Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Eigenlijk heb ik geen idee hoe lang hij er mee bezig is geweest. Heb de auto om 08:30u gebracht en om 16:30u weer opgehaald omdat ik toch een leenauto meekreeg. Er stond ook nog meer werk op hem te wachten dus wanneer hij er aan begonnen is en hoe lang het geduurd heeft is me onduidelijk. Maar dat maakt me ook niet zo veel uit. Belangrijker is dat het goed gebeurd en dat is volgens mij wel zo!
Een verlate reactie op dit onderwerp.
Ik heb mijn Clio 1.5 dci uit 2012 afgelopen vrijdag ook gezien leeftijd en kmst. 151.000 km van een nieuwe distributieriem, waterpomp en multiriem laten voorzien bij Wim Vermeulen in Rijsenhout. Reden: goede recensies op dit forum en de prijs. Voor 390 euro incl. 1 jaar garantie is alles vervangen.
Een aanrader dus : Garage Wim Vermeulen in Rijsenhout!
Richard
Ik had via de renault site een offerte...distributie en waterpomp maar daar kwam ook een krukaspoelie bij volgens een belletje van de renault dealer. 7 uur arbeid en 1250 euri armer....mmmm krukas poelie bij 200.000 km kan inderdaad maar niet bij 86.000 km.
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Ik had via de renault site een offerte...distributie en waterpomp maar daar kwam ook een krukaspoelie bij volgens een belletje van de renault dealer. 7 uur arbeid en 1250 euri armer....mmmm krukas poelie bij 200.000 km kan inderdaad maar niet bij 86.000 km.
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Klopt, maar niet bij voorbaat al. de Krukas poelie kost ongeveer 200,- en het vervangen is een werkje. geen spie dus je moet alles vooraf correct fixeren!
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Het is e3n voorschrift vanuit RN en niet zonder rede,bij enkele motoren bij elke riemwissel.
Poulie kost plm €100.
Tijdens een riemwissel is het 0 extra werk.
Oke, de renault dealer hier in de buurt 20Km had het over 200 ex btw totaal zou het op 1285,- komen voor distributie, waterpomp en poeli… Ik had begrepen van chef werkplaats monteur (15 jaar bij Renault gezeten) dat het wel een werkje is omdat de poeli niet op een spie zit. Hij had maar heel weinig hoeven te vervangen deze poeli alleen bij hoge km standen.. en ja ouderdom speelt ook mee. Mijn Megane cc is eind bouwjaar 2005.
Hij controleerde altijd de poeli dat weer wel. Wat goed is is goed.
Alles is inmiddels al gebeurt en 600,- armer maar incl multiriem, aanpassing afvoer Paravane en airco en de beugelfix voor schutbord isolatie.
Alle tips heb ik vooraf op het forum opgezocht... dank nog voor diegene die deze info heeft genoteerd hier.
Ik ben gelukkig niet helemaal ontechnisch. Ik doe het onderhoud aan mijn Pan European 1300 ook zelf.
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Die heeft waarschijnlijk een grote villa staan, Ik heb net mijn distributieriem+waterpomp en nog een riem laten vervangen voor de prijs van 350 euro.
Groot onderhoud vervangen van alle filters en verse olie 155 euro.
Die riem gaat er niet beter op liggen bij een offieciele renault garage ))))
soms zitten prijsverschillen in de type motor... 1,6 of 2,0 belangrijkste is dat het goed gedaan is.... veel cabrio plezier
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Zovaak meegemaakt dat een klant de dempende krukaspoulie niet wilde laten vervangen want 'onzin'. Prima, ten alle tijden een eigen keuze.
Om dan vervolgens een half jaar/jaar later met kromme kleppen te zitten en een kostenpost van ruim €1000.
Niet voor niets een voorschrift dus, echter hebben niet alle types een dergelijke krukaspoulie.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Is er iemand die weet hoe ik het entertainment system kan blijven gebruiken in parkeermodus zonder dat deze na een tijdje uitvalt? De auto laten draaien dus. Nu valt deze na een tijd uit en moet ik terug op de startknop van de auto drukken om de...
Hoi,
In verband met verblijf in het buitenland wil ik mijn Renault Zoe Life 41 KWh voor 5-6 maanden stil laten staan. Ik zie op verschillende websites dat dit natuurlijk niet goed voor je auto is. Ik vroeg mij af of het helemaal niet mogelijk is?...
in mijn Renault clio 3 2011 dci heeft een spanner die “automatisch” op spanning komt wanneer de wijzer in het venstergedraait wordt. Maar nu mijn vraag maskt het uit of je met de inbussleutel tegen de klok of met de klok mee deze spant. Na montage...
Ik heb vandaag (toch maar weer) een Espace 4phII gekocht, oud beestje, redelijk afgeleefd interieur. Nu schuw ik qua poetsen en detailen geen uitdagingen maar deze is wel vies van binnen. Heeft iemand wel eens het vloertapijt van de...
De bedoeling is om de veerpootlager te gaan vervangen omdat er een trilling opkomt linksvoor wanneer ik rechtsaf ga. Andere bekende elementen zijn, na controle, het niet gebleken. Betreft een Laguna 3 1.5 dci (215.000km).