Pagina 1 van 1

Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 18 apr 2009 09:45
door Qwartel
Hoi allemaal,

Ik was tot gisteren een zeer tevreden bestuurder van een zwart metallic kleurig clio 1.5 DCI Initiale (80pk). Het noodlot heeft echter gisterenochtend toegeslagen. Kapotte aandrijfaslager. Renault garage wil het wel verhelpen, maar dat gaat ruim 4k kosten..(nieuwe motor). Ben helaas met 2 linkerhanden geboren, dus zelf sleutelen zal niet lukken.

Ik zit nu met mijn handen in mijn haar. Ik vind 4K gewoon teveel voor een auto met bijna 160K op de teller, maar zou ook niet weten wat ik nu met de Clio moet doen. Het is echt een fantastische auto. Xenon verlichting, regen/licht sensoren, Climate Control, cd wisselaar etc...zo gek kan je het niet bedenken of het zit erop. Wil hem niet voor 250 euro aan de sloop verkopen.

Iemand een tip hoe dit aan te pakken ?

Alvast bedankt..

Martin

Geplaatst: 18 apr 2009 11:44
door mechanic
Een revisie motor laten monteren door een niet officieel Renault garage, dan de auto naar de Renault dealer slepen zodat zij alle configuraties kunnen inleren/resetten.
Bekijk het forum eens, zijn de laatste tijd veel mensen die met dezelfde motor veel problemen hebben gehad.
Zo zie je maar: alweer een k9k gesneuveld. :(

Geplaatst: 18 apr 2009 12:32
door DHL
Overlaten op een nieuwe...en de recyclagepremie die tot 1500 Euro gaat aanvaarden?
Of hem zo eens te koop zetten op Kapaza, Tweedehands,... en zien wat ze ervoor bieden... Misschien heeft iemand een ongevalwagen...
Is wel erg he op die kilometerstand! Doet Renault geen enkele toegeving? Mocht je voor een nieuwe gaan, dan heb je 1 die recyclagepremie, 2 moet je dan zeker klacht indienen bij de commerciele dienst van Renault zelf. Ze zullen zeker met iets tegemoetkomen. Ga je niet voor een nieuwe zou ik mij toch ook richten tot Renault invoerder zelf en klare taal spreken... Wie weet doen ze een coulance?

Geplaatst: 18 apr 2009 12:57
door Qwartel
Heb net via via iemand gevonden die er een sloopmotor in gaat zetten (28K op de teller). Betrouwbaar persoon..

Kosten ongeveer 2K. Had hem tevens (heel even) op marktplaats staan en werd binnen seconden gebeld door (waarschijnlijk handelaars) mensen die tot 2K wilden gaan. (dus zowiezo stuk beter dan de sloop). Toch besloten om die sloopmoter erin te laten zetten omdat ik voor dat aanbod 2K + mijn huidige kosten voor de sloopmotor geen nieuwe soortgelijke auto kan gaan rijden. Kost natuurlijk nog steeds een flink bedrag, maar op dit moment lijkt me dit de beste oplossing...

Bedank alvast voor jullie input..

Martin

Geplaatst: 18 apr 2009 14:15
door DHL
Denk dat je goede keuze maakt, gezien de kilometerstand van die andere motor. Enne...Clio kan normaal gezien wel wat kilometers aan dacht ik....
En als je niet voor e volle 100 procent tevreden bent achteraf kun je de wagen nog altijd verkopen. Dan rijdt hij tenminste weer

Geplaatst: 19 apr 2009 11:43
door mechanic
Neem van mij aan dat Renault je echt niet tegemoed komt hiermee. Auto zit buiten de garantie, meer dan 120K gelopen, einde verhaal. Kosten volledig voor klant zelf.
Dit is een goede oplossing, en kan je weer plezier van je auto hebben. Advies: laat meteen je koppeling vervangen. De bak moet er toch af.
De auto zelf kan net zoveel km's aan als je wilt, mits goed onderhouden.
Succes,

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 08 feb 2011 11:49
door AriePraat
hoe staat het tegenwoordig met de kwaliteit van de k9k motor ?
toen de motor uit kwam en ik nog bij de dealer werkte hoorde ik ook slechte verhalen

nu kijk ik naar een nieuwe Twingo dCi of Clio/Modus dCi (allen 85pk versie)
zijn deze blokjes nog steeds niet te vertrouwen ?
want dan kan ik beter de hogere benzine kosten houden van mijn trouwe Nederlandse Japanner

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 08 feb 2011 17:38
door mechanic
De kwaliteit is imo stukken beter geworden. Heb al langere tijd geen defecte k9k meer gezien, zoiezo niet bij de nieuwe modellen.

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 08 feb 2011 22:46
door CPTR
't Is wel een gewild modelletje die Twingo diesel. Je kunt 'm alleen nog maar nieuw bestellen, staat nog maar weinig op kenteken om zo mee te nemen. Ben benieuwd wat de proefkonijnen... oh sorry geluksvogels :mrgreen: voor een ervaringen hebben. Lijkt mij ook leuk om goedkoper te gaan rijden, maar is er niet met automaat, lijkt me vele gemiste kansen voor Renault :naughty: .

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 10 feb 2011 18:09
door mechanic
Heb op de zaak al eens gereden met de twingo diesel, een erg pittig wagentje moet ik zeggen.
Rij eingenschappen zoals de benzine modellen twingo, best prima dus.

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 10 feb 2011 20:26
door Pleiades
Ik had verwacht dat het wat rauwer en houteriger zou zijn dat de 1.2. Maar het is een fijn wagentje.

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 14 feb 2011 10:58
door AriePraat
scenic schreef:'t Is wel een gewild modelletje die Twingo diesel. Je kunt 'm alleen nog maar nieuw bestellen, staat nog maar weinig op kenteken om zo mee te nemen. Ben benieuwd wat de proefkonijnen... oh sorry geluksvogels :mrgreen: voor een ervaringen hebben. Lijkt mij ook leuk om goedkoper te gaan rijden, maar is er niet met automaat, lijkt me vele gemiste kansen voor Renault :naughty: .
wat ook jammer is dat de dCi niet in Initiale te leveren is... en in Belgiƫ wel... :twisted:

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 14 feb 2011 22:35
door CPTR
@ Arie

Importeren dan maar? Met de (rest) BPM hoef je in ieder geval geen rekening te houden :lol:

Re: Dilemma 1.5 dCI (80pk)

Geplaatst: 15 feb 2011 20:18
door AriePraat
daar heb ik al in zitten denken ja

ik wacht nog tot na de zomer, dan ga ik echt actief op pad voor een auto
eerst nog even met deze op vakantie