produktie datum
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 11 mar 2013 21:06
- Actief als: particulier
produktie datum
Ik heb twee algemene vragen:
1. Kun je de produktiedatum van een Renault ergens uit aflezen ? Bijvoorbeeld uit het VIN nummer of van een nummer op een stikker op de auto ? (bij Citroen hebben alle auto's op een stikker een ORGA nummer van waaruit de produktiedatum is af te leiden)
2. Is er een internet site van Renault waar je gegevens van onderdelen en andere gegevens kunt opzoeken (eventueel tegen betaling)? Ik dacht dat dit tegenwoordig voor alle auto's verplicht gesteld was door de EU.
1. Kun je de produktiedatum van een Renault ergens uit aflezen ? Bijvoorbeeld uit het VIN nummer of van een nummer op een stikker op de auto ? (bij Citroen hebben alle auto's op een stikker een ORGA nummer van waaruit de produktiedatum is af te leiden)
2. Is er een internet site van Renault waar je gegevens van onderdelen en andere gegevens kunt opzoeken (eventueel tegen betaling)? Ik dacht dat dit tegenwoordig voor alle auto's verplicht gesteld was door de EU.
SCENIC III Expression 1.5dCi-110 (jan 2011)
Blue Extreme, Arkamys audio, parkeersensoren, armsteun/opbergruimte, trekhaak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: produktie datum
Je kunt bij de dealer vragen, ze hebben de gegevens van de wagen, bv. exact hoe deze is geleverd en meer.
SUC6
SUC6
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Renault maakt gebruik van het fabrikagenummer.
Dit is het volgnummer op de band.
Hieruit is de exacte maand van fabricage te achterhalen wanneer je de beschikking hebt over de juiste tabellen.
Ik heb dat al eens beschreven in het volgende topic: viewtopic.php?f=199&t=5891
Ook Renault biedt autobedrijven, autoschade bedrijven en andere automotive gerelateerde bedrijven de mogelijkheid om onderdelen en andere gegevens gratis op te zoeken via http://www.parts.renault.com
Dit moet echter wel door een dealer geautoriseerd worden en je moet ook verplicht een KVK nummer ingeven.
Het is dus wel mogelijk maar niet zo vrij toegankelijk als servicebox van Peugeot en Citroën.
Antonio.
Dit is het volgnummer op de band.
Hieruit is de exacte maand van fabricage te achterhalen wanneer je de beschikking hebt over de juiste tabellen.
Ik heb dat al eens beschreven in het volgende topic: viewtopic.php?f=199&t=5891
Ook Renault biedt autobedrijven, autoschade bedrijven en andere automotive gerelateerde bedrijven de mogelijkheid om onderdelen en andere gegevens gratis op te zoeken via http://www.parts.renault.com
Dit moet echter wel door een dealer geautoriseerd worden en je moet ook verplicht een KVK nummer ingeven.
Het is dus wel mogelijk maar niet zo vrij toegankelijk als servicebox van Peugeot en Citroën.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dank !
Hide post links |
-
Topic author - Lid
ik heb de auto inmiddels binnen
en de dealer had er een papier van de fabriek met produktiegegevens bij gedaan (met produktiedatum en een aantal gemonteerde opties); mijn scenic is tussen 4 en 8 nov in elkaar geschroefd
en de dealer had er een papier van de fabriek met produktiegegevens bij gedaan (met produktiedatum en een aantal gemonteerde opties); mijn scenic is tussen 4 en 8 nov in elkaar geschroefd
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ja, die gegevens bedoeld ik, ook handig als je onderdelen nodig hebt, dan heb je alles bij de hand.
Veel plezier van je wagen.
Veel plezier van je wagen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut