Mijn vorige auto was een R25 GTX die een 'analoge' teller had voor de (hoofdkilomterteller). De laatste stand hierop was 555000 km totdat iemand door een rood verkeerslicht reed....
Na de positieve ervaringen met deze auto ben ik op zoek gegaan naar een vervangend exemplaar. Het is dus uiteindelijk weer een R25 GTX geworden, maar een iets jonger exemplaar. Deze heeft een digital teller voor het totaal aantal gereden kilometers.
Onlangs zou ik de 300000 km grens paseren en juist toen de digitale daarop wilde overgaan... sprongen spontaan ALLE tellers op nul. Dus niet alleen de dag-teller en de verbruiksmeter, ook de hoofdteller. De auto is nu echt aan z'n tweede jeugd begonnen.
Zijn er meer mensen die te maken hebben gehad met dit fenomeen?
Groeten,
Ton
Reset van komplete kilometerteller
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Nou, binnenkort zal ik het ook wel gaan meemaken, want ook mijn R25 nadert de 300.000 Km.
Het is in elk geval 'normaal' , het geheugen van de computer laat geen grotere waarde toe dan 300.000 Km.
Daarna springt de tellerstand weer op nul, en wordt er een code opgeslagen in het geheugen dat dit gebeurd is.
Deze code kun je als volgt vinden:
knopjes 000 + totaalstand (bij regelaar dashboardverlichting) + keuzeknopje (in ruitenwisserhandel) tegelijkertijd indrukken , testprogramma helemaal af laten lopen, en dan krijg je de code F in beeld, hetgeen staat voor meer dan 300.000 km
Door het weer indrukken van het 000 knopje verlaat je het testprogramma.
Het is in elk geval 'normaal' , het geheugen van de computer laat geen grotere waarde toe dan 300.000 Km.
Daarna springt de tellerstand weer op nul, en wordt er een code opgeslagen in het geheugen dat dit gebeurd is.
Deze code kun je als volgt vinden:
knopjes 000 + totaalstand (bij regelaar dashboardverlichting) + keuzeknopje (in ruitenwisserhandel) tegelijkertijd indrukken , testprogramma helemaal af laten lopen, en dan krijg je de code F in beeld, hetgeen staat voor meer dan 300.000 km
Door het weer indrukken van het 000 knopje verlaat je het testprogramma.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 mei 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: ZH
Natuurlijk meteen even uitgeprobeerd en inderdaad: de code F is verschijnt als de procedure gevolgd wordt.
Bedankt voor de snelle reactie!
Enig idee wat de overige codes betekenen?
Groeten,
Ton
Bedankt voor de snelle reactie!
Enig idee wat de overige codes betekenen?
Groeten,
Ton
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 nov 2004
- Laatste bezoek: 19 jun 2012 21:34
- Actief als: particulier
- Locatie: NL
Als er meer codes worden gegeven, is er meer aan de hand
:
De volgende codes kan-ie weergeven:
F JdPh
Als er J is afgebeeld dan is er meer dan 100. sec. lang geen signaal van het tankelement ontvangen.
d: indien er meer dan 16Km geen verbruikssignaal is ontvangen.
P: indien er een onderbreking is in de bedrading naar de oliedrukzender.
h: indien er een onderbreking of kortsluiting is in de bedrading naar de oliepeilmeter.
Bij deze storingen controleert u:
- de aansluiting van het onderdeel,
- de doorverbinding tussen het onderdeel en het instrumentenpaneel
- de isolatie van de draad t.o.v. de massa (maak de draad los bij het onderdeel en het instrumentenpaneel).
F: duidt op een overschrijding van de maximale geheugencapiciteit (300.000.KM)
Als alles dus in orde is staat er F - - - -
Groet,
Carel

De volgende codes kan-ie weergeven:
F JdPh
Als er J is afgebeeld dan is er meer dan 100. sec. lang geen signaal van het tankelement ontvangen.
d: indien er meer dan 16Km geen verbruikssignaal is ontvangen.
P: indien er een onderbreking is in de bedrading naar de oliedrukzender.
h: indien er een onderbreking of kortsluiting is in de bedrading naar de oliepeilmeter.
Bij deze storingen controleert u:
- de aansluiting van het onderdeel,
- de doorverbinding tussen het onderdeel en het instrumentenpaneel
- de isolatie van de draad t.o.v. de massa (maak de draad los bij het onderdeel en het instrumentenpaneel).
F: duidt op een overschrijding van de maximale geheugencapiciteit (300.000.KM)
Als alles dus in orde is staat er F - - - -
Groet,
Carel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 285 Weergaves
-
Laatste bericht door djonkman
-
- 1 Reacties
- 271 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 6 Reacties
- 276 Weergaves
-
Laatste bericht door Captur 21
-
- 0 Reacties
- 626 Weergaves
-
Laatste bericht door BruyninxTony
-
- 2 Reacties
- 969 Weergaves
-
Laatste bericht door Captur 21