Clio 1.5dci 65pk motorsteun L + R
Geplaatst: 05 okt 2015 09:17
IVM een naar bijgeluid wou ik nog even uitsluiten of de motorsteunen nog goed zijn of niet.
Ik heb geen nare trillingen, enkel zeer vervelend bijgeluid , de motor kantelt flink ook al heb ik de baksteun geblokkeert met stukken rubber.
Als ik de motor uitschakel dan kantelt ie ook enorm aan de batterij zijde.
Als ik in neutraal dotten gas geven voel ik ook dat de motor fel kantelt.
- linker steun zit onder de batterij , hoe kan ik deze checken ?
- rechtersteun heb ik losgemaakt. De alu blok die op de motor vastzit steunt eigenlijk op de rubberen "kegel" met schroefdraad.Rechts naast de kegel is ook nog een blok , bedekt met een laag rubber.
De alu blok van op de motor hangt hier eigenlijk over,met vrij veel tussenruimte (onbelast).
Echter de 3 mogelijke raakvlakken zijn al flink opgeblonken , is dit normaal?
De rubber zelf is niet lek , maar als je de schroefdaad beet neemt kan je de kegel makkelijk bewegen.
Feit dat de alublok ook blinkt aan de topzijde betekent dat de kegel in feite te laag is geworden en de motor zakt tot tegen het rechter met rubber ingekapseld blok.
Dus mijn vragen :
- hoe check ik de linker steun
- hoe weet ik op de kegel bij de rechter steun te laag is of niet ?
Ik heb geen nare trillingen, enkel zeer vervelend bijgeluid , de motor kantelt flink ook al heb ik de baksteun geblokkeert met stukken rubber.
Als ik de motor uitschakel dan kantelt ie ook enorm aan de batterij zijde.
Als ik in neutraal dotten gas geven voel ik ook dat de motor fel kantelt.
- linker steun zit onder de batterij , hoe kan ik deze checken ?
- rechtersteun heb ik losgemaakt. De alu blok die op de motor vastzit steunt eigenlijk op de rubberen "kegel" met schroefdraad.Rechts naast de kegel is ook nog een blok , bedekt met een laag rubber.
De alu blok van op de motor hangt hier eigenlijk over,met vrij veel tussenruimte (onbelast).
Echter de 3 mogelijke raakvlakken zijn al flink opgeblonken , is dit normaal?
De rubber zelf is niet lek , maar als je de schroefdaad beet neemt kan je de kegel makkelijk bewegen.
Feit dat de alublok ook blinkt aan de topzijde betekent dat de kegel in feite te laag is geworden en de motor zakt tot tegen het rechter met rubber ingekapseld blok.
Dus mijn vragen :
- hoe check ik de linker steun
- hoe weet ik op de kegel bij de rechter steun te laag is of niet ?