Pagina 1 van 1

slecht stationair draaien van 19 TXE f3n

Geplaatst: 01 okt 2004 13:14
door jasper11turbo
Hoi ,


heb je een oplossing voor een slecht stationair lopende 19 txe met f3n motor ?

Vooral koud loopt hij te bokken .. bij warme motor is het goed .

heb alles al vervangen , temp zender re , stappenmotor/luchtregelschuif , rekeneenheid , lambdasonde.

Geen storingen geregistreerd in xr 25 of clip.

Draaien aan het schroefje in smoorklephuis haalt weinig tot niets uit .

Geplaatst: 17 okt 2004 13:24
door jasper11turbo
heb niemand dit nu eerder meegemaakt ?

Geplaatst: 17 okt 2004 15:44
door Mathijs
Kan dit niet in de ontsteking zitten ?

Zou mij zo voor kunnen stellen dat bij koude motor wat condens bijvoorbeeld in een niet goed afgedicht verdelerhuis roet in het eten kan gooien, wordt de motor warmer dan zou deze condens 'weg' kunnen zijn, om bij afkoelen weer neer te slaan op de puntjes.

Dat zou dan wellicht ook onopgemerkt kunnen blijven in de clip of box.

Is maar een idee hoor :roll:

Geplaatst: 17 okt 2004 21:12
door Rossy
Dat idee had ik eigenlijk ook.
Dacht dat je daar toch als eerste naar gekeken zou hebben.

Heb ik nog een paar vragen hierover.
Hoeveel km. heeft de auto gereden?
Hoe wordt de auto gebruikt? Vooral korte stukjes, of veel lange stukken?
Reed de auto weer goed na het vervangen van een onderdeel? Waarna de klacht weer terug kwam?
Dit ivm. een mogelijke inwendige vervuiling van de motor.
Als dit het geval is, dan zijn er vaak ook geen storingen uit te lezen.
Haal het kleppendeksel er eens af, als de kleppentrein vol smurrie zit, wordt de motor niet warm genoeg.
Reinigen met een reinigingsmiddel door de olie wil dan helpen.

Antonio.

Geplaatst: 17 okt 2004 21:27
door jasper11turbo
Rossy schreef:Dat idee had ik eigenlijk ook.
Dacht dat je daar toch als eerste naar gekeken zou hebben.

Heb ik nog een paar vragen hierover.
Hoeveel km. heeft de auto gereden?
Hoe wordt de auto gebruikt? Vooral korte stukjes, of veel lange stukken?
Reed de auto weer goed na het vervangen van een onderdeel? Waarna de klacht weer terug kwam?
Dit ivm. een mogelijke inwendige vervuiling van de motor.
Als dit het geval is, dan zijn er vaak ook geen storingen uit te lezen.
Haal het kleppendeksel er eens af, als de kleppentrein vol smurrie zit, wordt de motor niet warm genoeg.
Reinigen met een reinigingsmiddel door de olie wil dan helpen.

Antonio.
Hoi ,

Ontsteking is goed , renix is al eens verwisseld , kap en bougies en kabels zijn goed.
auto heeft 3 ton gelopen en heeft dit probleem al sinds een ton of 2.
auto word gebruikt .. nog weleens op z,n staart getrapt
Klacht is nooit weggeweest.

KLeppen zijn een keer gesteld , en het ziet er keurig uit onder het kleppendeksel.

Ik denk aan de injectoren en heb er nu hetzelfde reinigingsmiddel inzitten als toegepast bij een megane 2.0 ide

Geplaatst: 17 okt 2004 23:07
door Rossy
Slang naar de MAP-sensor niet lek?
BDP-sensor niet kapot? Geeft ook niet altijd een storing.

Antonio.

Geplaatst: 18 okt 2004 13:03
door jasper11turbo
Rossy schreef:Slang naar de MAP-sensor niet lek?
BDP-sensor niet kapot? Geeft ook niet altijd een storing.

Antonio.
map slang is goed , bdp geeft geen storing en weerstand is goed .

De bdp is niet de storing alsmede de map niet .

Ik houd het op vervuilde/klevende injectoren

Geplaatst: 18 okt 2004 18:50
door Rossy
Is goed mogelijk.

Succes ermee.

Antonio.

Geplaatst: 11 dec 2004 12:58
door jasper11turbo
Het probleem is gevonden .

Het is vervuiling van de injectoren.

Het zagen en alle andere ergenisjes zijn verholpen door een reiniger in de tank te gooien .

dit moet wel om de .... zeg 3 ? tankbeurten herhaald worden anders komt het weer terug.

Geplaatst: 11 dec 2004 19:12
door Jan
Hoe heet dat reinigingsmiddel dat je erin hebt gegooid dan? Lijkt wel erg op de klachten van mijn txi namelijk

Geplaatst: 12 dec 2004 00:00
door jasper11turbo
fuel system cleaner van Forte

maakt injectiedelen schoon ..

Je kan het proberen Jan , niet geschoten , altijd mis.

Heb er ook bij jouw auto over nagedacht ... alleen die gasklep vertrouwde ik niet zo heel erg en wilde eerst een gasklephuis van een goed lopende 2.0 12v zien voordat ik wat zei.
Ik weet wel dat ze een heel klein beetje open moeten staan , maar hoeveel ? weet ik niet

Geplaatst: 13 dec 2004 21:21
door Renaultfreak
Hoi,

Waar heb je dat gekocht?
Ze adviseerden me dit ook tijdens de vorige technische meeting van de R25's, maar ik heb het nog niet kunnen vinden aan deze kant van het land (regio Rotterdam).