Roestvorming

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Roestvorming

Bericht door robm »

Hallo
Ik ben bij de spuiter geweeest om spiegels te laten spuiten , cq daar waar het roest zwarte deel, tevens daklijsten maar eens bij laten werken, kunnen dezelijsten geheeleraf ? Gemonteerd worden of niet ? roest vorming op aluminium, kwam vaakvoor volgens deze spuiter
Ga deze week nog eens bij Renault proberen , maar willen hier niet aan bijdragen qua kosten dan maar zelf onderhandelen met de prijs.
Groet Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Arne
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:44
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Roestvorming

Bericht door Arne »

Ik had begrepen dat je 12 jaar renault garantie kreeg op de roest, maar ALLEEN als je 12 jaar lang trouw je stempeltjes bleef halen in je onderhoudsboekje.

Ik heb dus wel roes op mijn daklijsten, maar geen stempeltjes.
Ben benieuwd hoeveel je voor het overspuiten hebt betaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Roestvorming

Bericht door robm »

hoi arne

bij mij inderdaad geen controle bij de dealer daarom geen garantie, ik heb nu zonder rekening ongeveer € 600 overspuiten en corrosie vrijmaken daklijst en spiegels beide kanten , ik ben al bij verschillende spuiters geweest , dit is n kleintje anderen waren toch wel iets duurder, maar ik zoek nog verder , ik moet ook weten dat het goed gebeurd anders is elke cent teveel

groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Roestvorming

Bericht door Valkenet »

Hoi Rob,


Renault is nogal begaan met de Avantime en wil de auto dan ook voor het nageslacht laten rijden.
Ze geven daarom garantie op de alu daklijsten om deze weer netjes te laten spuiten.

Er zit echter een ader onder het gras, heb ik namelijk zelf meegemaakt.
Renault geeft een spuiter de opdracht om de lijsten te laten spuiten, maar hiermee heft Renault gelijk de garantie mbt de dalijsten op.
Zijn je daklijsten nog niet gespoten dan zou Renault je daar onder garantie mee moeten helpen.

Rob, de daklijsten zijn niet los te halen omdat ze deel uitmaken van de carosserie.
Wat ze volgens mij doen is alle raamlijsten demonteren, scheuren grondprimeur en aflakken, en alles weer monteren

Hoe is het afgelopen met je TCM signaal ??


Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Roestvorming

Bericht door robm »

hoi martin

als ik tijd heb ga ik nog eens langs de renault dealer maar daar verwacht ik hier niet al te veel van , kijken of het nu wel lukt
we hebben even gekeken met die lijsten en de spiegels maar cvlgs die spuiter die veel met allumnium spuitwerk gedaan heeft in de vliegtuig bouw komt roest vaker voor, normaal gesproken moet je dit geheel wegstralen maar dan moet je alles demonteren , voorste zij ruitje er ook uit. Spiegels zijn bij mij bijna geheel kaal, maar deze kun je gemakkelijker demonteren (hoop ik)
verder het tcm signaal doet het nog niet , dashbordverlichting nog niet vervangen verschillende lampjes stuk ,toerenteller lampje van cruisecontrol en lampjes van ventilatie regelaar links , tevens sluit mijn dashbord laatje niet meer en allerlei kleine defecten, maar ik heb besloten om toch maar even door te rijden
tot ..... groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: Roestvorming

Bericht door matramurena »

Renault is verplicht de corrosie te verhelpen. Ook als je geen stempeltjes van Renault hebt voor de beurten. Het is namelijk een bindende regel dat garantie geld zo lang de wagen GOED onderhoud heeft gehad. Dat kan dus iedereen doen. Enkel als er aanwijsbaar iets is gebeurd dat de corrosie heeft bevorderd kunnen ze hier onderuit komen.

Geld ook voor de standaar garanties trouwens. Een nieuwe auto hoef je echt niet bij de delaer te laten onderhouden voor de garantie, da's een fabeltje.

Mijn Avi kwam geimporteerd uit Duitsland en het eerste dat ik heb gedaan is bijde lokale dealer om garantie van de daklijsten gevraagd. Ze kenden de auto nog niet maar toch onder garantie opnieuw gespoten zoals het moet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Arne
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:44
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Roestvorming

Bericht door Arne »

Dus ik kan gewoon de Arend garage bellen, zonder dat ik wordt uitgelachen om mijn garantieverhaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Roestvorming

Bericht door robm »

hoi arne

uitgelachen wordt je niet, maar of je serieus genomen wordt ? ik ben gisteren nog maar eens langs geweest, maar het chassisnummer konden ze al niet vinden (staat in de vooruit midden..) en allerlei drempels opwerpen , boekjes, stempeltjes etc ik kan nog n keer terug maar of ik daar zin in heb , ik denkdat ik hetzelf ga regelen want dan kan ik het wellicht laten doen zoals ik het goed vind. Dus ik heb geen zin en tijd om uren daar over te zeuren , gisteren 1 uur bezig geweest en kan weer terug .. spuiten per lijst 200€ spiegels ziet er echt kaal uit bij mijn auto € 75 per spiegel dus totaal ongeveer € 500, dan wil ik ook nog ruitenwissers laten suiten ziet er ook slecht uit
of inruilen daar twijfel,ik nog over groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Roestvorming

Bericht door Valkenet »

Hoi Rob,

Als je het voor zo weinig kan laten spuiten zou ik er niet te lang over denken.
Als je hem zo inruild ben ik bang dat je veel minder beurt dan wanneer het er netjes uitziet. Het is namelijk wel het eerste wat opvalt.

Je zou nog als optie de spiegels en ruitenwissers zelf kunnen doen.


Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Roestvorming

Bericht door Wim de Vries »

De rechterdaklijst wordt binnenkort onder garantie overgespoten. Renault Koops Assen deed er helemaal niet moeilijk over.
Nu maar hopen dat ze een goede hechtlaag gebruiken.
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Arne
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:44
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Roestvorming

Bericht door Arne »

Wim de Vries schreef:deed er helemaal niet moeilijk over.
en kwam dat omdat je avantime al die tijd netjes dealer onderhouden was?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Roestvorming

Bericht door Wim de Vries »

Niet helemaal, voor de beurten en APK ga ik naar Koops, het onderhoud (remmen, schokbrekers, ect) doe ik zelf.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MvdV
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2011 21:42
Actief als: particulier
Locatie: Midden vh land

Daklijsten onder garantie laten spuiten

Bericht door MvdV »

Ter informatie.
De daklijsten van mijn verleden maand uit Oostenrijk geimporteerde Avantime worden hier in Nederland onder garantie gespoten. Ik beschik over een compleet afgestempeld onderhoudsboekje. Er is geen discussie over geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

alex013
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2011 15:33
Actief als: particulier

Re: Roestvorming

Bericht door alex013 »

Ik heb een Avantime uit 2003, particulier gekocht. Oorspronkelijk komt hij uit Belgie.

Ook bij mij is de roestvorming aan de raamlijsten aan de orde.
Wat correspondentie met Renault Nederland over geweest, maar ze weigeren iedere medewerking...
Argumenten: niet via Renault Nederland gekocht, en niet via de Renault organisatie onderhouden.

Een zin uit hun laatste brief blonk wel uit door een sterk staaltje klantvriendelijkheid... Citaat:
"Hier blijkt maar weer dat niet alle Renault bestuurders ook Renault klanten zijn."

Hebben jullie ervaringen, waar ik iets mee kan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Roestvorming

Bericht door Pleiades »

Ik zou het eens proberen bij Renault België, kijken wat zij zeggen. De kosten zijn zover ik weet gewoon voor Renault, en niet voor Renault Nederland.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: Roestvorming

Bericht door matramurena »

Zelfs als je een Renault die in het buitenland is gekocht en de eerste 8 jaar NIET door een Renault-dealer is onderhouden met problemen ivm corosie aanbied zijn ze verplicht deze te verhelpen! Ze hebben een (weet niet zeker) 10 of 12 jarige garantie afgegeven en ze mogen daar volgens de regels van de EU niet als tegenprestatie voor verlangen dat het onderhoud bij Renault gedaan wordt. Enkel als ze kunnen bewijzen dat de corrosie is ontstaan door slecht onderhoud van derden dan kunnen ze hier onderuit komen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wvankesteren
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2011 00:15
Actief als: particulier

Re: Roestvorming

Bericht door wvankesteren »

Ik ben zelf Renault dealer en bezitter van een Avantime. Onlangs heb ik bij mijn eigen auto de daklijsten laten spuiten. Dit is een orignele Nederlandse auto met een redelijk goede aantoonbare onderehoudshistorie. Maar inmiddels hebben we ook een vanuit Duitsland geimporteerde Avantime de garantie aangevraagd voor het spuiten van de roestige daklijstenen dit gaat gewoon goed. Volgens mij heeft iedereen met roestige daklijsten recht op de garantie die vanaf de fabriek gegeven wordt. Echter moet de auto natuurlijk geen schade e.d. hebben gehad.

Wimfried van Kesteren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AriePraat
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:37
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Roestvorming

Bericht door AriePraat »

Dag meneer van Kesteren, dat is leuk, om een dealer met een Avantime op het forum te hebben

zelf heb ik de 36jkpp, het zusje van uw auto dus

Misschien is het leuk om in de toekomst iets voor Avantime rijders te betekenen :shhh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Roestvorming

Bericht door robm »

hallo

eindelijk wordt de roest vorming nu aangepakt hier een voorbeeldje hoe het er nu uitziet, dit is de linker buitenspiegel, zelf maar eens eraf gehaald vrij eenvoudig eigenlijk kost me als het goed is € 75, per spiegel daklijsten ook opgeknapt komende week
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Roestvorming

Bericht door robm »

is dus de rechter buitenspiegel , hier volgt nog n foto/tje van de roestvorming aan de daklijst
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Roestvorming

Bericht door robm »

nu ik toch bezig ben dit herkennen de meeste van ons ook wel, als het klaar is laat ik wel weer enkel foto/s zien , nu nog nieuwe banden... volgend jaar weer grote beurt met distrubutie riem etc , maar nu laat ik niet meer de gehele zaak demonteren, of toch maar iets anders kopen ?
groet rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Roestvorming

Bericht door Valkenet »

Woooh Rob,


Dit is wel heel erg hoor, zo heeft het er bij mij nog niet uitgezien. Spiegels zien er trouwens nog als nieuw uit.
Ditributie en multieriem heb ik net weer gedaan en net als bij jouw twee nieuwe banden.

De kosten voor een nieuwe distributieriem en banden vind ik als normale kosten. Dit heb je natuurlijk bij heel veel auto's, en komt na zoveel kilometers of zoveel jaar terug.

Het is natuurlijk zo dat je geluk met een auto moet hebben, ik ken mensen met een Mercedes die na 5 jaar begon te roesten.
Wel onder garantie gemaakt, maar even later begon het weer en ook aan de andere kant. Heb je een Mercedes. :?
Andere kennis heeft een Toyota, als het buiten regende werd de vloer binnen ook nat, van alles onder de garantie gedaan, kreeg uiteindelijk de vreemste storingen, uitendelijk verkocht en rijdt nu met veel tervredenheid een Peugeot.

Ik bedoel maar elke auto heeft wel wat.

Ik vind het nog steeds een prachtige auto die je niet vaak ziet, en dat heeft ook wel wat.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom schalm
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:12

Re: Roestvorming

Bericht door tom schalm »

helaas, dat heb ik nou ook! Roest aan de daklijsten, rechts erger dan links.
Mijn voiture komt van oorsprong uit duitsland, haar na import e.d. in eerste instantie niet door een renault garage laten servicen, maar toen betreffende garagist het naliet te vragen naar mogelijkheden om de zaak onder garantie te laten herstellen, ben ik naar een echte renault garage gegaan. Deze nam de klacht serieus: men gaat een en ander onder garantie herstellen, MAAR zo, zonder dat er onderdelen gedemonteerd worden....Ben erg benieuwd hoe ze dat gaan doen, want m.i. ontkomt men er niet aan de raamrubbers (in mijn geval) te verwijderen. Komende dinsdag gaat men er mee aan de gang. Ik houd jullie op de hoogte!
Zal morgen ook es naar de spiegels kijken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ddmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:31
Actief als: particulier

Re: Roestvorming

Bericht door ddmenace »

Mijne (alleen de rechter) is gisteren opnieuw gespoten. Inderdaad zonder er af te halen.
Het enige waarnaar gekeken wordt is of de roest zich van binnenuit vormt. Dat valt onder de garantie.
Mijn dealer moest daar zelfs foto's van naar Renault opsturen.
Avantime 3.0
V70 T5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Roestvorming

Bericht door Valkenet »

Hallo,


Foto's maken hebben ze bij toen ook gedaan, en werd ook netjes vergoed.
Controleer wel af je tevreden bent anders heb je er later spijt van. Bij die van mij was de eerste keer de rand langs de voorruit niet netjes, waatdoor de auto weer naar de spuiter ging om het over te doen.

De lijsten kunnen niet verwijderd worden omdat ze deel uitmaken van de carosserie. Als je ze weg zou halen zakt de auto doormidden. Het enige wat ze losmaken zijn de raamrubbers.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: Roestvorming

Bericht door robm »

hallo allen

Ik heb de auto opgehaald en dus niet onder garantie laten doen , maar zelf geregeld ziet er netjes uit spiegels gespoten en ruiten wissers en daklijst , ziet er weer als nieuw uit alleen iets doffer gespoten , beetje mattig die daklijst, maar dat is in een beetje matte lak , dus laat ik het zo
koste me in totaal €550 ex btw dus als je ooit een adres zoekt kan ik t voor je regelen ik had nog kunnen afdingen naar €500
misschien , maar ik vond dit al een mooi bedrag , ben tussendoor nog even gaan kijken , maar het is toch aardig wat werk
wel heb ik zelf de spiegels gedemonteerd en er naderhand weer opgezet, functioneren ook.
Nu nog alle anderen zaken opknappen... of voor lief nemen dat zo af en toe iets niet functioneert.
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

tom schalm
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:12

Re: Roestvorming

Bericht door tom schalm »

op dinsdag 26-04 heb ik haar afgeleverd bij de garage om de daklijsten onder garantie opnieuw te laten spuiten. Was zoals al vermeld erg benieuwd hoe men dat gedegen wilde doen zonder rubbers e.d. te verwijderen.
Afgelopen vrijdagmiddag 29-04 was ze klaar, mooi resultaat! en ik hoorde van de garage dat men er toch niet aan had kunnen ontkomen de rubbers en de voorste vaste zijruiten te verwijderen! Een hele klus dus, maar erg fraai gedaan! (garage de Groot Haren)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wim de Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 okt 2006 19:08
Actief als: particulier
Locatie: Zuidlaren

Re: Roestvorming

Bericht door Wim de Vries »

Hoi Tom,

Let even op of de lijstrubbers van het voorraam wel goed vast gelijmd zitten, anders vliegen ze eraf bij een snelheid van 160km. zo'n lijst kost een aardige duit weet ik uit ervarig.
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: Roestvorming

Bericht door matramurena »

Het is mij opgevallen dat mijn nieuwe Avantime totaal geen corrosievorming op het zilveren gedeelte heeft. Deze auto heeft ook nooit buiten gestaan tot nog toe, dus ik denk dat dat met de corrosievorming te maken heeft. Wie weet hoe het precies ontstaat?

In ieder geval heb ik nu een speciale bescherm-laag aangebracht om invloeden van buitenaf tot een minimum te beperken. Het is een Sealant die te vergelijken is met een Waxoil behandeling. In een aantal tests komt dit er zelfs beter vanaf. Eens in de zoveel tijd behandelen moet voldoende zijn om de lijsten te beschermen. Over de weking kan ik natuurlijk nog niets zeggen maar ik hoop dat het ervoor zorgt dat ik geen last ga krijgen op deze daklijsten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1983 Matra Murena 3.0 V6
1999 Matra Grand Espace 3.0 V6
2003 Matra Avantime 2.0 turbo Expression

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dschelte
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 168
Lid geworden op: 24 sep 2010 15:51
Actief als: particulier
Locatie: Almere

Re: Roestvorming

Bericht door dschelte »

Renault geeft toch nog steeds garantie? Waarom laat je ze niet preventief alvast overspuiten?

Die foto van dat middel overtuigt mij niet echt, op een of andere manier straalt het niet "het werkt!" uit haha


Gr,
David
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: Roestvorming

Bericht door matramurena »

Preventief spuiten zullen ze niet aan beginnen bij Renault. En tegen de tijd dat het gaat beginnen zal hij waarschijnlijk buiten de garantieregeling vallen.

Komt nog bij dat ik het ook met garantie liever laat doen door een bedrijf dat goed werk levert en de hele lijsten eerst netjes vrij legt in plaats van even afplakken en spuiten maar......
1983 Matra Murena 3.0 V6
1999 Matra Grand Espace 3.0 V6
2003 Matra Avantime 2.0 turbo Expression

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dschelte
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 168
Lid geworden op: 24 sep 2010 15:51
Actief als: particulier
Locatie: Almere

Re: Roestvorming

Bericht door dschelte »

Zit wat in!

zat trouwens nog naar je foto's te kijken van de rit voor as zondag, erg mooi! Toch wel jammer dat ik niet kom, wordt een fantastische tour.


Gr,
David
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: Roestvorming

Bericht door matramurena »

Als het weer mee zit dan zal het een mooie rit worden inderdaad. Ben bezig het boekwerk klaar te krijgen met de routebeschrijving en wat informatie over de streek erin, dat is ook nog een heel gedoe.

Kwa uitstraling heb je trouwens gelijk bij dit product. Het is een merk dat tegen een redelijke prijs echt goede producten levert. Ook autoshampoo's, wax etc. Een sealant zorgt er in ieder geval voor dat de daklijsten goed beschermd zijn. Van binnenuit kan het alsnog gaan opspelen natuurlijk want ik weet niet precies hoe het ontstaat. Alleen valt het mij wel op dat een 8 jaar oude auto die altijd binnen heeft gestaan hier absoluut geen last van heeft terwijl de mijne nu drie jaar na het spuiten alweer kleine tekenen geeft van corrosie....

www.poorboysworld.nl
1983 Matra Murena 3.0 V6
1999 Matra Grand Espace 3.0 V6
2003 Matra Avantime 2.0 turbo Expression

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in