu is vervangen, de distributie + waterpomp zijn ca 20000 km geleden vervangen (moest bij 120ooo km of na 5 jaar, wat maar het 1e was)in 1 jaar ca 3000 euro uitgegeven voor onderhoud, en dat voor een auto met nu 80000 km. Ik laat de auto uitlezen, en maar kijken wat er uitkomt.
maar oplossingen , adviezen en ideeen zijn nog altijd zeer welkom.
je nokkenas tandwiel is zoals je meld niet vervangen. deze is verstelbaar met de oliedruk die de motor levert, en sneuvelen vaak. dit veroorzaakt het rammelende geluid.
Bij mijn Scenic (II phase I 1.5 DCI) het zelfde probleem. Na het starten en een klein stukje rijden sprong klok en dagteller (incl. andere waardes die gekoppeld zijn aan de dagteller) op nul. Noodlampjes flikkerden ook even op. Vandaag naar de garage gereden, onderweg naar de garage gebeurde het ook een keer of 4 tijdens het rijden.
De garage heeft de massa gecontroleerd en kon daar niets aan vinden en heeft toen even een leen tellerwerk erin gezet. Even rondgereden en alles bleef staan. Ik heb nu de leenteller even in de auto zitten om te controleren of het probleem echt uit blijft anders moeten ze de bedrading gaan nalopen. Voorlasnog lijkt dus ook bij mij het tellerwerk kaduk (160.000 km...)
Ook bij mij is de conclusie dat het tellerwerk kaduk is. De leenteller functioneerde naar behoren. Even doodgevallen van de prijsopgave van de dealer: 700 euro voor een nieuwe teller incl. installatie (1 jaar dealer garantie).
Losse nieuwe teller kost 580 excl. BTW en dan is hij nog niet geinstalleerd en ingeleerd.
Even met Apeldoorn gebeld (de tellershop) -> teller herstel kost 300 euro, no cure no pay als het fixen niet lukt, verder 2 jaar garantie op de fix.... Ik denk dat Apeldoorn er weer een klant bij heeft.
Een teller van de sloop of marktplaats is ook een optie als ze erop staan maar je moet maar dezelfde teller vinden en dan nog wil je 'm eigenlijk dan registereren in de NAP gegevens om de teller stand juist te hebben. Of ik laat 'm op de juiste tellerstand in Apeldoorn zetten (kan ook).
Maar wat nu helemaal frapant was, was dat de leenteller van de dealer een dag voor het weer vervangen van mijn kapotte teller zodat ik naar Apeldoorn kon, helemaal op zwart ging. De vrouw des huizes startte de auto en had nul display. Zelfs een aantal maal herstarten baatte niet. Pas na 10 minuten rijden had ze weer display.
Nu twijfel ik dus heel erg of het probleem wel echt in de display/teller zit. Maar gek genoeg nog steeds geen resets en geen herhaling op het zwart gaan van de leenteller. Volgende week maandag gaat de auto met de leenteller weer naar de dealer voor verder onderzoek... Story continues
Bij de dealer heeft men de conclusie getrokken dat ook de leenteller het spontaan heeft begeven en dat dit puur toeval is. Dealer stelde voor om voor 1000 euro een nieuwe teller te plaatsen. In geen 1000 jaar heb ik ze toen gezegd. Ik ben met mijn teller ook maar naar KMS te Apeldoorn (hoenderparkweg 82) getogen. En ja wel hoor ff wachten en hoppetee mijn teller is gerepareerd en alles doet het weer, twee jaar garantie voor maar 300 euro (incl. BTW). Bij de dealer zou ik trouwens hooguit 6 maanden krijgen op die nieuwe teller...
Wat mij betreft dus een top oplossing dat KMS gebeuren daar in Apeldoorn.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Het klokje in mijn Grand Scenic III verspringt, na het goed zetten, steeds 1 uur vooruit. Doe ik iets fout, ik weet het niet. Heeft iemand enig idee aan wat de reden hiervoor is?
Mvgr, Walter
goedendag,
op mijn dashbord is iets niet aanwezig. mijn captur is van november 2020.
er valt me op dat er geen dagteller in het display staat en ook niet de verbruiks gegevens best wel vreemd. ben langs stokman alkmaar gereden en die verteld mij...
Ik heb de Arakana Esprit Alpine van 2024 vreemde is als ik me cockpit zoals ik hem heb afgesteld met me dagteller rechts in beeld en ik kom volgende dag in de auto is het weg en moet ik het weer opnieuw instellen erg vervelend wie o wie heeft hier...
Weet iemand waarom de “app” regelmatig veranderd van inhoud?
27-2-25 geen Km stand maar geschat rijbereik en inhoud tank. Pagina met bandenspanning info werkt niet.
Ik heb geen E voertuig maar kan wel een “kaart” aanvragen.
Instructie boekje is niet...
Ventilatie doet het niet direct meer bij warm weer, Het gaat om een twingo uit 2012 die deze problemen sinds kort heeft. Als je een klap geeft met je voor tegen het paneel bij de bijrijder(dus links van diens voet) springt die ineens aan maar...
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?