Pagina 1 van 1
Rem problemen bij Clio 1.2 1998
Geplaatst: 05 dec 2006 22:26
door gelderman1
Ben in het bezit van een clio 1.2 type II van 1998 met ABS.
Onlangs zijn er wat problemen ontstaan met de remmen.
Het pedaal ligt bij de eerste keer remmen erg diep, maar bij de tweede keer wel goed.
Heb de volgende dingen al vernieuwd;
Remblokken vervangen
Rembooster vervangen door tweedehands
Remschijven vervangen
Hoofdremcillinder vervangen
Wielremcillinders en remschoenen achter vervangen en zo hoog mogelijk opgesteld.
Alles ontlucht en nog blijft het probleem zich voordoen.
Door het hele gedoe zag ik dat er een ring van de ABS was gebroken, dus die komt er nu ook met regelmaat in.
Ik weet het niet meer, wie o wie kan me helpen met tips en trucs.
Greetz Roy
Geplaatst: 07 dec 2006 00:14
door renoldie
Toch denk ik dat het in de afstelling van je achterremmen zit.
Als je de handrem aantrekt en dan een paar op je rem trapt, blijft het pedaal dan wel 'hoog' zitten?
Handremkabel helemaal terugstellen, dan je remschoenen maximaal opstellen, daarna pas de kabel afstellen.
ABS ring is niet los te bestellen, je kan evt. proberen om de ring te lassen.
Geplaatst: 07 dec 2006 00:18
door gelderman1
Zal dat eens proberen, bedankt voor de reactie.
De ring is iid niet los verkrijgbaar want ie zit toch vast aan de homokineet
Zal `m wel proberen te lassen.
Greetz Roy
Geplaatst: 07 dec 2006 00:23
door renoldie
ring zit op de as geperst.
Geplaatst: 08 dec 2006 09:09
door Remko de W
ik denk dat er nog ergens lucht zit...
Geplaatst: 10 dec 2006 14:20
door gelderman1
Okè...even een update.
Heb nu alles wel tien keer ontlucht, ook bij de ABS pomp, bij de hoofdremcillinder en remklauwen.
Op de remtestbank valt op dat als je langzaam het rempedaal intrapt, dat dan linksvoor iets trager reageert.
Waarde komt op 2.5 rechtsvoor en 2.0 linksvoor.
Als je het pedaal snel intrapt komen ze op een gelijke waarde van 2.5.
Ondertussen is met het ontluchten wel 5 liter remvloeistof er doorheen gejaagd, dus schone remvloeistof heeft ie nu wel.
Ook de tip van Renoldie heb ik geprobeerd met de handrem.
Als ik die aantrek zakt het pedaal nog weg en hoger kan ik `m niet opstellen.
Ik ben nu ten einde raad.
Wie heeft er nog een idee wat er mis kan zijn.
Greetz Roy
Geplaatst: 10 dec 2006 17:00
door mark en ivonne
misschien een stomme vraag heeft je remvloeistof reservoir een nieuw dekseltje of heb je al zonder dekseltje geprobeerd
Geplaatst: 10 dec 2006 22:52
door renoldie
Heb je wel al de achterrem afstelling gecontroleerd cq afgesteld?
Het nokje (aanslag) van de handremhevel moet tegen de remschoen aanliggen.
Wanneer en hoe is het probleem ontstaan?
Geplaatst: 15 dec 2006 22:27
door gelderman1
@mark en ivonne
Ik heb geen nieuw dopje en niet geprobeerd zonder dopje.....maar snap niet wat dit ermee te maken heeft.
Leg uit a.u.b.
@renoldie
Remafstelling achter zit goed....dus ook met dat nokje.
Het is net of je bij de eerste trap op het rempedaal ook een soort van balg hoort blazen.
Mijn zus heeft dezelfde auto en heeft dit geluid dus niet........please help.
De dealer zegt dat ik `m moet brengen en dan zouden ze het onderzoeken, maar ik ben bang dat dit heel veel tijd gaat kosten en dus veel arbeidsloon.
Ben niet gierig ofzo maar ik probeer wel kosten te besparen door zoveel mogelijk zelf te doen.
Hij remt wel hoor, alleen een beetje raar met dat pedaal zo diep.
Greetz Roy
Geplaatst: 16 dec 2006 00:06
door renoldie
Als je een balg hoort blazen zal dat de bekrachtiger zijn die lekt.
Na 2de keer trappen is het vacuum weg, waardoor je pedaal hoger ligt.
Misschien toch maar een garage er naar laten kijken?
Je hebt al veel onderdelen (misschien onnodig) vervangen, dat zal ook wel wat gekost hebben.
Geplaatst: 21 dec 2006 12:53
door gelderman1
renoldie schreef:Als je een balg hoort blazen zal dat de bekrachtiger zijn die lekt.
Na 2de keer trappen is het vacuum weg, waardoor je pedaal hoger ligt.
Misschien toch maar een garage er naar laten kijken?
Je hebt al veel onderdelen (misschien onnodig) vervangen, dat zal ook wel wat gekost hebben.
@renoldie,
Buiten de hoofdremcillinder om waren alle delen die ik heb vervangen toch op korte termijn nodig.
De rembekrachtiger heb ik vervangen tegen een gebruikt exemplaar van een clio 1999.
Ik zou ook zeggen dat de bekrachtiger niet goed is, maar ik heb `m voordat ik `m eruit haalde bij de schadeauto nog kunnen testen en die was toen goed.
Als die nu toch lek is, dan is dat wel heel toevallig.
Zelf zit ik aan dat rubber te denken die op het schutbord komt tussen de bekrachtiger, zou dat mischien een probleem kunnen zijn als die daar niet goed aansluit.
Het is namelijk wel een rotklus om dat ding weer los te halen.
Wat betreft de kosten van de onderdelen valt het allemaal wel mee want ik ben inkoper bij een groothandel in automaterialen.
Greetz Roy