Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine


txdev
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2016 14:21
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door txdev »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

First of all sorry for using English.

Anyway - I wouldn't buy an used Espace V from the beginning of its production or a demo.
There were too many teething problems with those cars that were only resolved recently in production. Every Espace forum in FR, DE, PL is filled with customers that replaced it by another car or a new Espace. Most of those negative experiences you've read are tied to those first cars.
After all there's a reason that original owners want to sell them after a year of usage.
As for the diesel vs petrol - these are similar in day-to-day performance except that gasoline has a lot less reach on one tank and new 7-box gearbox from Getrag that is still receiving firmware updates.
Personally I use petrol version (07/16) and I'm satisfied with it. My average fuel consumption is around 10L/100, that includes packed city with lots of traffic jams and motorway (140+).
"On the road" (pretty much constant 70-90) it goes down to 7.5-8/100.

Best regards

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Thanks for your information. I know I have to stay away from beginning of production cars, but what is beginning of production? Is a 01/2016 or a 03/2016 still one of those begin of production cars?

I think we will go for the diesel version, just have to chose whether we want a imported one from Luxembourg (which has the awefull two color interior) or a Belgian one that has good colors, same kilometers, for 2500 euros more (price from Belgium one already descended with first phone call).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Nee, de auto's van na oktober 2015 zijn niet meer uit de voorproductie series, deze hebben nauwlijk problemen. De mijne is geleverd op 6 jan 2016 en gebouwd in november 2015.

Ik zou gewoon de Belgische wagen kopen, geen discussie over de garantie afhandeling en als je de garagist laat zien wat de auto in Lux kost dan kan je vast een compromis bereiken met elkaar.


Succes
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Klopt wat je daar zegt. Dus..

Change of plans...

Luxemburg, 20000 km, 3/16, 7 plaatsen + alle packs, zwart buiten, bruin/lichtgrijs met lichtgrijs dashboard binnen, te importeren, komt op 31500 euro, kan misschien nog wat af als ik ter plaatse ben

Belgie, 23000 km, 1/16, 5 plaatsen + alle packs, zilver buiten, donkerbruin binnen met lichtgrijs dashboard, Belgisch voertuig, komt op 32000 na onderhandelen.

Blijft een moeilijke keuze... Beide diesels en exact hetzelfde op de verschillen hierboven aangehaald na. Garantie is geen probleem, in beide gevallen ga ik bij een lokale werkplaats die met veel plezier onderhoud en garantie wil doen. Belgie bespaart me twee trips naar Luxemburg + douane + keuring + aanschuiven bij DIV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Dat zijn data van inschrijving hee... Die kan dan nog gebouwd zijn in 2015 (voor okt). Je zou het bouwjaar exact moeten kennen om zeker te zijn. Mijne was van eind 15 en toch al die probs.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Het bouwjaar ga ik waarschijnlijk terugvinden op het coc. De bouwmaand daarentegen... ik ga er sowieso naar kijken. Morgen afspraak met de Belgische wagen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3305
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door RichTrip »

Op diverse labels en stickers (in de motorruimte zie je ze wel vaak zitten, of aan de binnenkant van plastic panelen of stoffen) staat vaak een fabricagedatum geprint. Het exacte bouwmoment van de auto zelf ligt vaak binnen een maand na die datum.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Wagen gekocht in belgie. Hij bleek uiteindelijk 10000 km meer te hebben dan op internet (31000 ipv 23000!). Hij zou alle updates en terugroepacties gehad hebben. Wagen ziet er proper uit. Bouwmaand niet kunnen checken, papieren worden niet bij de wagen bewaard. Maar de verkoper verzekerde mij dat de wagen meteen na aankomst bij hen werd ingeschreven. Volgende woensdag afhalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Proficiat met de aankoop! Veel plezier toegewenst.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

De vraag over de garantie is opgelost: op het factuur staat
0-24 maand (tot 17/1/'18) onbeperkt
25-36 maand (tot 17/1/'19) beperkt tot 150 000 km

Geen 4jaar dus...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Hier in NL is het 5 jaar vanaf nieuw met een maximaal aantal km van 150K.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Ben de wagen daarstraks gaan afhalen

Wat betreft de garantie: ze raden me aan contact op te nemen met Renault Belgie. Ze stellen samen met mij vast dat er op de e-brochure 4 jaar aangeboden wordt, maar op de papieren brochures bij hen is daar niets van terug te vinden.

Wat betreft de wagen zelf: voorlopig rijdt hij zeer aangenaam en zie ik niet echt tekortkomingen. Buiten is hij werkelijk in nieuwstaat, binnen hier en daar wat gebruikssporen maar niets bijzonders. Alle functies lijken tot nu toe te werken.

Enkele vraagjes:

- hoe kan ik weten wat de laatst beschikbare versie van het R-Link systeem is? Hij staat op 2.2.17.803, en volgens deze site is er reeds een nieuwe: http://www.espace-freunde.net/forum/index.php/t/52622/

- ik vind geen onderhoudsboekje terug. Is dat digitaal? Zoja, waar?

- kan je de cruise controle ook gebruiken zonder 'adaptatief'?

- werkt de handsfree kofferopening of niet? Er zit, naast het instructieboekje, een verbeterde versie bij waarin dit staat beschreven. Het lukt mij echter niet om ze zo open te krijgen.

Ik heb er mij meteen een kofferbeschermingsmat bijgekocht (slechts 70 euro), en had eerder al een Nextbase Click 9 Duo Deluxe DVD-systeem aangekocht (dit biedt Renault ook aan als accessoire). De schermpjes hangen er al in, past vreemd genoeg niet perfect door de brede zetelleuning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Wel een goed woordje voor de afleveringsdienst: ik heb al wat nieuwe auto's mogen gaan afhalen maar deze steekt er toch met kop en schouders bovenuit. Alleen spijtig van de zo goed als lege brandstoftank, iets waar alle merken alles van kennen ;-)

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

Het boekje kan je downloaden.

Je hebt de laatste software, wat je op het Duitse forum ziet is een speculatie van de opvolger, die is er nog niet.

Cruise controle werkt alleen adaptief, van 40 tot 140 km/h.

De voetbediening van de klep is in de software uitgeschakeld, komt ook niet meer terug omdat de sensoren verkeerd ontworpen zijn. Klep ging soms spontaan open op de snelweg. Bij auto's gebouwd na oktober 2016 zijn er andere sensoren ingebouwd en werkt het wel.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Valkenet »

Hoi Spirou,

Wat dacht je van onderstaande Espace,
Als je hem toch uit het "buitenland" haalt. De heeft weinig gelopen en een stuk goedkoper.

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=5

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... cldtidx=19

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=8

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Valkenet schreef:Hoi Spirou,

Wat dacht je van onderstaande Espace,
Als je hem toch uit het "buitenland" haalt. De heeft weinig gelopen en een stuk goedkoper.

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=5

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... cldtidx=19

https://www.autoscout24.com/offers/rena ... ?cldtidx=8

Groet Martin
Ik heb er reeds eentje gekocht. Ook was ik op zoek naar een Initiale of Intense + leder.

Wat betreft de nieuwe wagen: deze morgen de eerste ontnuchtering. Het heeft deze nacht wat geregend, en deze morgen bij het opendoen van de koffer vond ik een plasje water in de linkerachterhoek. Het lijkt van in de stijl te komen, dus waarschijnlijk een probleem met 1 van de afsluitrubbers van de kabel-doorgangen...


Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

Zoektocht klinkt nogal gehaast op deze manier. Koop ff een serie 1 voor weinig als tussenauto, kun je op het makkie verder zoeken.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

Zag ff niet dat je er al eentje had binnengehengeld! gefeliciteerd!

Welke uitvoering heb je?
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Een Initiale Paris diesel, zilverkleurig, donkerkleurige zetels, maangrijs dashboard, alle packs en opties buiten de 3de zetelrij en de videoschermpjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Laat die waterinsijpeling maar snel nakijken. Anders krijg je een vochtige wagen met condens op de ruiten en zo.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jansh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door jansh »

Rij nu sinds begin oktober in de Espace Initiale benzine automaat en ben zeer tevreden. Weinig geluid, ruim voldoende vermogen, geen nerveus geschakel... een fantastische wagen.

Het verbruik valt tegen, krijg hem nog niet beter dan 1:13 zonder raar 'groen' te rijden en de helft van de auto uit te schakelen.
Top snelheid ook prima, je bent zo weer thuis na de Kerstmarkt.
Vooral de extra opties (3× pakket) als Adaptieve Cruise Control, voorruitverwarming en automatisch parkeren zijn een feestje.

Hiervoor 4 jaar BMW 520 diesel gereden, is ook een super wagen maar veel duurder en bovendien ernstig minder in gezins gebruik. En ook best veel spontane mankementen aan gehad, allemaal netjes opgelost maar toch, hij stond nogal eens binnen voor gekkigheid.

Daarvoor 2x 4 jaar Espace gereden. Eerst de 3liter 6 cylinder diesel (G Label), toen de 2 liter 4 cylinder diesel (C Label) en nu dus de 1.6 liter 4 cylinder benzine (A Label). Daarvoor diverse Mercedes E klasse met 6 cylinder motoren versleten.

In vergelijking met de eerdere Espace ervaring loopt deze wagen soepeler met minder toeren en meer vermogen. De automaat is ook super, daar twijfelde ik het meest over na een Twingo met Quick Shift (wat een ramp was dat).

Het is gewoon effe wennen met getallen als 1.6 en 4 cylinders in de folder.

Het meest mis ik het zonnebril bakje linkse boven de bestuurderskant.... wat moet ik met die handgreep zeg :-)

Voor de rest een aanrader.

Ga niet naar Stam, die hebben mij zo slecht geholpen toen bleek dat ze mijn hele bestelling verprutst hadden en er zelfs na 4 maanden levertijd helemaal geen auto was.... ben toen naar Jongerius gegaan, die hebben fantastisch geholpen.
Espace Initiale Paris Noir Etoile TCe 200 EDC + all options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

Handgreep vervangen door brilhouder dan zou ik zeggen.

https://www.aliexpress.com/item/Auto-Ac ... 0.0.RlUHzb
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

nikk schreef:Handgreep vervangen door brilhouder dan zou ik zeggen.

https://www.aliexpress.com/item/Auto-Ac ... 0.0.RlUHzb
Heb je hier al ervaring mee? Past dit mooi bij de Espace V?

Ik rij nu een week met de wagen. Een Espace Initiale Paris van begin 2016, 1.6 dCi met 160 PK automaat, ongeveer 30 000 km op de teller. Van de vele problemen die ik her en der lees heb ik ook geen last. Er zijn wat trillingen en geluiden hier en daar (waaronder de luidste in de linker voordeur), maar niets storend wat mij betreft. De wagen rijdt zeer vlot, zacht en schakelt super. Meer dan vermogen genoeg, rustig cruisen in eco-modus met een verbruik rond de 6 liter.

De snufjes zijn leuk, maar werken wat mij betreft niet perfect. De dodehoekwaarschuwing komt dikwijls wat laat en stopt wat vroeg bijvoorbeeld. Het herkennen van de verkeersborden gaat wel goed, maar de functies die daaraan gelinkt zijn zouden beter kunnen. Je kan bijvoorbeeld snelheidswaarschuwingen instellen, maar die beginnen al 600 meter of 1000 meter voor de flitspaal lawaai te maken als je te snel rijdt. Moest er op dat stuk een beperking zijn van 70 en bij de flitspaal van 50 dan zal hij dus op de snelheid van 50 afgaan om de bestuurder te waarschuwen enkele honderden meters voor de flitspaal, hoewel daar nog 70 mag gereden worden. Klinkt banaal als ik het zo uitleg, maar in de realiteit is dat echt vervelend want deze situaties heb je vaak.

De adaptive cruise control vind ik ook niet echt geweldig. Ik vind dat deze te bruusk afremt en optrekt om zijn ingestelde snelheid te halen of de ingestelde afstand te bewaren. Daarnaast werkt deze maar van 40 tot 140 km per uur, dus in de file gebruiken is niet mogelijk. Net daar lijkt mij dit zeer interessant. Dus moest deze ooit nog werken tot stilstand én met instelbare marge, dan is dat een super systeem.

De R-link-store stelt niet veel voor. De mogelijks interessante apps die er zijn, zoals Coyote, werken niet (blijkbaar een gekend probleem, je zal het maar gekocht hebben en het niet meer kunnen gebruiken...) Van het R-link systeem zelf ben ik vrij tot zeer tevreden, dit is toch één van de betere infotainment systemen waarmee ik al gewerkt heb (niets kan op tegen de nieuwste generatie Volvo, maar ik vind het bv wel beter dan het 'Navigatie plus' pakket van BMW of het Command systeem van Mercedes). De positie van de USB-aansluitingen zijn ronduit slecht gekozen: als er een USB stick of kabel insteekt kan het vakje niet meer toe. Moesten er nog wat extra apps en functies komen in latere updates dan is het echt wel een aangenaam systeem (ik denk bijvoorbeeld aan een Spotify app). Wel spijtig is dat een aantal functies niet beschikbaar zijn tijdens het rijden (waaronder gebruikersprofielen, enkele systeeminstellingen, ...)

De kofferklep gaat soms moeilijk open. De knop reageert wel, de auto piept wat, en soms gaat de koffer helemaal open of soms enkel uit het slot. Ik ben er nog niet achter wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand is.Hardwarematig is dat voorlopig het enige, samen met de waterinfiltratie in de koffer natuurlijk, daarvoor moet hij 9 januari binnen. Ze denken aan een probleem met de afdichtingen van het open dak.

Al bij al ben ik voorlopig zeer tevreden van de wagen zelf. Hij heeft misschien juist wat teveel kilometers, maar dat zijn vijgen na Pasen. Gezien de vele problemen die andere eigenaars hebben mag ik voorlopig niet klagen. Juist spijtig dat de garantie nog maar twee jaar loopt. Laat ons hopen dat de auto probleemvrij blijft dus...

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de adviezen die geholpen hebben de beslissing te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

Spirou,

Deze houders hebben dezelfde gestandariseerde montagemaat als een handgreep dus zou moeten passen. Heb er eentje in mijn Laguna 1 gemonteerd die aan bestuurderszijde de handgreep voorbereiding heeft. Dat past dus.

Meet anders voor de zekerheid de gat afstand van jou handgreep en kijk op het gemakkie eens bij de diverse aanbieders op het www.Wellicht staan daar ook maten bij vermeld of kan je het vragen. Je zult ook meerdere kleuren vinden.

Mvg, Nikk
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door rvdgaag »

De kofferklep moet je 2x indrukken voor hij opent, is een "veiligheids feature" van Renault.

De Coyote (V2) werkt prima, zeker in Belgie is dat echt een aanwinst. In NL is het OK maar het aantal coyote gebruikers is niet zo heel hoog waardoor er wel eens een mobiele radar niet vermeldt staat. Ik rij hem dan samen met Flitsmeister op de Iphone en meldt hem bij Coyote. Dit jaar letterlijk 0 bekeuringen, vorige jaar 900 euro totaal :-)

voor de USB poorten kan je oa van Sandisk van die micro usb sticks kopen, dan sluit het dekseltje prima. Ik ben zelf nog op zoek naar een haakse USB kabel, die zag ik online ergens maar 50 euro voor een kabeltje vind ik toch iets te gek.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door mechanic »

Kijk eens op aliexpress,voor een euro heb je er een.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Als ze werken... heb er enkele gekocht voor mijn Iphone, maar werkte niet.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door mechanic »

Dat weet ik ook niet,zag er een aantal staan. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door DHL »

Ja ze zijn wel goedkoop, maar als ik ze aansluit op m'n lader in de wagen begint mijn batterij symbooltje te knipperen ipv het teken dat ze geladen wordt. Ma k ga ze niet terugsturen lol :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

Klopt dat kabeltjes en andere zaken uit China af en toe niet werken. Gewoon een paar van verschillende leveraciers laten opsturen voor die paar eurie. Zo doe ik het in ieder geval.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

Verder gewoon een aantal USB poorten bijplaatsen waar je ze wilt hebben. Dingen heb je ook voor een paar euro in de brievenbus. Voorbeeldje:

https://www.aliexpress.com/item/Iztoss- ... 0.0.Y4KZdb
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door mechanic »

De draadloze lader van €0,89 voor mn samsung telefoonwerkt iig prima.
Incl usb kabel en laadschijf. Wellicht geluk,maar om nu hier voor €50 een kabel te bestellen kun je de gok van nog geen euro wel wagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

Gemiddeld een uurtje werk:

Afbeelding
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

Ik zou de USB poorten willen gebruiken om USB sticks in te steken en mijn iPhone aan te sluiten voor Spotify. Er enkele bij plaatsen zal dus niet zomaar gaan.

De tip van de mini USB sticks is wel een goeie, ik zal er zo een aantal aanschaffen. Die kan ik ineens ook gebruiken voor m'n schermpjes die ik vanachter monteer. Ik heb een Nextbase 10" set gekocht, zal straks eens een foto plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door nikk »

USB poorten die ik tot nu toe in mijn auto's heb geplaats alleen voor laden apparaten van toepassing. Voor communicatie vooralsnog draadloos. Tijdje terug een FM transmitter geprobeerd wat prima werkt.

Heb nog een Bluetooth ontvanger voor aux poort liggen die ongetwijfeld ook zal functioneren maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd:

https://www.aliexpress.com/item/Univers ... 0.0.YfYiIG

Mogelijkheden genoeg vandaag de dag in ieder geval
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spirou_
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 dec 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace V Initiale - diesel of benzine

Bericht door Spirou_ »

De Espace heeft standaard Bluetooth audio mogelijkheid. Maar om één of andere reden wil ik m'n gsm toch liever via USB verbinden. Met een USB stick met muziek kan je natuurlijk niet anders...

Hierbij de foto's van de schermpjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


free photo upload

Iemand ideeen om de kabel netjes weg te werken? Er is 1 kabel naar de 12V-aansluiting, en 1 naar elke hoofdsteunhouder. Ik heb al gedacht om ze vast te plakken tegen het leder maar ik heb schrik dat er later lijmresten zichtbaar blijven. Misschien kijk ik ooit wel eens om de voeding in een permanente 12V te steken met een schakelaar ertussen. Dan zouden de schermpjes niet uitvallen wanneer we tanken of snel ergens even stoppen. Gelukkig hernemen ze automatisch waar ze gebleven waren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht