Pagina 1 van 1

1.2 uit 1995 energy type motor

Geplaatst: 14 okt 2008 18:20
door edwindelange
de motor houd in als hij koud is als hij warm is wordt het een stuk minder.(maar is het nog wel aanwezig)
je geeft gas maar hij houdt dan in tot 2000 rpm en daarna rijd hij goed tot dat je weer bij dat toerental komt.
temp. sensor vervangen, mapsensor vervangen, slangen allemaal gecontroleerd,uitgelezen niks, 4 gasmeting gedaan is goed,injector reiniger erin gedaan 4 keer met weinig brandstof kleppengesteld,brandstof filter 10.000 km geleden vervangen, stekker op het egeltje in de inlaat vervangen.
maar helaas het helpt niet echt.
bougies en kabels resentelijk vervangen.



gaan de injectors nog wel eens stuk of de brandstofpomp? :idea:

Geplaatst: 14 okt 2008 20:31
door Rossy
Vraagje, wat heb je aan de ontsteking allemaal vervangen?
Dus bougies, kabels, verdeelkap enzo?

Welk type motor is het?
De oude C-motor of de modernere Energy (D- ) motor?

Antonio.

Geplaatst: 14 okt 2008 21:34
door edwindelange
Rossy schreef:Vraagje, wat heb je aan de ontsteking allemaal vervangen?
Dus bougies, kabels, verdeelkap enzo?

Welk type motor is het?
De oude C-motor of de modernere Energy (D- ) motor?

Antonio.
de bougies en kabels zijn resentelijk vervangen, verdelkap open gehad en zit er goed uit niet nat en niet doorgeslagen middelste deel is ook ganbaar.
het betreft de energy d motor .

Geplaatst: 14 okt 2008 21:51
door Rossy
De injector kan defect raken maar ik denk niet dat je het in die richting moet zoeken.
Ik verdenk eerder de lambda sonde.
Deze geeft niet direct storingen bij uitlezen, misschien wel een verkeerd spanningsbeeld/scopebeeld bij een rijproef.
Je kan hem ook gewoon vervangen, is niet echt een goedkoop iets maar gezien wat je er nu al aan gedaan hebt valt het nog mee.
Is de auto voor deze klacht bij een dealer geweest of bij een universele garage?
(Hoeft niets uit te maken, kan soms wel.)

Antonio.