Kwaliteit van de lak

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Kwaliteit van de lak

Bericht door matramurena »

Hallo,

Zijn er hier mensen die net als ik problemen hebben met de laklaag van de Avantime? Toen ik hem kocht zag het er redelijk uit en na grondig gepoetst en gepolijst te zijn gewoon weer netjes. Maar nu zie ik op verschillende plekken een soort van scheurtjes in/onder de laklaag.. Vrijwel allemaal lopen deze in vertikale richting.

Binnenkort moet de hele wagen opnieuw gespoten worden wegens schade's. Ik hoop niet dat dit probleem daarna terug komt dus tips hoe dit te voorkomen zijn welkom!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Bericht door rinia »

Hallo,
ik vind de kwaliteit van de lak matig, veel steenslagschade, niet strak gespoten (sinasappeleffect) en het aluminium gedeelte is een wanhoop. Echter scheurtjes heb ik (nog) niet.
Ik denk dat het belangrijk is te kijken of de gemelde scheuren ook op de motorkap voorkomen. Dat is het enige stalen deel aan de buitenkant. Is het ook op de motorkap dan ligt het aan de lak. Is het daar niet dan ligt het aan de ondergrond het polyester. In een vorig leven had ik eveneens een plastic Renault (A 110) en ik herinner me dat het polyester, overigens na lange tijd in de zon, vol zat met scheurtjes en sterren. Je moet dan vanaf de buitenstelaag van het polyester opnieuw opzetten. Ik weet niet meer precies wat ik en het spuitbedrijf toen gedaan hebben, maar het was veel werk.Ik kan aanraden een deskundige te raadplegen en niet te volstaan met louter even overspuiten.
Met groet Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Bericht door matramurena »

Op de motorkap is niets te zien. Ik was ook al bang dat het aan het polyester zzou liggen. Ik heb tevens een polyester Matra, en die heeft hier op de liggende delen ook een beetje last van, maar daarvan is bekend dat er geen gelcoating gebruikt is voor het spuiten, dat is bvij de Avantimes volgens mij wel gebeurd.

Ik zal eens langs een goede spuiterij rijden om te laten beoordelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

De lak op het polyester is inderdaad niet helemaal top. (Maar ja, welke polyester auto is wel helemaal strak?) De steenslag zit bij mij voornamelijk op de motorkap (stalen deel). Van de lak op het polyester heb ik de indruk dat hel allemaal te "zacht" is. Bij wijze van spreken krijg je al krassen van de vallende bladeren in de herfst.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

robm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Bericht door robm »

hallo

misschien is de kwaliteit ook afhankelijk van de kleur, ik heb een grijze en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen problemen heb, wordt wel niet zo heel vaak gepoetst , meestal alleen afgespoten en zeker niet door de wasstraat
de motorkap is inderdaad gevoelig voor steenslag en ziet er bij mij ook niet al te geweldig uit,
er is ooit na schade een nieuwe bumper opgekomen voor toen zag het er een stuk beter uit
groeten rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Bericht door Wim de Vries »

Polyester is nooit echt strak te krijgen op grootte opervlakken, kijk maar naar de oudere types Espace. Wat ik met meerdere Espacen heb gehad was dat er hier en daar blaasjes onstaan onder de lak, renault zegt dat het proces te snel is gegaan en het polyester niet lang genoeg is uitgehard en uitgedampt. Wat betreft krassen scheurtjes kan ook wijzen op reperatie en dan is er te veel harder toegevoegd dan gaat het op den duur scheuren vooral in de zon.
Bijna alle Avantime' s hebben blaasvorming op de daklijsten Renault lakgarantie hierop aanspreken. Dit is geen probleem, mits de Avantime in onderhoud is bij de Renault garage.
De motorkap is toch van aluminimum, toch de zelfde (model)als die van de nieuwe Espace? Maar steenslag is niet te voorkomen dat was ook al zo bij de Espace. Wat wel helpt is niet te dicht op de voorganger rijden (Tip van Renault Koops) en ze hebben gelijk, of een lichtere kleur nemen ipv een donkerpaarse, je ziet er echt alles op.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in