Witte en zwarte wolken plus hoge CO2 waarde bij g3 clio...
Geplaatst: 10 jan 2006 19:45
Hallo allemaal,
ik ben de steeds minder trots wordende bezitter van een Renault clio 1.4 uit 1999 met eurogas G3 installatie.
Mijn Clio geeft bij het starten(op benzine) gigantische rookwolken. Deze zijn eerst wit, later ook zwart.
Als de auto na verloop van tijd op gas begint te rijden loopt hij een stuk beter. Niemand schijnt te weten hoe dit nu komt. Wij hebben er eerst zo'n 4000 km probleemloos mee rond gereden in Frankrijk. De ellende is na een grote beurt gekomen. Intussen is er al van alles vervangen aan de wagen. Eerst, op advies vd dealer, een door Renault gereviseerde motor. Dit bleek er later niets mee te maken te hebben. Toen een Lamba-sensor, toen een motortemperatuur-sensor, toen een ander motormanagment, deze geeft trouwens geen foutmeldingen en is al meerdere malen gereset. Ook is naar de injectoren gekeken en is de luchtmassasensor en de MAP-sensor gecontroleerd.
Nu is het gas helemaal afgekoppelt, maar de startproblemen blijven. Hij staat nu inmiddels bij de derde garage (na de dealer en een Renault specialist) en we zijn intussen 3 mnd verder! Wat steeds geroepen wordt is dat hij veelste "rijk" staat afgesteld?
Help, wie kan mij helpen of adviseren in deze?
grt, Roland Verhoeven
ik ben de steeds minder trots wordende bezitter van een Renault clio 1.4 uit 1999 met eurogas G3 installatie.
Mijn Clio geeft bij het starten(op benzine) gigantische rookwolken. Deze zijn eerst wit, later ook zwart.
Als de auto na verloop van tijd op gas begint te rijden loopt hij een stuk beter. Niemand schijnt te weten hoe dit nu komt. Wij hebben er eerst zo'n 4000 km probleemloos mee rond gereden in Frankrijk. De ellende is na een grote beurt gekomen. Intussen is er al van alles vervangen aan de wagen. Eerst, op advies vd dealer, een door Renault gereviseerde motor. Dit bleek er later niets mee te maken te hebben. Toen een Lamba-sensor, toen een motortemperatuur-sensor, toen een ander motormanagment, deze geeft trouwens geen foutmeldingen en is al meerdere malen gereset. Ook is naar de injectoren gekeken en is de luchtmassasensor en de MAP-sensor gecontroleerd.
Nu is het gas helemaal afgekoppelt, maar de startproblemen blijven. Hij staat nu inmiddels bij de derde garage (na de dealer en een Renault specialist) en we zijn intussen 3 mnd verder! Wat steeds geroepen wordt is dat hij veelste "rijk" staat afgesteld?
Help, wie kan mij helpen of adviseren in deze?
grt, Roland Verhoeven