Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Als ik als bijrijder tijdens het rijden m'n oor boven de automaat hendel hou dan hoor ik een metalig/zoemend geluid, vooral op de snelweg dus in z'n 4e trap en met wat meer toeren
Logisch lijkt me, want de hendel staat in verbinding met de bak en er draaien natuurlijk allemaal tandwielen rond op hoge snelheid (zo'n geluid is het).
Maar nu hoor ik dit geluid ook wel als ik er niet met m'n oor boven hang Is dit wel te vertrouwen?
Elektrokleppen en transmissie olie zijn een half jaar terug al vervangen vanwege een automaat storing.
Ga woensdag zowiezo langs de dealer, maar dan heb ik vast een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Wat voor Laguna had je hiervoor? Ook met de 4-traps automaat zoals ik?
Is me bij m'n vorige Renault (Megane II) met dezelfde motor+automaat noooit opgevallen, kan natuurlijk komen omdat de Laguna veel stiller is door betere isolatie
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Nee toch? Dat dacht ik ook al.... zeker omdat ik het de laatste tijd pas hoor
Hopelijk is het niets ernstigs, ik zal er woensdag naar laten luisteren. Altijd lastig als je met dat soort punten naar een dealer gaat
Rijd je de laatste tijd niet vaak met een raam open en komt het geluid niet van buiten? Met het raam open hoor ik in D en R ook een soort zoemend geluid. In P en N is het weg. Ik had dat bij mijn vorige auto (Opel) ook en denk daarom dat het wel ok is.
Het zoemen dat je hoort komt van de koppelomvormer. Dit is eigenlijke een grote oliepomp, als er ergens een luchtbelletje zit hoor je dit erg. Na enige tijd rijden zou het minder moeten worden. En ja, alle draaiende delen maken nu eenmaal geluid (lagers b.v.) SUC6
Uitgebreide rit gemaakt met Renault monteur die ik zeer hoog heb zitten en die ook Laguna II rijdt
Geluid stelde niets voor. Zoemen kwam volgens hem van differentieel
Komt waarschijnlijk ook omdat ik nu in de vakantie ook veel als bijrijder in de auto zit en dan ga je weer op alle geluiden letten, al moet ik zeggen dat dit nog de meest stille Renault is die we hebben gehad
Van m'n vrouw moet de radio liefst uit of heel zachtjes dus dan hoor je wel eens wat
Dezelfde motor+automaat, omschrijving van het "probleem" lijkt ook op dat van mij.
Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt met die autom. kleppenstelling in een automaatbak?
doet hij dat continue of heel kort dat stellen?
Er zit in de automaatbak een kleppenblok dat electrisch bediend wordt(door solenoid's). Deze willen wel eens minder goed werken(kleven).
Als je bak in P of N staat gaat de olie van de bak gewoon rond. Zodra je in D,R of 3 en 1 schakeld zal door de ingeschakelde klep de olie druk opbouwen naar de desbetreffende schakeling, dat merk je ook de auto gaat "kruipen". Als de olie verouderd of verbrand, dan veranderen de eigenschappen en zal de bak minder goed gaan werken, daarom ververs ik de olie ook elke 60dkm.(ondanks dat Renault zegt dat het life-time smering is) De bak schakeld dan weer als nieuw.
Mocht je toch last houden van minder goed schakelgedrag dan kan je overwegen om van Forté Automatic Trsnmission Treatment toe te voegen.
SUC6
P.S. oudere olie gaat nogal eens schuimen en schuim bestaat voornamenlijk uit lucht belletjes(geluid).
Renier,
Aan de automaatbak toevoegen om;
-Lichter schakelen te realiseren.
-Schuimvorming tegen te gaan.
-Lekkage's te voorkomen door afdichingen te conditioneren.(het rubber wodt weer soepel).
-Slijtage te verminderen.
-Bij CVT's bijgeluiden te verminderen en soepele werking te verzorgen.
Het artikelnummer is 01004.
En alleen verkrijgbaar via de garage of Dealer.
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Ik heb een grand scenic uit 2009 met een 2.0 liter en automaat. Nu krijg ik soms kort na het starten de melding controleer automatische transmissie en de auto valt dan stil. Als ik dan weer start werkt alles weer normaal. Wat kat het euvel...
Het gaat om een Renault espace uit 2005 2.0T 16V met een automatische transmissie.
Tijdens het schakelen tussen P, R, N, D verdwijnt af en toe de stand op het display. De auto lijkt dan nog wel de schakelen wel erg schokkerig. Bij het...
Ik heb nu sinds een paar maanden een Espace V TCe 200, 200 PK benzine. Hele fijne auto tot nu toe echter begint zijn automaat bij het wegrijden vervelend te doen. De ene keer schokt hij en de andere keer pakt hij erg laat. Erg...
Ik ben in het bezit van een Renault Clio 4. Het valt me sinds de aanschaf al op dat wanneer ik de motor afzet en vervolgens van de bestuurderskant naar bv. de passagierskant loop, de deuren automatisch worden vergrendeld. Dit is...
Van mijn uit Tsjechie geimporteerde Austral werkt de automatische handrem niet. Handmatig doet hij het prima, maar als ik de auto uitzet, deur open of gordel losmaak gaat de handrem er niet op. Ik heb nog een Austral (zakelijke lease wagen) daar...
Dag ik heb een Zoe r135 edition one en ik wil als de auto in mijn garage staat de elektronische parkeerrem uitzetten.
Ik heb het boekje erbij gehaald maar als ik de motor uitzet en dan de parkeerrem wil uitzetten gebeurt er niets.
Bij het automatische inschakelen van de Parkeerrem geeft hij regelmatig de melding “storing remsysteem” daarna de melding “Controleer TPW” gevolgd door “controleer radar”
Iemand enig idee wat de oorzaak is?