Carminat Informée 2 of toch Informée 1???

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Paulus333
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 mei 2008 12:42

Carminat Informée 2 of toch Informée 1???

Bericht door Paulus333 »

Mijn Laguna van april 2006 heeft een Carminat navigatie systeem. Omdat ik hier graag nieuwere kaarten van had heb ik, van iemand van het Laguna forum, CD's van 2008-2 gekocht. Helaas bleken dat na ontvangst kopieen te zijn. Ik had zelf gedacht dat het 2-de hands CD's zouden zijn.

Probleem is dat deze CD's niet werken in mijn Carminat. Ik ben nog eens gaan snuffelen op de officiele Renault-navigatie site. Daar blijkt dat vanaf 03-2006 andere CD's in de Carminat gebruikt worden. Blijkbaar het verschil tussen Informée 2 en de 1. Hoe kan ik nu zien of ik de 1 of de 2 heb? Ik wil nu de officiele bestellen (belachelijk dat zo'n CD net zoveel kost als een complete TomTom!!!!) maar dat moet wel de juiste zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MeganeGrandTour
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2009 12:46

Bericht door MeganeGrandTour »

Berijd zelf een Megane Grand Tour 1.6 Tech Line van oktober 2006, welke voorzien van een Carminat Navigatiesysteem met in met dashboard wegklapbaar 16x9 kleurenscherm en 4x15W Radio (Cabasse) met CD-speler.

Het Carminat Navigation Informee II systeem (CD-navigatie) welke in mijn Megane zit is een CNI2 (4R-LPN). Voor duidelijkheid even een plaatje van een forum gehaald van mijn navigatie, zie http://carminat.hu/images/stories/cni2/ ... adunit.jpg Hierbij is de navigatie bediening/gps geïntegreerd in de radio, welke ook navigatie cd uitleest.

Op eerder systeem, het CNI1 systeem welke tot 01-2006 beschikbaar geweest, zit de navigatie bediening/gps in losse unit en wordt navigatie cd uitgelezen via een aparte cd-wisselaar. Deze kent ook andere kaarten.

We kennen de volgende Navigatiesystemen:

Carminat Navigation Informee I (CNI1, CD-navigatie vanuit wisselaar)
Megane II fase 1 is geleverd tot 01-2006.
Laguna II fase 1 is geleverd tot 03-2005.

Carminat Navigation Informee II (CNI2, CD-navigatie vanuit radio)
Megane II fase 2 van 01-2006 t/m 09-2008.
Laguna II fase 2 van 01-2006 t/m 09-2007.

Carminat Bluetooth CD Navigatie (CBCD, CD-navigatie vanuit radio)
Megane III fase 1 van 10-2008 tot heden.
Laguna III fase1 van 10-2007 - tot heden.

Carminat Navigatie en Communicatie (CNC, DVD-navigatie vanuit radio, te herkennen aan joystick besturing)
Megane III fase 1 van 10-2008 tot heden.
Laguna II fase 2 van 01-2006 t/m 09-2007.
Laguna III fase1 van 10-2007 tot heden.

TomTom Carminat (te herkennen aan joystick besturing)
Megane III fase 1 van 04-2008 tot heden.
Laguna III fase1 van 06-2009 - tot heden.


Voor meer informatie over CNI1, CNI2 of andere systemen zie Identificatie: http://translate.googleusercontent.com/ ... cKu0h0hxCA


Het Carminat Bluetooth CD (CBCD) systeem én Carminat Navigation Informee II (CNI2) kennen beide gelijke kaarten. Het betreft de Carminat Navigation Informee II (CNI2) kaarten, welke als meest recente versie nu V29 kennen.

Bij navigatie set van Europa (waarin opgenomen Benelux, Centraal Europa, Frankrijk, Duitsland, Italië, Scandinavië, Spanje/Portugal, UK/Ierland, Oost Europa) staan op individuele CD's tevens de doorgaande wegen van andere landen. Je hoeft daarom niet telkens bij de grens van CD te wisselen. Je kunt, als je bijvoorbeeld naar Italië wilt, reeds vanaf de snelweg in de buurt van het vertrekpunt met de italië CD in het systeem rijden. Alternatief met Benelux CD rijden naar grotere plaats in de buurt van het doel en op elk gewenste plaats onderweg CD Wisselen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht