Koppakking.....of ?
Geplaatst: 23 dec 2013 22:44
Het volgende probleem heeft zich aangediend bij mijn R21:
Poosje terug de thermostaat vervangen omdat de kachel maar lauw bleef,na het vervangen werd ie iets warmer maar niet echt overtuigend.
Afgelopen weekend ruik ik in de auto een zoete en verbrande koelvloeistoflucht,vanavond gekeken en de slang van de kachel naar schutbord (die met het ontluchtingskraantje) lekte op de aansluiting naar het spruitstuk. Slang 2 cm ingekort en met nwe klem vastgezet,lekkage over.
Koelvloeistof weer op peil en ontluchten,duurde best lang en toen alles eroverheen begon te gutsen sloeg de fan aan,temp stond al bovenin! Maar nu blijft de kachel gewoon koud,aan en afvoerslangen zijn warm/heet,waterpomp werkt goed,bouwt druk zat op maar de koelvloeistof ziet er niet uit,een en al roestwater en met van die 'mayonaisige' troep erin.
Dus ik denk aan een kapotte koppakking,eerst dacht ik aan de kachelradiateur,kan natuurlijk ook beide zijn.....
Toen ik vanavond naar huis reed in de kou en de regen liep de temp ook op tot bijna bovenaan,normaal maar tot een kwart, en de kachel bleef koude lucht blazen,was eerst wel redelijk warm.....dus het zit in elk geval niet goed!
Wie o wie heeft zoiets ook gehad of kan mij iets verklaren of uitleggen,alle info is welkom! Ik vind het niet erg om de koppakking te vervangen,kosten zijn het niet voor mij en de kop laat ik voor honderd euro klaarmaken,125 incl. kleppen stellen, dat wil ik dus best doen maar dan wil ik wel zeker van mijn zaak zijn,en is het veel werk om die kachelradiateur te vervangen,ding kost mij 46 euro,dus daar hoef ik het ook niet voor te laten........pffffff, dilemma.....
Alvast bedankt voor het lezen van bovenstaande tekst en eventuele tips!
Poosje terug de thermostaat vervangen omdat de kachel maar lauw bleef,na het vervangen werd ie iets warmer maar niet echt overtuigend.
Afgelopen weekend ruik ik in de auto een zoete en verbrande koelvloeistoflucht,vanavond gekeken en de slang van de kachel naar schutbord (die met het ontluchtingskraantje) lekte op de aansluiting naar het spruitstuk. Slang 2 cm ingekort en met nwe klem vastgezet,lekkage over.
Koelvloeistof weer op peil en ontluchten,duurde best lang en toen alles eroverheen begon te gutsen sloeg de fan aan,temp stond al bovenin! Maar nu blijft de kachel gewoon koud,aan en afvoerslangen zijn warm/heet,waterpomp werkt goed,bouwt druk zat op maar de koelvloeistof ziet er niet uit,een en al roestwater en met van die 'mayonaisige' troep erin.
Dus ik denk aan een kapotte koppakking,eerst dacht ik aan de kachelradiateur,kan natuurlijk ook beide zijn.....
Toen ik vanavond naar huis reed in de kou en de regen liep de temp ook op tot bijna bovenaan,normaal maar tot een kwart, en de kachel bleef koude lucht blazen,was eerst wel redelijk warm.....dus het zit in elk geval niet goed!
Wie o wie heeft zoiets ook gehad of kan mij iets verklaren of uitleggen,alle info is welkom! Ik vind het niet erg om de koppakking te vervangen,kosten zijn het niet voor mij en de kop laat ik voor honderd euro klaarmaken,125 incl. kleppen stellen, dat wil ik dus best doen maar dan wil ik wel zeker van mijn zaak zijn,en is het veel werk om die kachelradiateur te vervangen,ding kost mij 46 euro,dus daar hoef ik het ook niet voor te laten........pffffff, dilemma.....
Alvast bedankt voor het lezen van bovenstaande tekst en eventuele tips!