Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nou de mijne doet het weer, aldus Bochane Arnhem. Goede ervaring daar to nu toe!
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Roy-ZOE schreef:Mij Kachel heeft ook al een tijdje kuren.
Dan weer wel en dan weer niet aan het werk. Even laten nakijken en het blijkt dat de binnentemperatuursensor kuren heeft. Die meet op sommige momenten 68 graden...... Dan snap ik wel dat de kachel gaat koelen!
Eens kijken wat er begeert als er een nieuwe in zit later deze week.
Het is zo vreemd dat Renault Nederland het toch de normaalste zaak van de wereld vindt terwijl er hier toch verschillende oplossingen worden gegeven.
Bij ons is er ook al het e.e.a. gedaan en vervangen, maar nu zegt RN dat het in andere Zoë's net zo is en er dus geen actie meer wordt ondernomen.
Hoe kan ik controleren dat de binnentemeratuursensor 68 graden meet? Ik verbaas me sowieso over het feit dat er zoveel meetgegevens in dit forum staan? Kan ik dat zelf ook?
Hachy schreef:Volgens Bochane is de rekeneenheid van mijn airco/kachel stuk en moet dit onderdeel vervangen worden. Onderdeel is direct besteld en kon 3 tot 7 dagen duren. Het goeie nieuws is dat dit waarschijnlijk wel een definitieve oplossing is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is dat het paneel wat in het midden van de Zoë zit? Die is bij ons NL ook al vervangen voor een exemplaar uit een andere Zoë.
Nee dat is het niet. Het kon namelijk niet van een andere Renault worden overgezet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Bij mijn beste weten zit de binnen-temperatuur-sensor vooraan in het midden op het dashboard, die bobbel tussen de ventilatieroosters vlak bij de voorruit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
@HarmOtten, ik heb geen CanZE, maar heb het wel gezien op de meetkast van de garage. Die gaf een storing aan in de sensor en ze konden ook de waarde laten zien die hij registreerde. Is geen dealer overigens, maar universele garage.
Toch maar eens CanZE aanschaffen.
Dat is de lichtsensor (die bobbel bij de voorruit), temp sensor zit meestal meer in het interieur. In de hemel bij de microfoon of bij het bedieningspaneel.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
We hebben een tijdje terug een discussie gehad over falende software in de kachel, die kon worden omzeilt door de buitensensor warm te maken en de auto zo wijs te maken dat ze moet koelen. op het Engelse forum kwam ik dit tegen.
...... But I wonder if this is the sequence of events that causes the bug:
1. Set the car to pre-heat at a scheduled time (through the R-Link)
2. Plug the car in (as is necessary for a scheduled pre-heat)
3. Possible additional step (see post from @essayer below): 10 minutes after scheduled pre-heat time (while pre-heat is still running) open and close the boot, then lock the car again.
4. Let the pre-heat cycle complete (car goes to sleep after pre-heating)
5. Use the pre-heat button on the key card to recommence heating
(Edit to say that the timed pre-heat that was set for 9:30am occurred as expected. The under-bonnet fans were operating, and when I opened the boot at around 9:40 (while the pre-heat was still operating), warm air was emitted from the car.)
Edit: Added Step 3. I have the Dynamique Nav with keyless entry, so I simply used the boot "button" to unlock the car and open the boot. I spent about 2 minutes loading the boot, closed it, and used the button on the passenger door handle to lock the car again.
Edit: Changed Step 1 to specify that the scheduled pre-heat is set via the R-Link touchscreen in the car (as this is what I did, and the behaviour may differ if the timer is set via the app instead).
Wellicht kunnen degenen die dit probleem hadden in hun geheugen graven of het genoemde scenario de oorzaak zou kunnen zijn, dan wel dat het dat zeker niet was. Uiteraard heb ik het niet over de gevallen die uiteindelijk defecte sensoren, compressor of computer bleken te zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Gisteravond wilde ik in een warme Zoe stappen, hing keurig aan het infuus, had de timer ingesteld, maar..... Geen snorrende Zoe, wel 2 lampjes dat de pre-heat ingesteld was. Geen warmte. Naar huis gereden, opgeladen, vannacht zonder kabel geparkeerd. Maar helaas geen spontane reset van de kachel.
Kachel werkt ineens niet, aanstaande maandag gaat ze al naar de dealer voor stabilisatorstangen, uitlijnen en software updates, nu dus de kachel erbij.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Hier de auto nu een week bij de dealer. Vorige week deed de kachel het steeds slechter en op donderdag nog maar amper. Auto in Veenendaal afgeleverd (verkopende dealer) maar die kon geen lekkage vinden op de plekken waar hij mocht zoeken. Vrijdag is de auto naar Arnhem gebracht (ZE dealer) en daar werd maandag geconstateerd dat het vloeistofniveau te laag was en dat ze dit bijgevuld hadden. Heb hem er vervolgens op gewezen dat dit de 3e keer bijvullen was en vriendelijk verzocht om de oorzaak nou eens te gaan zoeken. Gisteren gebeld dat de oorzaak gevonden was: een koppeling achter het dashboard bij de verdamper zou lekken? (aardig wat koelmiddel ingeademd dus?) Vervangende koppeling is geplaatst maar men was nog niet tevreden. Benieuwd wanneer ik de Zoe weer terug krijg en wat ze er dan uiteindelijk allemaal mee gedaan hebben. De diesel Clio ben ik ondertussen wel een beetje zat aan het worden
Dat is minder, bij mij was de software "van de leg". Zoe is weer heerlijk warm na de update(s).
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
@Niek_,
Naar aanleiding van je lekke airco heb ik maar eens een onderzoekje gedaan naar het gebruikte koudemiddel van de ZOE.
Zie hier het resultaat ...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Eerst leek de binnentemperatuursensor spontaan weer geheeld. Toch bleef de kachel te koud. Aircovloeistof bleek teruggelopen naar 0,7 kg ipv 1 kg in 4,5 jaar tijd. Opnieuw vullen maar.
Toen weer koud ipv warm...... binnentamp sensor gaf toch weer 68 graden...... vervangen door een sensor van een andere Zoe. Temp gaf 15 graden maar de kachel bleef koud...... Software opnieuw installeren dan maar...... Yes!!!! Hij doet het weer. En fijn dat Stam ff 2 uur heeft doorgepakt en een sensor geleend van een van hun eigen Zoe's.
Oh ja, de interieurtemperatuursensor zit inderdaad in het onderste deel van de bobbel onder de binnenspiegel (deel dat op de ruit zit), Er zitten ook openingen waar de lucht door naar binnen kan.
Zoe32017 schreef:Wat betreft de kachel, die is onveranderd en nog steeds koud bij hogere snelheden ( >110)
Ik vraag me in de discussies rond de kachel steeds meer af of er niet twee zaken spelen:
1. Defect aan de kachel (vloeistof oid) waardoor de kachel nooit warm wordt
2. Onvoldoende warme auto tijdens rijden
In een spiksplinternieuwe Zoe verwacht je het eerste zeker niet, maar erg warm tijdens het rijden wordt ze niet. Wel bij het voorverwarmen (wat 1 dus óók uitsluit). Het lijkt erop dat er zoveel tocht is dat vooral bij de pedalen erg veel kou binnenstroomt. En dat lijkt dan een echt Renault probleem, want ook de Megane die we als voorloopauto hadden had hier last van. Benieuwd wat jullie hiervan denken, en welke oplossingen jullie zien. Gelukkig wordt het nu snel warmer, dus wat tijd om over de oplossing na te denken
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Zoe32017 schreef:Wat betreft de kachel, die is onveranderd en nog steeds koud bij hogere snelheden ( >110)
Ik vraag me in de discussies rond de kachel steeds meer af of er niet twee zaken spelen:
1. Defect aan de kachel (vloeistof oid) waardoor de kachel nooit warm wordt
2. Onvoldoende warme auto tijdens rijden
In een spiksplinternieuwe Zoe verwacht je het eerste zeker niet, maar erg warm tijdens het rijden wordt ze niet. Wel bij het voorverwarmen (wat 1 dus óók uitsluit). Het lijkt erop dat er zoveel tocht is dat vooral bij de pedalen erg veel kou binnenstroomt. En dat lijkt dan een echt Renault probleem, want ook de Megane die we als voorloopauto hadden had hier last van. Benieuwd wat jullie hiervan denken, en welke oplossingen jullie zien. Gelukkig wordt het nu snel warmer, dus wat tijd om over de oplossing na te denken
Klopt, ik heb meerdere malen tijdens het rijden op de snelweg bij koud weer met mijn hand gevoeld of er een koude luchtstroom in de buurt van de pedalen is. En dat is zo, het komt onder de kier vandaan tussen het tapijt en het plastic middenonder deel van het dashboard. Ik overweeg al een tijdje om daar een stukje expansieband tussen te proppen (wat je normaliter tussen bepaalde bouwvoegen stopt).
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Ik had vandaag ook een weigerende kachel, de warmptepomp weigerde geheel te draaien. Binnen een kwartier was het weer gemaakt, schijnbaar was de kachel zijn configuratie kwijt door de BMS update van de dag ervoor. Configuratie opnieuw laden en hij deed het weer.
Onvoorspelbaar maar er is inmiddels een onafhankelijke meting gedaan en de kachel functioneerd naar behoren. Enige punt is als de temperatuur heel laag gedraaid is en vervolgens weer moet opwarmen dit wel wat moeizaam gaat.
Dus vooralsnog niets meer te klagen
Volgens de ZE dealer in Groningen zou een vulling met het nieuwe koudemiddel 1234YF bijna 200 euro moeten kosten.
Inclusief een reiniging is het dan 229 euro.
Toen ik de afspraak maakte heb ik aangegeven dat ik een wat lawaaiige pomp ervaar en toen kreeg ik te horen dat testen, reinigingen en afvullen 99 euro kost. Dit meen ik ook hier op het forum te hebben gelezen maar kan het zo even niet vinden.
Ik had vanmorgen via de APP A/C ingeschakeld om mijn ramen te ontvochtigen.
Na een kwartiertje wilde ik weg gaan en de auto was wel bezig maar volgens mij niet op vol vermogen.
Je hoorde af en toe de ventilatoren aan slaan en ook weer uitgaan.
Naar de auto gelopen kofferbak open spullen erin en weer dicht.
Passagiersdeur open om mijn wisser te pakken en de ramen maar zelf afgedaan.
Ingestapt en naar mijn werk gereden.
Ik had onderweg het idee dat mijn ramen langzaam aan sloegen en niet helemaal helder waren.
Na standje max werd dit wel beter.
Maar verder op de rit had ik niet het idee dat de auto 21 graden was (waar hij op ingesteld was).
Heeft dit te maken met de timer via de app dat de boel ontregeld?
Ik had dit ook nadat ik geladen had en tijdens het laden op de auto knop van de climate control gedrukt had werd de auto ook niet meer warm.
Zou dat niet komen door de bijzondere omstandigheden? Meestal is de omgevingstemperatuur vrij laag als de auto is aangeslagen. Vanochtend was het erg mistig maar zeker niet koud. Dan help verwarmen van het interieur niet om de voorruit te ontvochtigen (aan de buitenkant).
Vullling heeft bij mij ook ruim 200 gekost in januari; kwam uit de standaard prijslijst van Renault.
Vind het erg veel geld, maar had niet veel keuze met een kachel die niet werkt en een dikke min op de thermometer.
Wilde gewoon weer warm worden
@ Crxtreem Misschien is de volgende informatie nog behulpzaam. In deze nazomer-periode is de automatische klimaatinstelling van de Zoe niet altijd effectief. Dat heeft met het volgende te maken:
In deze periode is de cabine-temperatuur overdag al snel rond de 21e graden. Het kan een paar graden warmer of kouder zijn maar veel scheelt het niet. De klimaatinstallatie (warmtepomp) van de Zoe kan niet tegelijkertijd drogen en verwarmen. De warmtepom draait namelijk óf de ene kant uit (koelen) óf de andere kant uit (verwarmen). Dus als het binnen iets onder de 21 graden is (zeg 15-20 graden) en je schakelt de automatisch klimaatregeling in (knopje op afstandbediening of via de app) dan zal de warmtepomp een beetje gaan verwarmen met als doel de cabine op 21 graden te brengen. Dat beetje warmte is niet genoeg om te ontwasemen. Mocht de aanvangstemperartuur in de cabine net iets boven de 21 graden zijn geweest, dan gaat de warmtepomp dus een beetje koelen. Ook dat is dan niet genoeg (in 15 min) om de cabine te ontwasemen. Combineren (verwarmen en drogen) kan de warmtepomp helaas niet
Het kan natuurlijk zijn dat je te weinig koelvloeistof in het systeem hebt (de oude Zoe - Q210 - had notoire last van een slechte afdichting in het airco-systeem) maar het had dus ook gelegen kunnen hebben aan de buitentemperatuur op die dag.
Vanmorgen weer niet echt het gevoel dat de gewenste temperatuur bereikt wordt in de Zoe.
Bij het instappen was het denk ik 8 graden.
De kachel staat op 21 maar tijdens het rijden voel je wat warmte uit de ventilatieroosters als je je hand er voor houd.
Het is in de auto dan niet echt koud maar zeker ook geen 21 graden.
Als ik hem hoger zet hoor ik ook geen extra ventilatie.
Pas als ik hem op max zet gaat hij wat harder blazen, maar ook nog niet op vol vermogen.
Is dat omdat het een warmtepomp is?
Ik heb ook als je op max drukt voor de voorruit hij ook niet op vol.
Pas als ik mijn ventilator op max draai blaast hij ook op vol.
Het is nu eenmaal geen ICE met een >70% warmteoverschot; het ligt niet aan de warmtepomp als systeemkeuze.
In CanZE kun je zien dat de interieurtemperatuur maar langzaam verandert. Clima systeem is een balans van warmte (koude) toevoer en ventilatie, lees inname van (nu koude) buitenlucht. Mijn echtgenote gaat ook altijd op alle knopjes drukken en draait naar MIN als ze het warm heeft en MAX als ze het koud heeft. Dan gaat het dus nooit goed komen. Ik vind zelf de "Auto" stand wel prettig werken met niet te veel te snelle verandering. Ontwaseming werkt prima.
Overigens, het is met dit weer wel aan te raden om vóór vertrek op te warmen (ook voor de range). Ik prefereer zelf de methode met de sleutelhanger omdat die "volle bak" gaat ipv met de timer, die het rustiger aan doet. De auto is dan comfortabel met wegrijden en er is geen energie uit de batterij gebruikt. Ik denk dat dat een fiks deel van je klachten uit de wereld helpt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
@Crxtreem ik had exact ditzelfde, je krijgt wel een beetje lafjes wat circulatie maar geen flinke luchtstroom en ook absoluut niet heet genoeg, eerder lauw/koud. Bij mij was dit eerst de afdichting, en een jaar later een defecte temperatuursensor. Is uitstekend (onder garantie) verholpen door Bochane Arnhem.
Segerink en Wolbers konden het issue niet vinden en wilden me honderden euro's berekenen voor het opnieuw vullen met vele liters airco vloeistof voor een auto die nog geen 2 jaar oud was. De kachel hoort het < 2 jr gewoon prima te doen zou je zeggen. En dan nog brachten ze het als 'mogelijke' oplossing. Nee, daar ga ik niet meer naartoe.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In mijn Megane uit 2016, met de nieuwste versie van R-Link 2 (althans, de nieuweste die beschikbaar is voor mijn Megane) wordt de muziek die ik op een USB stick zet dubbel weergegeven. Kijk in een map, dan krijg ik eerst alle...
Het valt mij op dat nu het een paar dagen koud is, de wagen nauwelijks op EV rijdt!
De Batterij is volledig opgeladen (vier blauwe blokjes vol), maar er wordt niet overgeschakeld naar EV.
Bij korte ritjes schakelt hij helemaal niet over naar EV,...
Mijn Megane 4 R.S.-line heeft 4 rijmodus standen waarbij in mijn profiel o.a. de interieurverlichting ingesteld kan worden in kleuren en intensiteit.
Eenmaal ingesteld kan het zomaar zijn dat wanneer ik kies voor een andere rijmodus dat de...
Start nu wel, maar is niet meer uit te zetten.
Als die loopt, gaan ook de ruitenwissers, verlichting, knipperlichten, en een hoop rariteiten op het dashboard.
En, is niet meer uit te krijgen met de startbutton,...
Hallo, ik ben Arjen, nieuw op dit forum want sinds kort eigenaar van een Trafic uit 2017.
In deze auto zit een MediaNav systeem (software versie 7.0.5). Kaarten zijn uit 2014 (huh?? auto is uit 2017) dus ik wilde gaan updaten. Toolbox...
De klep van de omschakeling van warm naar koud werkt blijkbaar bij mijn Renault Kangoo van 2014 niet meer! De kabel is blijkbaar niet losgeschoten maar het zit vermoedelijk in de klep zelf die ofwel afgebroken is of losgekomen. Wie weet wat er juist...
Ik heb sinds anderhalve week een Laguna 2 phase 2 2.0 16v uit 2006 op gas. Vooralsnog ben ik er erg content mee en het is een hele prettige reisauto. Nu is het volgende het geval: vorige week maandag rij ik op de snelweg en ineens...