Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hachy schreef:Opgelost, kacheltje wordt weer lekker warm. Hij lekte ergens bij de vulopening, Dus kennelijk idd een afdicht-ring Thanx allemaal.
Potver. 26 januari laten fixen....10 maanden later exact hetzelfde probleem weer (!) Achilleshieltje...
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Hier ook al voor de 2e keer bij laten vullen. Deze keer met contrastvloeistof, helaas een paar weken later geen spoor van lekkage te vinden. Hopelijk blijft het hierbij. Monteur riep al iets over het koelen van het accupack en dat daar dan het lek moest zitten als de druk weer terugliep. We gaan het meemaken.
De dag voordat ik bij de dealer de kachel na wilde laten kijken heb ik een bandenwissel laten doen naar winterbanden. Hierbij is de Zoe even aan 'de computer' geweest om de sensoren te resetten. Wat wil nu het geval; ik rij terug na de bandenwissel; kachel warm! Garage gebeld, ze hebben er niets aan gedaan zeggen ze.
Kortom ruim een week in de vrieskou gereden (koude voeten!), bandenwissel --> Warm. Als jullie het weten... beats me.
Natuurlijk ben ik de volgende dag wel naar de dealer geweest omdat die afspraak toch al stond en niet zomaar erop wilde vertrouwen dat dit gewoon goed zou gaan. Toen ik bij de ZE dealer kwam kon hij geen fouten/storingen ontdekken en de kachel bleef lekker warm. Het nakijken of er echt te weinig in zit vergt een operatie waarbij er een kilo koelmiddel uitmoet en dit spul schijnt vrij duur te zijn dus dat is nogal een excercitie. Aangezien de kachel het nu goed deed was er geen aanleiding om e.e.a. na te kijken.
Bijzonder, toch, dit?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
In CanZE kun je de druk van het AC systeem zien. Omdat het middel in de gecombineerde gas/vloeistof fase zit is dit maar een vage indicatie maar als hij de zaak niet meer op een bar of 16-20 kan krijgen terwijl de compressor als een dolle loopt is er echt een probleem met de hoeveelheid koelvloeistof. Bovendien kun je dat probleem echt horen, de compressor gaat dan "ratelen".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ok da’s een goeie tip; dan ga ik van de week ff checken met CanZE!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
@HarmOtten,
Twee weken geleden mijn dochter(ZOE) sjaal, muts en handschoenen aangedaan, hielp langs geen kanten...
Nu, na bezoekje aan garage stookt ze haar kacheltje weer als vanouds (24 Bar)
Of het zo moet weet ik niet, maar wat ik zie:
- in rust zie ik een paar bar (stuk of drie), je moet wel echt even wachten voordat het drukverschil tussen voor en na de compressor is weggelekt;
- als de compressor los gaat, loopt de druk op naar een kleine 20 bar.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Zijn er dan misschen mensen die dit ook bij renault nederland hebben aangekaart?
Als er meer klachten komen wordt er misschien wel iets aan gedaan.
Vandaag namelijk te horen gekregen dat andere Zoë's hetzelfde probleem hebben en er dus weinig aan te doen is. Wellicht dat er een oplossing vanuit frankrijk moet komen.
Ik heb het twee jaar geleden ook gehad. Zie posting op het forum (er zijn in het verleden twee of drie topics gewijd geweest aan de lekkage in de airco/verwarming meen ik me te herinneren). Verschillende forumleden hebben het probleem hier gemeld maar naar mijn weten is het nog niet collectief aan RNL gemeld
Misschien kun je hier een poll beginnen en inventariseren wie de storing al eens heeft meegemaakt? Als het een stevige lijst is dan lijkt me dat reden voor RNL om er iets van te vinden. Tenminste verlengde garantie op dit onderdeel zou ik zeggen
Nou ik begin inmiddels een beetje een haat-liefde verhouding met die kachel te krijgen. Maandagochtend heerlijk warm, diezelfde middag nada en niet meer warm te krijgen. Hoogstens koud/lauw. Vanmorgen vroeg direct naar de garage. Geen duidelijk antwoord behalve we hebben wat dingen gereset, 'kijk het maar even aan'. Maar de kachel is nog steeds koud.
Weer het vage verhaal van 'mogelijk' te weinig vloeistof en advies om alles te vervangen, met daarbij ook de melding dat dit buiten garantie zou vallen ivm slijtage. Wat ik erg vreemd vind want ik zit nog midden in de fabrieksgarantie.
Anyway aangezien ze pas volgende week woensdag tijd hadden ik het graag eerder warm wil hebben, heb ik besloten Bochane in Arnhem eens een belletje te geven. Daar kan ik deze week nog terecht, geen gezeur over kosten en meteen meedenken.
Zal mij benieuwen.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Ik ben nog steeds bezig. Renault Nederland heeft inmiddels testen gedaan in samenwerking met de dealer.
Uitkomst was niet echt fantastisch,maar het blijkt toch echt wel een probleem te zijn ook van andere Zoë’s. De demo van de dealer werd nl ook niet warm. Nu nog een test door een onafhankelijke waarvan ik toch wel een vermoeden heb wat de uitkomst gaat worden. Helaas zal het me in mijn eentje niet gaan lukken om met Renault tot een oplossing te komen. De kachel gaat “gewoon” uit als er veel energie wordt gevraagd door de motor.
Dit is nu de 5e winter dat ik ZOE rij, en ik moet zeggen dat ik het nooit gemeten heb. Het zou inderdaad heel goed kunnen dat ze niet verwarmt tot de temperatuur die ingesteld is, maar net wat lager. Ik zal eens kijken of ik een goede thermometer heb die ik mee kan nemen op een wat langere rit. Meestal heb ik (in de winter) in de auto wel een jas aan.
Wat ik wel weet is dat de verwarming, als ZOE in de ECO-mode staat, geknepen wordt. Maar ik rij zelf nooit in ECO-mode.
Als ik meetresultaten heb zal ik ze hier posten.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
In CanZE zit een keurige grafiek waarin je buiten-, binnen-, ingestelde- en batterijtemperatuur kunt zien, evenals het "werk" wat de compressor verzet. Dat alles inclusief eco-mode streepje als dat aanstaat.
Je kunt daarmee behoorlijk goed zien hoe het systeem werkt. Conclusie van mij is dat het allemaal heel rustig gaat en zeker niet tot de temperatuur die je hebt ingesteld. In ECO wordt de compressor ernstig geknepen en is het netto resultaat nul komma niks.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hi Hachy en anderen. Ik had ook een slecht werkende kachel totdat Bochane Arnhem de koudevloeistof (om warm te worden) had aangevuld (was 80% of zo) en de laatste software updates had geladen. Sindsdien lekker warm.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Warm worden van Renaults is kennelijk niet de beste eigenschap. Nadat eerst onze leen-Megane niet echt warm werd (temperatuur op 26,5 was nog steeds koud, alleen op max (één standje hoger dus) wel, maar dan gelijk ook teveel) wordt ook onze R90 niet echt lekker warm onderweg. Ik heb het idee dat de koude rijwind té veel is voor de warmtewisselaars. Wellicht dat circuleren van lucht uit de auto nog wat soelaas biedt (iemand ervaring?). Ik ben dus ook zeer benieuwd wat @Zoe32017 gaat bereiken. En anders wellicht toch maar retrofit stoelverwarming laten installeren (had ik achteraf graag als meeroptie gehad, maar wie denkt daar nou aan in de zomer...)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Ik heb een R90 en erken het niet makkelijk warm worden. De auto wordt wel warm maar de thermostaat moet 2 a 3 graden hoger worden ingesteld. Voordat ik in de ochtend vertrek steevast auto voorverwarmd (inc stoelverwarming).
Voor mij persoonlijk werkt het best om de voeten te verwarmen met de stoelverwarming aan. Vanochtend bij minus 3 en de theramostaat op 22 graden (is voor mij normaal te warm) zeer behaaglijk.
Nog een tip die in mijn Zoe iets meer warmtegevoel geeft: zet de uitstroom alleen aan op boven (defrosters) en onder (voeten). De middenstand dus uit. Dus alleen pijltje naar boven en pijltje naar beneden. Veel behaaglijker warmte dan met alledrie aan.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Volgens Bochane is de rekeneenheid van mijn airco/kachel stuk en moet dit onderdeel vervangen worden. Onderdeel is direct besteld en kon 3 tot 7 dagen duren. Het goeie nieuws is dat dit waarschijnlijk wel een definitieve oplossing is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Mij Kachel heeft ook al een tijdje kuren.
Dan weer wel en dan weer niet aan het werk. Even laten nakijken en het blijkt dat de binnentemperatuursensor kuren heeft. Die meet op sommige momenten 68 graden...... Dan snap ik wel dat de kachel gaat koelen!
Eens kijken wat er begeert als er een nieuwe in zit later deze week.
Nou de mijne doet het weer, aldus Bochane Arnhem. Goede ervaring daar to nu toe!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Roy-ZOE schreef:Mij Kachel heeft ook al een tijdje kuren.
Dan weer wel en dan weer niet aan het werk. Even laten nakijken en het blijkt dat de binnentemperatuursensor kuren heeft. Die meet op sommige momenten 68 graden...... Dan snap ik wel dat de kachel gaat koelen!
Eens kijken wat er begeert als er een nieuwe in zit later deze week.
Het is zo vreemd dat Renault Nederland het toch de normaalste zaak van de wereld vindt terwijl er hier toch verschillende oplossingen worden gegeven.
Bij ons is er ook al het e.e.a. gedaan en vervangen, maar nu zegt RN dat het in andere Zoë's net zo is en er dus geen actie meer wordt ondernomen.
Hoe kan ik controleren dat de binnentemeratuursensor 68 graden meet? Ik verbaas me sowieso over het feit dat er zoveel meetgegevens in dit forum staan? Kan ik dat zelf ook?
Hachy schreef:Volgens Bochane is de rekeneenheid van mijn airco/kachel stuk en moet dit onderdeel vervangen worden. Onderdeel is direct besteld en kon 3 tot 7 dagen duren. Het goeie nieuws is dat dit waarschijnlijk wel een definitieve oplossing is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is dat het paneel wat in het midden van de Zoë zit? Die is bij ons NL ook al vervangen voor een exemplaar uit een andere Zoë.
Nee dat is het niet. Het kon namelijk niet van een andere Renault worden overgezet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Bij mijn beste weten zit de binnen-temperatuur-sensor vooraan in het midden op het dashboard, die bobbel tussen de ventilatieroosters vlak bij de voorruit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
@HarmOtten, ik heb geen CanZE, maar heb het wel gezien op de meetkast van de garage. Die gaf een storing aan in de sensor en ze konden ook de waarde laten zien die hij registreerde. Is geen dealer overigens, maar universele garage.
Toch maar eens CanZE aanschaffen.
Dat is de lichtsensor (die bobbel bij de voorruit), temp sensor zit meestal meer in het interieur. In de hemel bij de microfoon of bij het bedieningspaneel.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In mijn Megane uit 2016, met de nieuwste versie van R-Link 2 (althans, de nieuweste die beschikbaar is voor mijn Megane) wordt de muziek die ik op een USB stick zet dubbel weergegeven. Kijk in een map, dan krijg ik eerst alle...
Het valt mij op dat nu het een paar dagen koud is, de wagen nauwelijks op EV rijdt!
De Batterij is volledig opgeladen (vier blauwe blokjes vol), maar er wordt niet overgeschakeld naar EV.
Bij korte ritjes schakelt hij helemaal niet over naar EV,...
Mijn Megane 4 R.S.-line heeft 4 rijmodus standen waarbij in mijn profiel o.a. de interieurverlichting ingesteld kan worden in kleuren en intensiteit.
Eenmaal ingesteld kan het zomaar zijn dat wanneer ik kies voor een andere rijmodus dat de...
Start nu wel, maar is niet meer uit te zetten.
Als die loopt, gaan ook de ruitenwissers, verlichting, knipperlichten, en een hoop rariteiten op het dashboard.
En, is niet meer uit te krijgen met de startbutton,...
Hallo, ik ben Arjen, nieuw op dit forum want sinds kort eigenaar van een Trafic uit 2017.
In deze auto zit een MediaNav systeem (software versie 7.0.5). Kaarten zijn uit 2014 (huh?? auto is uit 2017) dus ik wilde gaan updaten. Toolbox...
De klep van de omschakeling van warm naar koud werkt blijkbaar bij mijn Renault Kangoo van 2014 niet meer! De kabel is blijkbaar niet losgeschoten maar het zit vermoedelijk in de klep zelf die ofwel afgebroken is of losgekomen. Wie weet wat er juist...
Ik heb sinds anderhalve week een Laguna 2 phase 2 2.0 16v uit 2006 op gas. Vooralsnog ben ik er erg content mee en het is een hele prettige reisauto. Nu is het volgende het geval: vorige week maandag rij ik op de snelweg en ineens...