De auto rijdt, remt, enzovoort weer perfect. De keuring verliep weer goed. Alleen heeft de keurmeester het contact van het kleine richtingwijzerlampje aan de zijkant van de auto los gehaald. Volgens hem was dat lampje niet verplicht en werkte het niet aldoor goed. Ik vond het vreemd.
De Espace is dit model:
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_E ... hase_1.jpg Maar dan met aluminium velgen van een model waarmee de Espace ook origineel geleverd werd. Het reservewiel heeft een lelijke ijzeren velg. Dat zat met een onhgandige bevestiging onder de auto gemonteerd. Niet lekker om onder de auto te moeten liggen als je een lekke band onderweg hebt. Daarom bewaar ik het reservewiel in de passagiersruimte.
Ik kocht reserve koplampen van iemand die me niet de rechthoekige lampen stuurde, maar de iets schuine koplampen van een volgend model. Die van mij hebben 4 rechte hoeken. Die verkeerde hebben 1 iets schuine kant. Ik heb daar niets aan. Die zijn dus overbodig, terwijl ik een set originele lampen wel kan gebruiken. Oorspronkelijk waren ze beide verstelbaar van binnenuit. Het mechanisme zit nog in de auto, maar er was ooit geen verstelbare koplamp te koop toen ik moest vervangen.
Oorspronkelijk zat er een spoiler onder de voorste bumper, zoals op de wiki foto. De wegligging was er beter door, maar door wijziging in Nederlandse regels moest er soms 1 soms 2 mistlampen in de spoiler zitten. Zo is de spoiler verdwenen. Na een scheur in de voorbumper is die vervangen voor een bumper van een later model Espace. De spoiler paste daar ook niet goed meer op. De originele bumper was op dat moment niet verkrijgbaar. Zonder bumper kwam de auto de keuring niet door, dus moest het zo opgelost.
Ik las ergens dat er in Nederland nog een stuk of 30 Espacen zijn van dit model, waarvan een kenteken is geregistreerd bij de RDW.