Vandaag in IJmuiden

Algemene zaken voor de Fuego
Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Silvia, Sierra, 626, 929 enz

Bericht door Meerten »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hallo Antonio,

Ik bedoel deze:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... bs=Details

De coupe's moet ik nog bekijken.

Er staat trouwens een hele mooie Mazda 929 coupe op Autoscout. Van dit model heb ik er een gehad. Van de opvolger drie, geloof ik.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Rossy »

Dat is ook een hele mooie auto.
Welliswaar geen LPG, ik dacht dat je daar juist naar aan het zoeken was als eventuele vervanger van de Sierra.
Als vervanger voor de Celica had ik meer richting het wat sportievere werk (coupe's) gezocht.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

626 of 929?

Bericht door Meerten »

Met mooie auto bedoel je de 626 of de klassieke 929. Die eerste is dan wel geen hele sportieve auto maar een hatchback komt ook in de richting, net als de Sierra, trouwens. Hij komt in plaats van de Celica. Die probeer ik aan iemand te verkopen die 'm wil opknappen.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Afsluiting van een urbulente periode

Bericht door Meerten »

De rust begint weer een beetje terug te komen. De Sierra op lpg met de Moret koplampen is verkocht en rijdt nu in Limburg rond. Ik heb ook niet gekozen voor de Nissan Silvia omdat het een turbo is. Dan is voor mij het risico te groot. Ik hoop wel dat iemand deze auto van de sloop redt. Dus wordt het een Mazda 626 hatchback, terwijl de Fuego wordt opgeknapt en de Celica wordt verkocht. De Sierra laat ik op lpg zetten. De andere auto's, zoals de Renault 17 en de Mazda 929, zijn te grote en dure projecten.

Maar ik blijf uitkijken naar een mooie Fuego.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Een nieuwe APK...

Bericht door Meerten »

...voor mijn Fuego. Hoera! Weer een jaar de tijd om wat moois van deze auto te maken. Het moet nu ook een keer gebeuren. Deze situatie duurt al zo lang. Alleen...waar vind ik een blauwe deur?

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Rossy »

Gefeliciteerd en mooi dat je eruit bent wat er aan auto's voor en achter de deur komt te staan.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Vandaag in IJmuiden

Bericht door Meerten »

Bedankt, Antonio, ik ga de Mazda 626 dinsdag ophalen in Limburg. Dat betekent drie uur in de trein en als de auto helemaal okee is, ik ga uit van wel, dan een heel eind rijden terug. Ik hoop er een leuke dag van te kunnen maken. Het blijft natuurlijk een vreemd verhaal op het Renault Fuego Forum, maar het moet maar even zo. Dan kan ik voorlopig zorgeloos rijden en inmiddels de Fuego opknappen.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

HadieMazda

Bericht door Meerten »

Afgelopen dinsdag de 626 opgehaald in Heerlen. Net als de Sierra komt ook deze auto uit Limburg. Met de trein er naar toe (drie uur), stukje gereden en vervolgens de papieren geregeld. Hij ziet er als nieuw uit, rijdt ook als nieuw. Alleen een enorme deuk in de achterbumper en een gordel die het niet doet. Maar verder... De 626 is van 1989 en heeft 160.000 km gereden. En de prijs...350 euro! Tja, die kon ik niet laten staan. Eind tachtiger jaren reed ik trouwens voor het laatst Mazda. Dat was in een 929 coupe.

Inmiddels heb ik de Celica op Marktplaats gezet. Het hoogste bod is 400 euro. Daar wil ik 'm wel voor verkopen. Ook weer een hoofdstuk afgesloten.

Foto's van de 626 met de Fuego volgen. Over de Fuego gesproken. Ik heb met Raymond contact opgenomen. Hij heeft wel een blauwe deur voor mij!

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Vandaag in IJmuiden

Bericht door Meerten »

Hallo allemaal,

Geen spannende ontwikkelingen de afgelopen dagen, behalve dan misschien dat de GTX van Ben is verkocht. De foto's die hij heeft geplaatst op internet van o.a. het dashboard laten goed zien hoe spectaculair dat is. Verder ben ik aan het kijken of de Fuego die in Hengelo wordt aangeboden iets voor mij is. Het bedrijf dat de auto verkocht, heeft echter alleen een foto in de sneeuw en hij is helaas niet bereid om meer foto's te maken. Jammer.

Ik ben nog bezig met de blauwe deur voor mijn huidige Fuego. Staat de juiste kleur niet ergens onder de motorkap vermeld? Ik moet er ook een keer een paar uur voor uittrekken om de auto van binnen goed schoon te maken.

De Sierra is gisteren APK goedgekeurd. Een zorg minder.

Dat was het even. Tot de volgende keer.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door RichTrip »

Misschien is dit iets:

viewtopic.php?f=64&t=9619
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Vandaag in IJmuiden

Bericht door Meerten »

Bedankt, maar het lukt me niet om daar te komen.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Fuego Turbo »

Meerten,

Probeer dan eens deze link

http://www.historicwheels.be/page.asp?l ... ocID=54101
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fuego sepia2
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:07
Actief als: particulier
Locatie: Harlingen

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door fuego sepia2 »

Hallo Meerten,

Ik las net dat je een mazda 626 hebt gekocht, waarschijnlijk hebben we toch een beetje dezelfde smaak, fuego, celica en nu een mazda 626.

Jammer dat ik niet wist dat je een mazda zocht en heb er ook een gehad, jammer hij is net vorige week verkocht.

Hier zijn de foto's van mijn mazda 626 glx .http://www.mijnalbum.nl/Album=DOMVQ6EF

De Fuego van mij is nog steeds niet verkocht en heb nu de prijs verlaagd naar 3950 euro omdat ik een andere auto
op het oog heb.

Groeten

Dimitri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Mazda 626

Bericht door Meerten »

Hallo Dimitri,

Ik had inderdaad gezien dat je de prijs hebt verlaagd. Tja, ik heb nog steeds belangstelling alleen...je weet wel. Maar wat die 626 van jou betreft, WOW! Het gekke is dat ik niet echt op zoek was naar een 626. Hij kwam op mijn pad omdat ik op zoek was naar een vervanger voor de Celica, die overigens nog steeds niet is verkocht. Echt bij toeval dus. En toen de eigenaar de prijs verlaagde naar 350 euro, kon ik de verleiding niet weerstaan. Maar eigenlijk ben ik naast een Fuego ook op zoek naar een klassieker op lpg en dan het liefst een vijfdeurs. Dat is moeilijk. Maar weet je. Het zou ook heel leuk zijn als ik de tijd had om mijn huidige Fuego goed op te knappen enz enz

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fuego sepia2
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:07
Actief als: particulier
Locatie: Harlingen

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door fuego sepia2 »

Hallo Meerten, Ik bebrijp wat je bedoeld, en ja een bedrag van 3950 dat heeft niet iedereen zomaar liggen, de Mazda van
mij zat niet in de prijsklasse die jij noemde, omdat het een eerste eigenaarsauto was en met de originele kilometerstand.

Ik heb hem verkocht aan een Mazda dealer hier in de buurt die helemaal gek van de auto was, dus ben nu weer op zoek naar
iets anders, een jaguar xj6 3.2 van 1994 en ga hem volgende week ophalen in Engeland helemaal bij Portsmouth in de buurt
in het zuiden van Engeland, hier alvast wat foto's in het zonnige subtropische klimaat daar.

http://www.mijnalbum.nl/Album=TZ8ZPFH8

Ik heb nog meerdere auto's te koop o.a. een renault clio cabriolet van 1992 ook heel bijzonder, die staat nu bij een autospuitbedrijf om te verkopen omdat mijn BMW gespoten moet worden dus verkoop ik hem maar.

Ik zal wel voor je uitkijken en als ik iets vind dan stuur ik de link wel door.

Groeten

Dimitri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fuego sepia2
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:07
Actief als: particulier
Locatie: Harlingen

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door fuego sepia2 »

Hallo Meerten ik stuur je wat foto's van mijn auto's om te bekijken en als je iets hoort van iemand die iets leuks
zoekt .........

http://www.mijnalbum.nl/Album=I76C3EDE een toyota supra staat te koop nu op autoscout en speurders.

http://www.mijnalbum.nl/Album=BIRNEOCW een BMW 735i uit 1984

http://www.mijnalbum.nl/Album=4LR4SXRU een porsche 944 uit 1986

http://www.mijnalbum.nl/Album=P8TU8FGY een Lancia gamma coupe en heb ik 5 jaar geleden ingeruild op de BMW

http://www.mijnalbum.nl/Album=TZ8ZPFH8 een jaguar xj6 3.2 met 60.000 mijl binnenkort te koop na de zomer

Fijne dag verder

En kom eens langs voor een bakkie in Friesland

Dimitri

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Wanneer naar Friesland

Bericht door Meerten »

Moet ik ook snel doen, Dimitri.
Echt een dagje uit.

Groet en bedankt voor de uitnodiging, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Wat mijn wagenpark betreft...

Bericht door Meerten »

Alle roestplekken heb ik de afgelopen dagen weer dichtgeplakt. Dan ziet-ie er meteen heel anders uit. Maar benieuwd hoe lang het goed gaat met de regen. Ook een paar keer in gereden, net als in de Fuego. Dat voelt weer als vanouds. Wel zwaarder sturen, want beide auto's hebben geen stuurbekrachtiging als de Sierra en de Mazda 626.

Inmiddels is in Limburg de Sierra op lpg opgedoken die ik van plan was te kopen. Hij verbruikt veel koelvloeistof en dat baart de eigenaar zorgen. Het is blijkbaar een van de redenen om de auto weer te verkopen. Maar ik heb ook een mooie Ascona gezien, een Monza en een BMW. Maar ja...nee, waarschijnlijk gaat mijn Sierra gewoon op lpg. Ik krijg hulp van een Sierra eigenaar uit Velserbroek. Fijn. Misschien heeft hij ook verstand van Fuego's...

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fuego sepia2
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:07
Actief als: particulier
Locatie: Harlingen

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door fuego sepia2 »

Hallo Meerten, ik zou de auto opknappen waar je het meeste "gevoel"bij hebt, en ja misschien is dat wel de fuego.

Mijn ervaring is als je teveel auto's hebt waar je van alles aan moet doen, dat de concentratie weg is om iets goed te
doen, en ja zo gaat het ook in het leven.

Hoop dat het allemaal goed komt met de Fuego van je

Zie je binnenkort

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Energie en tijd

Bericht door Meerten »

Hallo Dimitri,

Het is vooral een kwestie van tijd maar ook van energie. Teveel op het bekende bordje. Door werk en medische problemen thuis, die ook veel tijd en energie kosten. Anders was het met mijn Celica en Fuego nooit zover gekomen. Prioriteit is nu bijtanken, huis opruimen en de auto's opknappen. De Celica staat overigens nog te koop en de laatste dagen hebben zich weer twee eventuele kopers gemeld.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Vandaag in IJmuiden

Bericht door Meerten »

Vrijdag 15 juli was een mooie dag om te fotograferen en toevallig stonden mijn auto's netjes naast elkaar geparkeerd. Ik had nog een foto willen nemen met de Mazda 626 vooraan, maar dat lukte niet vanwege de zon.

Bij iedere gelegenheid rij ik of in de Celica of in de Fuego. Dat is vooral met boodschappen doen of met de hond wandelen in de duinen of in de vele parken hier in IJmuiden. Je zou het niet zo zeggen, maar IJmuiden is best wel een groene gemeente. Okee, aan de andere kant van waar ik woon, zijn de hoogovens, maar ook dat valt reuze mee. Af en toe heb je pech als de wind deze kant op waait, maar verder...

Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Zoeken naar een naald in een hooiberg

Bericht door Meerten »

Oftewel zoeken naar een vijfdeurs klassieker op lpg. Ik heb het idee dat ik dat nu slimmer doe dan een jaar geleden, toen ik de Sierra op benzine kocht, terwijl ik echt op zoek was naar een klassieker op lpg. Het komt waarschijnlijk ook omdat ik de zoektocht heb uitgebreid naar andere modellen dan de modellen waar ik dwangmatig bijna naar op zoek was, zoals de Fuego, de Celica, maar ook de Sierra als sportieve vijfdeurs.

Bovendien vallen de prijzen voor sommige klassieker op LPG enorm mee. Een Opel Monza kost bijvoorbeeld rond de 2500 euro. Maar ja, dat is een driedeurs. Er staan wel een paar hele mooie exemplaren te koop, en ja, die is ook een type dat ik graag zie. Bovendien mag je ervan uit gaan dat de goed zijn verzorgd door hun eigenaren.

De Sierra uit Limburg (was Heemskerk) staat dus nu te koop, voor 3500 euro, maar heeft kennelijk problemen met de warmte. En in Limburg is het sowieso warmer dan in het westen. Er is een andere Sierra op lpg te koop, maar dat is weer een driedeurs.

Maar neem nou deze auto:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 17786.html

Die ziet er toch ook heel aardig uit?

Wordt vervolgd

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Klassieker op lpg

Bericht door Meerten »

Ik vergeet nog wat.

Een totaal andere keuze zou een vierdeurs kunnen zijn. Veertig jaar oude Volvo's 164 op lpg worden nu voor rond de 1000 euro aangeboden.

Mijn oog was trouwens ook gevallen op een BMW 633 op lpg uit 1975. Een beauty. Alleen...hij moet nog helemaal worden opgeknapt en gespoten. Wel slim om de auto nu al aan te bieden. Dat zie je trouwens ook veel vaker gebeuren.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Even terug naar de Fuego

Bericht door Meerten »

Vooruitkijken is het motto. Geld dat je vandaag uitgeeft, kun je morgen niet meer uitgeven. Goed om dat zo vaak mogelijk te herhalen. Geef ik bijvoorbeeld nu nog geld uit voor mijn Fuego of spaar ik dat op voor een andere. Maar ja, dat is weer zo zonde voor deze Fuego. Een nieuwe radiateur en deur erin en hij ziet er niet alleen weer stralend uit, op wat roest na, en hij rijdt ook weer als een zonnetje. Hoop je. Of ga ik toch op zoek naar een andere goedkopere Fuego zolang de Fuego van bijvoorbeeld Dimitri niet haalbaar is? Trouwens, met het geld dat ik volgende week naar de Belastingdienst breng, had ik zijn Fuego met gemak kunnen kopen. Helaas sponsort de Belastingdienst geen Fuego's.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fuego sepia2
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:07
Actief als: particulier
Locatie: Harlingen

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door fuego sepia2 »

Meerten,

Mijn ervaring is dat je beter een auto kunt kopen waar niet zoveel aan te restaureren is, en wat duurder is omdat
als je niet alles kunt zowel het mechanische als het carrosseriewerk dit aardig in de papieren kan gaan lopen.

Een auto kopen die `goedkoop`is dit kan vaak op een fiasco uitlopen en het zou jammer zijn dat je een autoproject
moet opgeven omdat de kosten volledig uit de hand lopen.

De fuego´s die op de huidige markt aangeboden worden zijn allemaaal auto´s die niet jarenlang gekoesterd zijn door
een eigenaar.

Deze auto´s zoek ik namelijk, de jaguar die ik donderdag ga ophalen in Engeland is alleen maar naar buiten gekomen om te wassen en warm te rijden, en wel in een subtropisch klimaat.

Het zoeken naar de speld in de hooiberg begint naar het zoeken naar eigenaren die een bepaalde emotionele band met het merk of de auto hebben gehad, en deze lang in bezit hebben gehad.
Ik koop nooit een auto die niet minimaal 5 jaar in het bezit is geweest van de vorige eigenaar.

In deze auto´s is veel geld geinvesteerd om de auto beter te doen worden, neem nu mijn porsche daar is 10.000 pond in gestopt door de vorige eigenaar, en ja dat zijn kosten die ik niet meer hoef te investeren.

Veel succes met het zoeken naar de speld in de hooiberg............

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Needle in a haystack

Bericht door Meerten »

Hoi Dimitri,

Eerlijk gezegd ga ik liever doorgaans op dezelfde manier op zoek naar een auto als jij. Ik probeer de eigenaar zo goed mogelijk in te schatten. Alleen ligt jouw budget veel hoger dan dat van mij. Anders had ik jouw Fuego allang gekocht en er meteen lpg ingezet.

Groet, Meerten

En als je toevallig een rode Fuego voorbij ziet rijden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Blauwwitte Fuego

Bericht door Meerten »

Hallo allemaal,

Kent iemand de blauwwitte Fuego uit Hagestein die momenteel wordt aangeboden?

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Janbert
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jul 2007 12:49
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Janbert »

Is dit niet de witte GTL die van Ben is geweest? Hij stond begin dit jaar op Marktplaats voor €800,-.
Hij is nu iets duurder, maar je krijgt er een hondje bij ter waarde van € 535,-.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Fuego met hond

Bericht door Meerten »

Lachen, Janbert!

De Fuego is inderdaad van Ben geweest, maar ook van Jan Lijnema, geloof ik, als ik kijk naar het overzicht van aangemelde Fuego's. Ik belde gisteravond met eigenaar Marc. Hij heeft teveel auto's momenteel en wil de Fuego als eerste verkopen. Ik hoop tijd te hebben om te komen kijken.

Ook contact gehad met de Groningse eigenaar van een Engelse Ford Scorpio op lpg en de Gelderse eigenaar van een Rover sd1 op lpg. Allebei mooie auto's, je moet ervan houden, maar met werk tot veel werk en natuurlijk uren rijden van IJmuiden vandaan. Kortom... Maar na Hagestein, waar de Fuego staat, is het ook een uur rijden, dus waar praten we over. Lijkt me heerlijk voor een leuke rit als je tijd genoeg hebt. Ik kan me herinneren dat ik die tijd vroeger had en vrijwel iedere week wel ergens in het land een Fuego ging scouten voor de Fuego Forever nieuwsbrief. Een leuke tijd was dat. Want ik reed toen ook gewoon dagelijks in mijn Fuego.

Zaterdagmiddag nog even naar een Ascona op lpg gaan kijken. Aardige auto, maar wel heel klein.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005 21:47
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Fuego Turbo »

Ha Meerten,

Vraagje, waarom zoek je eigenlijk naar auto's op lpg? Een diesel (bijv. een Fuego Turbo Diesel) van voor 1987 is toch veel zuiniger en goedkoper?

Groet

Enrico
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Turbo diesel

Bericht door Meerten »

Hallo Enrico,

Toevallig maakte iemand anders mij vandaag daar ook opmerkzaam op. Hij bood mij een Mazda 626 diesel uit 1986 aan voor 3000 euro. Maar waar vind ik die turbo diesel Fuego? En dan het liefst van 1986, want dan is hij nog belastingvrij. Anders mis je toch het voordeel?

Ik ga trouwens vandaag (dinsdag) naar Valthermond om bij Raymond een radiateur en misschien ook een deur op te halen, als die in de Mazda past.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Dinsdag in Valthermond

Bericht door Meerten »

Hallo allemaal,

Na het bezoek aan Jan Kruis doorgereden naar Valthermond, dat een half uur verderop ligt, voorbij Emmen. Koffie gedronken, een goed gesprek over vroeger en nu en natuurlijk de Fuego's bekeken en de Renault 15 en 17 die daar ook staan. Inmiddels weet ik meer over mijn blauwe Fuego die inderdaad uit Bussum komt en via Jan Lijnema en Carlo Postma eerst bij Raymond is terechtgekomen voordat hij werd doorverkocht aan een liefhebber die letterlijk even verderop woont. Ik passeerde zijn huis voordat ik Valthermond binnen reed.
Ik kon een zo goed als nieuwe radiateur meenemen, maar helaas zat de blauwe deur die ik nodig heb onder de deuken. Dus dat komt later wel.

De witte Amerikaan die ik vaak in Hilversum zag staan, maar eigenlijk uit Baarn komt, staat ook bij Raymond. Evenals een Fuego op lpg en een turbo diesel, dus wie weet...

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Voorlopig afscheid van de Fuego

Bericht door Meerten »

Sorry voor de lange stilte. Er is een hoop gebeurd de afgelopen weken, maar ik had geen tijd om uitgebreid verslag te doen. Maar dat gaat binnenkort gebeuren. Wel belangrijk nieuws vandaag. Gebleken is dat niet de radiateur van mijn Fuego lek is, maar de koppakking. Vanwege de staat waarin de auto verkeert, betekent dat een afscheid. Ik bied de Fuego dus te koop aan voor loop en voor sloop. Jammer, maar er meer geld insteken, heeft voor mij weinig zin.

Later meer.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Waar was ik gebleven...

Bericht door Meerten »

Rare weken achter de rug. Terwijl de Fuego stond te verpieteren (op een wekelijks ritje na) ging het ook niet goed met de Sierra en de Mazda 626. De Sierra had een lekke band en het duurde even voor er tijd was om die te repareren. Vervolgens kreeg de Mazda een probleem met het koppelingspedaal en het rempedaal. Nadat hij terug kwam van de APK, notabene. In verband met Stripfestival Breda geen tijd om het allemaal op te lossen. Gelukkig bracht de Celica uitkomst. Ik reed er mee naar mijn werk in Badhoevedorp en tijdens het weekend van Stripfestival Breda naar het station. Gelukkig werd de Sierra gerepareerd en kon ik de tweede dag van Breda met de auto. Dat moest ook wel, want de spullen die we op vrijdag hadden gebracht met de auto van een collega moesten nu terug.

De week na Breda was ook druk. Bovendien kwam een striptekenaar een week na Breda om het leven bij een motorongeluk. Dat was in Dordrecht. Dan is er opeens van alles aan de hand. Omdat de Sierra weer okee was, heb ik de andere auto's even gelaten voor wat ze waren. Inmiddels wel een afspraak met mijn garage gemaakt voor de Mazda. Een vriend uit de buurt die veel met auto's stoeit heeft naar de Fuego gekeken en inderdaad geconstateerd dat het om een lekke koppakking gaat en dat de kosten van de reparatie niet opwegen tegen de staat van de auto. Dus wordt het afscheid nemen van de Fuego. Helaas. De Fuego zet ik nu op Marktplaats, eventueel samen met de Celica. Als er liefhebbers zijn...

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meerten
Lid
Lid
Posts in topic: 94
Berichten: 390
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:23
Actief als: particulier

Gelukkig hebben we de foto's nog...

Bericht door Meerten »

De Fuego en de Celica staan beide op Speurders. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.
Op een gegeven moment heb je het point of no return bereikt. Je kunt wel blijven hopen
op een wonder, maar hoelang kun je jezelf voor de gek houden. Wat niet wil zeggen dat
het eeuwig zonde is zoals het met beide auto's is gelopen. Gebrek aan tijd en geld en een
flinke portie bad luck hebben het lot van deze auto's bepaald. Hopelijk neemt iemand ze
over of zorgen de onderdelen dat andere auto's geholpen kunnen worden. Fuego's zijn er
natuurlijk genoeg, maar dat geldt niet voor de Celica.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Re: Vandaag in IJmuiden

Bericht door Justus »

Dag Meerten. Wat een jammerlijke ontwikkelingen lees ik hier. Ga je echt beide coupes wegdoen? Veel sterkte tijdens het verkoopproces en het rouwproces erna. Op het AW Forum zijn je advertenties ook gezien en van commentaar voorzien: Vanaf het midden van de pagina (2-10-2011, 15.38 uur):
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4647489,page=43

Heb je al serieuze reacties gehad?
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in