New member

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

New member

Bericht door berniez »

Hallo allemaal. Ben nieuw op dit forum, maar volg het al een tijdje. Sinds mei dit jaar de trotse bezitter van een espace 2.0T bouwjaar 2003. Gekocht bij een renault dealer met 6 maand garantie. Dit was een bewuste keuze omdat er toch heel wat (indiane) verhalen de ronde doen. Toch heeft mij dat er niet van weerhouden om een espace te kopen, voor mij nog steeds de onbetwiste leider in zijn segment. Ik heb een gezin met drie kindjes en dan moet er heel wat mee als je op pad gaat. En ik moet zeggen wat een heerlijke auto. Tot nu toe alleen wat kleine dingetjes gehad die allemaal zijn verholpen door de dealer.
1. inspuitsysteem defect (hier veelvuldig beschreven). Bij ons niks ernstig gelukkig. Is aan de computer geweest en daarna niet weer gehad. Volgens dealer oorzaak lang stilgestaan in de showroom en af en toe de accu leeggeweest.
2. benzineklepje wil niet open. Ook niet met de noodontgrendeling. Is verholpen, maar denk op een voor hun goedkoopste manier. Benzineklepje wil nu namelijk ook open als de auto afgesloten stilstaat. Dit moet volgens mij niet kunnen. Graag commentaar van jullie hier op.
3. Airco werkte opeens niet meer. Is bijgevuld.

Ben tot nu toe heel tevreden over de auto. Voldoet helemaal aan mijn verwachtingen en meer. Hij zit nog in zijn proeftijd. Wil hem eigenlijk laten keuren voor dat de garantie verlopen is. Heeft iemand hier ervaring mee. Zit zelf te denken aan een ANWB keuringstation.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

46920
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 dec 2004 21:16
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 46920 »

Met betrekking tot punt 2: waarschijnlijk hebben ze de vergrendeling "afgeknipt". Maar feitelijk is de servomotor kapot en dient deze vervangen te worden. Dan gaat het klepje gewoon weer op slot als de deuren ook dicht gaan.
Een eindegarantiekeuring bij de ANWB heb ik laten uitvoeren voor mijn vorige Vel Satis. Prima bevallen en hier kwam erg nuttige informatie uit naar voren, welke nog tot reparaties onder garantie hebben geleid. Wat je ook kan doen is een dergelijke keuring vragen bij een goed bekende garage. Enige probleem kan zijn dat de dealer dan niet de resultaten van de keuring wil accepteren.
___________________________________________________________________
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale (2006), Renault Avantime 3.0 V6 Privilege (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

Bericht door berniez »

Bedankt voor je antwoord. Ga hem zeker laten keuren na dat tankdop verhaal. Heb hem er nog niet mee geconfronteerd. Maar ga ik zeker nog doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

update

Bericht door berniez »

Heb inmiddels een afspraak bij een ANWB keuringsstation. Heb de dealer geconfronteerd met het tankdop verhaal en kreeg een wazig antwoord dat bij sommige espacen de tankdop vergrendeld wordt en bij andere espacen niet. Ga dit bij de keuring wel aan kaarten, dan kunnen ze daar een uitspraak over doen. Het vertrouwen in de dealer komt op deze manier wel onder druk te staan. Zo'n servomotor zal toch ook geen honderden euro's kosten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

46920
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 dec 2004 21:16
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 46920 »

Voor een Avantime kost de servo geloof ik E. 40. Dus dat kan het niet zijn!
___________________________________________________________________
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale (2006), Renault Avantime 3.0 V6 Privilege (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Bericht door demi »

Nee dat klopt, zo een servomotortje is in verhouding tot de arbeidstijd een lachertje :lol: . ik denk vlug dat ze er wel zo een 1,5 á 2 uur mee bezig zijn om het te monteren :shock: á 90,- euro arbeidskosten per uur :shock: :shock: dus tel maar uit wat de dealer dan uit eigen zak zou moeten betalen. nee daar hebben ze geen zin in dus dan maar een snelle oplossing, en voor een leek die het niet beter weet dan dat, is de leek weer een tevreden klant want hij kan immers weer tanken.
Maar even dit............bij alle renault espace's van 1989 tot heden zijn de tank-klepjes standaard afsluitbaar :Yes:

Dus dat een dealer medewerker oftewel chef werkplaats verteld dat sommige dit wel hebben en sommige dit niet vind ik ronduit beschamend om op deze manier mensen/klanten/espace leifhebbers voor de gek te houden die alle vertrouwen hebben in de dealer. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

Bericht door berniez »

22 oktober is de keuring. Laat hem bij een ANWB keuringstation keuren. Ben heel benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Gevoelsmatig denk ik dat er geen grote dingen uit komen, maar je weet het maar nooit. Ben nog steeds super tevreden over de auto. Magic carpet ride! Hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Bericht door demi »

ja laat ons maar even weten of die met glans door de APK komt, wij zijn zeer benieuwd :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

Garantiekeuring ANWBW keuringsstation

Bericht door berniez »

Vandaag heeft de auto een garantiekeuring ondergaan bij een ANWB keuringsstation. Ben blij dat ik de keuring heb laten uitvoeren want er zijn een paar punten naar voren gekomen die samen aardig duurder zijn dan de keuring zelf kost. De conclusie van de keurmeester was dat deze auto "slordig" is afgeleverd. Ik heb morgen een afspraak bij de dealer om het keuringsrapport door te nemen. Ben benieuwd hoe hij reageert. Ze hadden tot nu altijd wel een antwoord klaar. Hoop dat hij nu eens zijn verantwoordelijk neemt en de auto alsnog goed afleverd. Hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jpgeerets
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:55
Actief als: particulier
Locatie: Amstelveen

Bericht door jpgeerets »

uhm,
als het brandstof klepje niet op slot kan, dan is het toch ook eenvoudig om brandstof te stelen?
voor mensen met slechte bedoelingen?
lijkt me dus logisch dat op wel op slot kan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

eenvoudig brandstof te stelen?

was het maar waar...

we hebben ooit een ongeluk gehad met een r21, total loss en de tank vol....

ik wilde de benzine eruit halen, maar dat kon alleen door de tank te verwijderen....

een slang krijg je er gewoon niet in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

ANWB keuring

Bericht door berniez »

Gelukkig reageerde de dealer op de enige juiste manier op het keuringsrapport. Hij zei alles in orde te maken. Punten die tijdens de keuring naar voren waren gekomen: aircopomp vervangen, remschijven voor vervangen, voorbanden vervangen, motor tankklepje vervangen en nog wat kleine dingetjes. Auto wordt binnenkort ingepland. Laat de auto wel weer herkeuren bij de ANWB. Vertrouwen is goed, maar controle is beter. Hou jullie op de hoogte. Iedereen bedankt voor jullie advies. Dankzij jullie bijdrage heb ik besloten om de keuring te doen. Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in