Pagina 1 van 1

Motor Renault 19 1.4 van 1992 (nieuw model)Loopt niet lekker

Geplaatst: 06 feb 2007 20:06
door Jacob
Hallo allemaal

Ik ben hier nieuw op dit forum maar hoop toch dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.
Ik heb sinds zaterdag een Renault 19 1.4 uit 1992(nieuw model) alleen de motor loopt stationair te hard 1200 tot 1700 toeren en hij loopt niet op 4 cilinders onregelmatig. De bougies zijn al vervangen en de verdelerkap ook al. Alleen de nieuwe bougies zijn direct zwart. Cilinder 3 vanaf links motorblok gezien die doet niet mee.(dit is te merken als je de bougiekabel hier afhaald, motor loopt hier dan niet anders door. bougiekabel is goed.)
De uitlaat rook is zwart dit kan ik waarnemen als de auto op 1 plek heeft staan draaien.
Tijdens het rijden stoot de auto en wil af en toen niet goed trekken of smoort als je gas geeft.
Nu is mijn vraag zijn er mensen die dit probleem herkennen of hier een antwoordt op hebben.

Voor de rest vindt ik heb fijn om een renault weer te hebben en hoop ik na dit probleem een lange tijd nog renault te kunnen rijden......... Het rijdt voor de rest gewoon goed......

Alvast bedankt.

Groetjes Jacob

Geplaatst: 07 feb 2007 20:58
door renoldie
Vaak als dit type motor te hard stationair draait, is de pakking tussen beide spruitstukken de oorzaak.
Maar als een cilinder niet mee doet, begin dan eens met compressie te meten.

Geplaatst: 08 feb 2007 01:15
door Mathijs
Er vanuit gaande, dat :

- bougie's qua electrode afstand en isolatie in orde ziijn;
- de kabels niet lekken;
- de verdelerkap en verdeler in orde is;

zou ik gaan voor Renoldie's antwoord, en daarbij rekening houden met een lekkende/doorgeslagen pakking.

Bedankt

Geplaatst: 08 feb 2007 19:05
door Jacob
Bedankt voor jullie adviezen ik ga hier mee aan de slag en denk nu zelf ook dat het de pakking is van het inlaatspruitstuk. Ik ga er mee aan het sleutelen en als ik er helemaal uit ben dat zet ik het hier ook even neer, hopelijk heeft een ander er dan ook weer wat aan.....

Maar voorlopig bedankt voor jullie adviezen.... Het is geweldig dat er zo'n forum als dit is.....

Groetjes Jacob

Nog een vraag.....

Geplaatst: 15 feb 2007 18:35
door Jacob
Ik ben al weer wat opgeschoten, de pakking van de inlaat-/uitlaatspruitstuk is vervangen, tevens heb ik de rotor nu ook vervangen(was vorige keer niet op voorraad). De auto loopt nu al beter alleen het stationair toerental wil nog niet omlaag. Tevens heb ik vernomen dat het oliepeil te hoog is, dit ligt volgens mij niet aan een kapote koppakking, omdat het olie er nog goed uitziet en koelvloeistof blijft op peil. Maar ik denk dat de vorige eigenaar er teveel olie in heeft gegooid. Nu is mijn vraag nog kan het zijn dat de motor hierdoor wordt beinvloed?

Alvast bedankt voor jullie hulp.....

Jacob

Geplaatst: 16 feb 2007 00:15
door Mathijs
Te veel olie kan zeker kwaad !

Bovendien weet ik niet of je olie is vervangen bij de reparatie's of niet.

Maar wanneer de olie te veel is, denk aan de naar beneden gaande zuigers, die moeten hun luchtverplaatsing kwijt kunnen.

Te veel olie onderin het carter, kan er voor zorgen dat de luchtverplaatsing van de zuigers niet wegkan op een normale manier, dus een overdruk veroorzaken, met heel veel vervelende gevolgen en bijverschijnselen tot gevolg.

Kijk ook even naar de lucht omloop, allicht blijft die hangen, zou niet de eerste keer zijn.

Re: Motor Renault 19 1.4 van 1992 (nieuw model)Loopt niet le

Geplaatst: 18 jun 2012 14:24
door Richard63
Zelfde probleem.
alles vervangen op de bobine na van de ontsteking.
merkte op dat bij het loshalen van de luchtfilter en weer monteren de motor een paar dagen beter gelopen heeft (bijna zonder horten en stoten bij het weg rijden)
Bij een 2tal garages is mij geatendeerd dat hij stationair op 3 poten loopt.

slaat ook bij koude motor af als ik een kruising op wil rijden (los dit op door extra toeren te maken en slippende koppeling)

iemand een idee wat hier scheelt ?

kleppen stellen is mij aangeraden door de garages.