carminatneurose
Geplaatst: 04 jul 2005 21:40
Hallo Renaultfans,
Ik kom uit pure frustratie ook maar een paar schoten lossen op Renault. Ik heb januari 2005 mijn Scenic afgeleverd gekregen met het pictogramnavigatiesysteem (mooi woord voor galgje, je zou bijna zelf gaan hangen!).
Wat een drama, wat een schande! Dat Renault zich dit aan heeft laten smeren, en nog sterker, dat ik het me aan heb laten smeren!
Ik had een TomTom navigatie met Ipaq, wat was dat een zaligheid! Met dat systeem kon je nog een beetje anticiperen waar je de volgende hoek om moest!
Het is enorm langzaam, ben vaak al een kilometer of 2 onderweg als gemeld word dat de route berekend word, en een km of 5 als ik de uiteindelijke route krijg.
Je word door het centrum geleid terwijl er een snellere rondweg omheen ligt, wat nou dynamisch! Mijn pak is uit de mode voordat hij herberekend heeft.
De cd roms zijn van 2003, waarschijnlijk toen ze gebakken werden ook al 2 jaar oud, schat dus dat de kaartgegevens zo'n 5 jaar oud zijn.
De upgrade schijnt te koop te zijn voor € 154,--, dat ga ik er niet voor uitgeven. Kocht een nieuwe auto, wil ik ook nieuwe cd's!
Heb dus ook maar een klacht ingediend bij Renault, die gaan mijn dealer op de hoogte stellen van mijn klacht (!?), als ik over iets tevreden ben, is het wel mijn dealer.
Affijn, de klacht is in behandeling en ik zal wel, net zoals een paar mensen op dit forum, ook het bos in gestuurd worden.
Renault Scenic, perfekte auto moet ik zeggen, sinds januari 32.000 km weg zonder ene storing ( behalve lekke ventielen van dat spanningscontrolesysteem).
Renault als organisatie? Ik voel me ronduit belazerd!
Het grappige is dat de Renault configurator op de site geen optie meer heeft voor dit systeem, zouden ze het opgegeven hebben om dit wanprodukt te leveren? Zou leuk zijn als ze de miskochte Reanaultrijders dan een software oplossing bieden zodat wij ook uit ons leed verlost zijn!
Zouden we niets gezamenlijk kunnen organiseren om ze wakker te schudden op dat vriendelijke 0800 nummer?
Ik hoop op reakties!
En anders, koop een kompas en een frisse uitklapkaart voor op schoot, of TomTom, dat was voor mij probleemloos!
Groetsels uit Rotterdam!
Ik kom uit pure frustratie ook maar een paar schoten lossen op Renault. Ik heb januari 2005 mijn Scenic afgeleverd gekregen met het pictogramnavigatiesysteem (mooi woord voor galgje, je zou bijna zelf gaan hangen!).
Wat een drama, wat een schande! Dat Renault zich dit aan heeft laten smeren, en nog sterker, dat ik het me aan heb laten smeren!
Ik had een TomTom navigatie met Ipaq, wat was dat een zaligheid! Met dat systeem kon je nog een beetje anticiperen waar je de volgende hoek om moest!
Het is enorm langzaam, ben vaak al een kilometer of 2 onderweg als gemeld word dat de route berekend word, en een km of 5 als ik de uiteindelijke route krijg.
Je word door het centrum geleid terwijl er een snellere rondweg omheen ligt, wat nou dynamisch! Mijn pak is uit de mode voordat hij herberekend heeft.
De cd roms zijn van 2003, waarschijnlijk toen ze gebakken werden ook al 2 jaar oud, schat dus dat de kaartgegevens zo'n 5 jaar oud zijn.
De upgrade schijnt te koop te zijn voor € 154,--, dat ga ik er niet voor uitgeven. Kocht een nieuwe auto, wil ik ook nieuwe cd's!
Heb dus ook maar een klacht ingediend bij Renault, die gaan mijn dealer op de hoogte stellen van mijn klacht (!?), als ik over iets tevreden ben, is het wel mijn dealer.
Affijn, de klacht is in behandeling en ik zal wel, net zoals een paar mensen op dit forum, ook het bos in gestuurd worden.
Renault Scenic, perfekte auto moet ik zeggen, sinds januari 32.000 km weg zonder ene storing ( behalve lekke ventielen van dat spanningscontrolesysteem).
Renault als organisatie? Ik voel me ronduit belazerd!
Het grappige is dat de Renault configurator op de site geen optie meer heeft voor dit systeem, zouden ze het opgegeven hebben om dit wanprodukt te leveren? Zou leuk zijn als ze de miskochte Reanaultrijders dan een software oplossing bieden zodat wij ook uit ons leed verlost zijn!
Zouden we niets gezamenlijk kunnen organiseren om ze wakker te schudden op dat vriendelijke 0800 nummer?
Ik hoop op reakties!
En anders, koop een kompas en een frisse uitklapkaart voor op schoot, of TomTom, dat was voor mij probleemloos!
Groetsels uit Rotterdam!