Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door mechanic »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De TS had gewoon een kat in de zak gekocht, hoge km-stand en zeer prijzig.
Als deze zelf wat gekeken had (onderzoeksplicht) was dit direct duidelijk geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door larsdijkstra 16v »

Precies! Lekker laten gaan, tot ziens
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Noreply »

Handelaren, blijft apart volk met soms beperkte kennis. Ik had gekeken naar een IV 2.0T initiale, 2008 in de Grand versie vorige maand. Handelaar had er zelf enige tijd mee gereden. Auto zat vol met beschadigingen, had achterschade gehad ( andere achterklep), uitgewoond van binnen en toch 8k vragen. Ik heb hem laten staan. Mijn ex 2.0 Dci met 4 ton op de teller zag er 10x beter uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SKDJ
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier
Locatie: Hilversum

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

Dag. Sorry voor de trage reactie. Waarschijnlijk omdat ik mijn nieuwe tweedehands even wilde uittesten voordat ik enthousiast ging reageren. Het verkoopbedrijf is uiteindelijk de Espace komen ophalen en heeft het geld (volledige aankoopbedrag) op mijn rekening teruggestort nadat ik hen het keuringsrapport van Stam Renault heb toegestuurd. Dus voor € 87,00 en wegenbelasting, wat hulp van vrienden, dit forum en veel geduld heb ik ongeveer 600KM in de eerste Renault sinds 19 jaar rondgereden. Ik heb inmiddels op wonderbaarlijke wijze de Renault kunnen kopen waar ik eigenlijk voor naar Eindhoven ben gereden op de dag dat ik deze andere Renault kocht. Alles wat ontbrak aan de wielophanging en het remsysteem van de auto die mee teruggenomen is, is bij deze zéér goed merkbaar vervangen. Vierhonderd euro goedkoper uit. Ik heb er een week geleden na zo'n 1800km een halve liter olie in gegoten en dat was teveel. Ik verwacht nog wel wat rare dingen tegen te komen maar het zal de motor zijn. Deze auto voelt erg prettig en veilig aan. Voor die prijs overigens ook 2 sets banden en velgen.
2006 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
En een goeie dit keer :shock:
vh Espace I. Fiat Panda, Ford Cortina
X570 AORUS Pro, AMD Ryzen 7 3800x
Lumix GH3, GH4 en 2x BMD Pocket Cinema Cam HD
Die laatste doen minder ter zake maar ik ben net zo blij mee. Bovendien verdienen ze zichzelf terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Pepone »

Toch bedankt voor de terugkoppeling.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door Thomas84 »

Succes met de nieuwe Espace, hopelijk geeft deze wat langer plezier :)

Misschien was t oliepeil tijdens aflevering niet helemaal op peil. Gewoon even in de gaten houden.

Wat voor Espace is het geworden? Weer een Initiale? Phase 1 of toch een fase 2?

Foto's zijn altijd welkom ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk



Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SKDJ
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier
Locatie: Hilversum

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

IV Initiale fase I 3,5l v6 en hij is geweldig. erg goed onderhouden. Denk dat deze zelden of nooit is doorgereden tot er iets kapot was. Ik zoek me wel een slag in de rondte om dingen te vinden als de helaas kapot gereden rechterbuitenspiegel en de onderdelen van het luchtinlaatsysteem. Misschien toch tweede hands. Maar het is dus echt een fantastische auto (dat zegt meer over mijn enthousiasme dan over de auto uiteraard).
2006 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
En een goeie dit keer :shock:
vh Espace I. Fiat Panda, Ford Cortina
X570 AORUS Pro, AMD Ryzen 7 3800x
Lumix GH3, GH4 en 2x BMD Pocket Cinema Cam HD
Die laatste doen minder ter zake maar ik ben net zo blij mee. Bovendien verdienen ze zichzelf terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door nikk »

E.e.a is goed om te horen. Deze grote auto met grote motor zal nooit goedkoop om te rijden worden maar zolang deze redelijk betrouwbaar blijft neem ik aan dat dat acceptabel is.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SKDJ
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 sep 2020 13:55
Actief als: particulier
Locatie: Hilversum

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door SKDJ »

Beste medeforumleden. Mijn excuses voor het niet updaten. Ik begrijp dat het opgemerkt wordt net als hoe ik begrijp dat sommigen van jullie nu al doorhebben dat ik een volgende vraag ga stellen. Waarom zou ik anders deze post updaten toch? Ik wil even wat excuses uit de kast trekken en mijn dankbaarheid tonen. Want de koop is na 3 maanden in zijn geheel ongedaan gemaakt. De auto is in Hilversum opgehaald en ik heb nu wél een goeie Espace met dit keer een zonnedak. En ik heb daarbij echt véél minder aan mijn onderzoeksplicht voldaan dan bij de voorganger.

Ik ben steeds stiekem hier geweest als ik me weer eens wat afvroeg en gelukkig staan er veel dingen in het forum waar ik al wat aan heb gehad. Ik ben één van die ZZP-ers en ZZG-er (zelfstandig zonder gezin) die consequent onder druk staat om er wat euro's bij te schrapen om het eind van de maand te redden. Bovendien besloot ik vlak voordat de vee-artsen met ons aan de slag gingen na wat oefeningen die ze op jongere leeftijd deden onder pluimvee en varkens, om mijn bedrijf en mijn leven een hele nieuwe richting in te draaien. De aanschaf van de Renault was daar slechts een klein onderdeel van. Althans. Dat had het moeten zijn. Sinds ik de juiste heb wordt het steeds kleiner. Dat wel.

Even ter afsluiting van deze post. Als ik geen tijd had gehad was het me niet gelukt de koop ongedaan te krijgen. Aandringen en eerlijkheid (bijna niet rijden omdat er te veel niet in orde is) heeft de verkoper uiteindelijk doen inzien dat ik wel degelijk aan mijn onderzoeksplicht heb voldaan, maar dat een deel van het onderzoek op zijn eigen bordje terechtkwam in het kader van eerlijke informatie verschaffen. Ik had hem wel degelijk even op de brug moeten zetten zoals ik ook wilde. Dat was achteraf niet 'niet nodig' zoals de verkoper aangaf. En wat ik op datzelfde moment in mijn oren geknoopt heb. En precies daarover ben ik op mijn strepen gaan staan ook omdat ik één dag na aankoop al gemaild heb dat de auto die week nog alsnog op de brug zou gaan. Dat onderzoek heb ik op video vastgelegd en naar hem toegestuurd. Alles met de vraag waarom hij me zei dat het 'niet nodig' was. Want dat bleek het wél te zijn.

Tot zover hoe het juridische deel van deze aankoop bij een dealer weliswaar wankel was, maar bij uitblijven van boosheid en paniek en aanhouden met geduld de kant van de koper op doorsloeg. Die vervolgens iets vreemds meemaakte. Maar wel mooi.

Ik was namelijk naar Eindhoven vertrokken om een hele andere Espace te kopen. Eén van een particulier die gezien zijn advertentie van zijn auto hield omdat hij en zijn gezin, zichtbaar op de advertentiefoto, er duizenden kilomters mee door Europa hadden afgelegd. De voortrein was net in zijn geheel vervangen en alle remblokken vernieuwd vlak voor de verkoop. En die verkoper belde me onderweg in de trein naar Eindhoven dat ie verkocht was. De auto uit dit topic was een 'last moment change of action'. Laat het nou zo zijn dat om onduidelijke reden de maandag die volgde op de donderdag waarop ik mijn geld terug kreeg en de vermaledijde Espace de straat uit reed bij mijn bedrijf, de Espace uit de originele advertentie weer te koop stond.

Ik heb die Espace gekocht. Voor de vraagprijs. 35 in plaats van 49. En hij rijdt geweldig. Er moest een nieuwe accu in. Ik heb de beschikking over een brug wat fijn is want ik heb nog nooit een auto gehad die zo goed onderhouden was dat het de moeite waard was preventief onderhoud te plegen. Maar dat is gedaan nu.

Kijk. Ik weet van mezelf dat ik lang van stof ben. Dat weerhield me er van zoveel tijd in de afsluitende post te steken. Goed dat ik jullie nu misschien weer nodig heb want nu heb ik het toch gedaan. Het hele verhaal.
2006 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
En een goeie dit keer :shock:
vh Espace I. Fiat Panda, Ford Cortina
X570 AORUS Pro, AMD Ryzen 7 3800x
Lumix GH3, GH4 en 2x BMD Pocket Cinema Cam HD
Die laatste doen minder ter zake maar ik ben net zo blij mee. Bovendien verdienen ze zichzelf terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Veel te dure Espace IV 2006 Initiale. Inventaristatie

Bericht door GTMart »

Mooi verhaal en thnx voor de update, de X570 AORUS Pro en Ryzen7 3800X is ook een verstandige keuze btw!!
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht