Pagina 1 van 1
koelvloeistofreservoir
Geplaatst: 10 okt 2005 19:30
door 850blues
Even te gast op jullie site - zelf actief op het Volvo850forum- maar heb sinds kort een leuke vriedin met een R19 uit '92 (volgens mij een 1.8i en met al 233dkm op de teller->

dat zijn standen die je eerder bij een Volvo verwacht

)
Uiteraard al even onder de motorkap van de R19 gekeken en natuurlijk

te weinig olie, dus direct bijgevuld.
Vermoedelijk ook te weinig koelvloeistof, maar daar schiet mijn kennis even tekort: ik weet niet zeker of dat wel het betreffende reservoir is - >geen instructieboekje aanwezig

.
Het gaat om het reservoir dat als je voor de auto staat rechtsachter /-naast de motor is gemonteerd?
(dat reservoir links voor lijkt mij voor de remmen).
Alvast bedankt!
Groet,
850blues
NB: niet geheel onbekend met Renault overigens : thuis hebben we een R4 en R5 gehad en mijn broertje rijdt nu een Clio 1.2 16v (rijdt best goed en bovendien een stuk zuiniger dan die 2.5 10v die ik heb: maar mist wel die heerlijke roffel

)
Geplaatst: 10 okt 2005 19:54
door Rossy
Hallo,
Het koelvloeistof reservoir bij deze auto is achter de linker koplamp gemonteerd in de motorruimte.
Rechtsvoor/onder is de vulhals van de ruitesproeiertank zichtbaar.
Koelvloeistof reservoir is in deze auto cilindervormig en meestal geel-bruinachtig van kleur.
Antonio.
PS.: Motor van de 850 is eigenlijk ook een Renault motor he.
Hangt ook in de Safrane 2.5.
Geplaatst: 10 okt 2005 21:44
door Remko de W
Rossy schreef:Hallo,
Het koelvloeistof reservoir bij deze auto is achter de linker koplamp gemonteerd in de motorruimte.
Rechtsvoor/onder is de vulhals van de ruitesproeiertank zichtbaar.
Koelvloeistof reservoir is in deze auto cilindervormig en meestal geel-bruinachtig van kleur.
Antonio.
PS.: Motor van de 850 is eigenlijk ook een Renault motor he.
Hangt ook in de Safrane 2.5.
je bedoelt natuurlijk dat de 2,5 liter uit de safrane,
ook een volvo motor is...

Geplaatst: 10 okt 2005 22:02
door mark en ivonne
is dat geen gezamelijke moter dan ook nog samen met peugeot of is dat gestopt bij de volvo 960???????????was toch prv of pvr ofzoiets
Geplaatst: 11 okt 2005 21:04
door Rossy
Motor is een 100% Renault product gebouwd VOOR Volvo.
Hierna is Volvo pas zelf motoren gaan bouwen.
Volvo heeft heel lang motoren bij Renault laten bouwen.
Renault mocht deze dan ook gebruiken voor zijn eigen modellen.
In de 300-serie en de 400-serie zijn gewoon complete Renault motoren gemonteerd.
Uiteraard wel met hier en daar wat kleine aanpassingen.
De 2.0 16v uit de Laguna 2.0S is de 4 cilinder versie van de 2.5 20v motor uit de 850 waar eigenlijk een cilinder "afgehakt" is.
De PRV motor is een gezamenlijk door Peugeot, Renault en Volvo ontwikkelde V6 motor.
Deze is in verschillende uitvoeringen en cilinderinhouden terug te vinden in diverse modellen van deze merken.
Ook de 3.0 V6-24v uit de Laguna is nog steeds de PRV motor!
Maar goed, laten we het hier verder over de koelvloeistof hebben.
Antonio.
Geplaatst: 11 okt 2005 23:13
door Remko de W
De 2.0 16v uit de Laguna 2.0S is de 4 cilinder versie van de 2.5 20v motor uit de 850 waar eigenlijk een cilinder "afgehakt" is.
ben het toch niet met je eens, over of het een renault blok is...
vraag het nog maar eens na...
Maar goed,terug naar de koelvloeistof...

Geplaatst: 12 okt 2005 14:03
door VolvoMafia
Volgens mij halen jullie een aantal dingen door de war:
- in de 340 en 440/460/480 liggen Renault 1.4 of 1.7 motoren, dat klopt.
- De motoren in de 360 (2 liter) en de 200/700/900's zijn Zweedse Volvo motoren!
- Ook in de S40/V40 DIESELS ligt een Renault motor, Benzine is van Volvo.
- alle 5 cilinders zijn eigen motoren van Volvo, Renault heeft deze ook in de Safrane gebruikt. Maar kijk maar goed, daar staat echt Volvo op!
Van de 5 cilinder zijn verschillende versies, ook de 4 cilinder benzinemotoren van de S40/V40 zijn hiervan afgeleid. En de 6 cilinder LIJNmotoren uit de 900 serie is hier de voorloper van.
De V6 in de 260/760 is dat gezamelijke project van Peugeot/Renault/Volvo (wat een #$&*$##%-motor). En de 6 cilinder diesels komen bij VAG vandaan.
Ook de
140 pk 5 cilinder diesel uit de 850, S/V70 en S80 komt bij VAG vandaan, de latere 126pk, 163 pk en nu ook 185 pk 5-pitter diesel is een eigen ontwerp van Volvo.
Zo zit het

Kommaarkommaarkommaar
The Don
Geplaatst: 12 okt 2005 16:45
door 850blues
Rossy,
Allereerst bedankt voor het snelle antwoord!
Zoals je hebt gemerkt heb ik die discussie over de afkomst van de motor even op het Volvo850forum aangekaart (zelf namelijk nog een leek op dat gebied.)
Het was niet mijn bedoeling om de Mafia op je dak te sturen, maar ja, je kwam aan de familie eer....
Groet,
850blues
Geplaatst: 12 okt 2005 18:56
door Mathijs
urrrmmm...even terug naar het probleem zelf, zie je mogelijkheden een foto te uploaden op deze site zodat we het tankje aan kunnen wijzen met een pijl ?
Geplaatst: 13 okt 2005 08:44
door VolvoMafia
tsja ik hoop wel dat er een antwoord komt want mijn collega-roffelaar wil toch zijn probleem oplossen
