Pagina 1 van 1

Remtrommels + voering moeten vervangen worden..!?

Geplaatst: 26 nov 2008 18:10
door nahpets
Vandaag heb ik mijn Clio nieuwe type voor een grote beurt gehad bij de dealer. Nu kwam aan het licht dat de voering van de remtrommels versleten is. Hierdoor zijn de popnagels in de trommel ook versleten, waardoor de hele trommel vervangen moet worden, aan beide kanten.
Ze vragen hier ong. E 800.- voor.

Wat kan ik het beste doen?
Dit bij de dealer laten doen, of zal dit niet veel goedkoper bij een gewoon autobedrijf zijn?
Op schade auto's staan wel al redelijk wat nieuwe clio's, is het mogelijk om hier trommels te kopen, nieuwe voeringen kopen en weer op laten lappen?

Baal er behoorlijk van, want een auto van bijna 2,5 jaar oud verwacht je niet dat hij bijna E 1,000.- op z'n kop krijgt.

trommels

Geplaatst: 26 nov 2008 19:06
door mark en ivonne
popnagels in je trommel???
volgens mij is je trommel 1 gegoten geheel en bedoelen ze de nagels van je remvoering
en dat die in je trommels geschuurd hebben
je kan mischien je trommels uitlaten draaien
maar 800 euro vind ik wel erg duur
zou eens bij een andere garage informeren

Geplaatst: 26 nov 2008 19:58
door nahpets
De monteur had het voor me uitgetekend, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat ik het niet helemaal goed begrepen heb.
Ik heb 1 prijs gekregen van een andere garage en die zitten aan materiaal ook al aan E 400 zeggen ze. Zij vonden het wel erg vreemd dat bij zo'n nieuwe auto de trommels al vervangen moeten worden.

Geplaatst: 26 nov 2008 22:41
door martmarbus
nahpets
Allereerst even je avatar verkleinen aub. 80x80 of 100x100

Ik weet niet hoeveel kilometer er op de teller staat.
In 2,5 jaar kun je een heleboel kilometers maken en als het dan nog eens in de stad is, dan gaat het snel.
Helemaal als de voeringen niet helemaal los komen trommels.

Als de wagen niet meer onder enige garantie valt, zou ik het door een andere goede garage laten doen.
Dat scheelt al snel een paar honderd euri's
En je hebt dezelfde garantie op het werk als bij meneer Renault.
Of je moet graag de dealer willen spekken.

Mart

Geplaatst: 27 nov 2008 01:51
door subzero
Probeer deze eens. http://www.mijngarage.nl/

Geplaatst: 27 nov 2008 10:47
door nahpets
De auto heeft 85 000 gelopen, vandaar dat hij ook naar de garage ging voor de 80 000 beurt. Beetje laat, maar kwam er niet eerder van.

Heb inderdaad weinig zin om de renault garage te spekken. Ze waren ook niet echt blij dat ik zei: laat maar zitten kom hem wel weer halen. Ze hadden de trommels er nl al afgehaald, terwijl ze muur vast zaten. De volgende monteur kan ze er dus zo vanaf halen. Jammer voor hun.

Maar 2e hands trommels kopen een optie? Of raden jullie dat af?

Geplaatst: 27 nov 2008 13:01
door martmarbus
85.000 km is een mooie afstand. Dan is het best mogelijk dat de voeringen zijn weg gesleten.

Ik zou voor nieuw gaan
Je bent er dan wel zeker van dat de trommeldikte en de voeringdikte juist is.
De trommels zullen ongeveer 100,= per stuk zijn en de voeringen ongeveer 40,= voor beide zijden.
Dat zijn de prijzen , wanneer je ze zelf bij een onderdelen shop koopt (denk aan Brezan of zo iets)
Veiligheid staat voorop

Informeer eens bij uitlaat centra of ze daar ook de remmen vervangen en naar de prijs.
Vaak zitten zij bijna op de prijs al waar jij de attributen voor aankoopt.
Omdat hun uurloon ligt lager dan bij een dealer.

Mart

Geplaatst: 27 nov 2008 15:41
door nahpets
Ow, die prijzen klinken mij al stukken beter in de oren dan wat de dealer mij vertelde. Ik heb nog even rond gebeld bij auto bedrijven in de buurt. 1 deed moeilijk want die kon niet achterhalen wat voor trommel er op moest. Andere die gaf me een prijs van E 400 voor onderdelen. Ook nog duur dus.
De dealer vertelde mij dat er maar 1 trommel is voor deze clio.

Klopt, veiligheid boven alles!

Ik woon in de grensstreek. Iemand ervaring met dealers in Duitsland? Zijn zij goedkoper?

Geplaatst: 27 nov 2008 18:12
door CPTR
subzero schreef:Probeer deze eens. http://www.mijngarage.nl/
Dat zou ik niet aanraden.

Heb eens een paar offertes aangevraagd, maar geen enkel bedrijf wilde het uiteindelijk voor die prijs doen.

Bv. distributieriem voor m'n Scenic voor 400 Euro all-in op offerte. Uiteindelijk 800 Euro voor betaald...

garage

Geplaatst: 27 nov 2008 21:34
door mark en ivonne
ik zou gewoon eens langs een kleine garage gaan en daar eens vragen wat het kost

Geplaatst: 02 dec 2008 22:51
door mechanic
85.000km en dan al remvoeringen achter versleten! Dat is niet normaal, dan is er niet echt zuinig mee gereden in ieder geval..
Die moeten veel langer mee kunnen. Maargoed, 2ehands remonderdelen kopen is sterk af te raden. Dan weet je nog niet wat je koopt. Imitatie is er ook gewoon aan te komen, zou dat is proberen. Er zijn genoeg bedrijven die zich specialiseren in remmen/koppelingen, die zou ik eens benaderen!
Succes,

Geplaatst: 03 dec 2008 09:31
door Socrates
Ik heb zaterdag een nieuwe Clio Rip Curl 1.2 gekocht.
Ben nu dus wel blij dat ik er 3 jaar garantie bij heb genomen !!

Bevalt de Clio verder ??

Geplaatst: 03 dec 2008 11:19
door nahpets
Ik heb met een Duitse Renault garage gebeld. Zij boden het aan voor € 650, nog te duur dus.

Vanmorgen heb ik hem naar een autoservicestation gebracht, vlak bij m’n werk. Zojuist belletje gehad. 1 trommel is niets mee aan de hand en hoeft alleen een nieuwe voering op. De andere was wel behoorlijk beschadigd. Deze wordt uitgedraaid en een nieuwe voering opgezet. Ook lekt 1 cilindertje, deze vervangen ze ook even. Al met al zal ik nog geen € 200.= gaan betalen. Nette service dacht ik. Ik denk dat ik nog even een brief zal sturen naar de Renault dealer dat ik gewoon ben afgezet!

De Clio bevalt verder super! Rijdt heerlijk en is zuinig (1 : 20). Het is wel een 1.5 dci, dus moet dat ook wel.

De dashboard verlichting werkt niet helemaal super. Als je aan de knoppen draait gaat het minder fel branden, of als het al gedimd is, juist feller branden. Beetje irritant, maar om dit klaar te laten maken zal wel kostbaar zijn, dus verder boeien. Misschien binnen kort hier eens een topic over openen.

Soms dan rammelt de portier een beetje op de snelweg. De dealer hoorde niets, dus hebben er verder niets aan gedaan. Het schijnt wel dat er meerdere clio's hier last van hebben. Maar het is verder niet hinderlijk. Nog niet gezocht op dit forum of hier nog problemen mee zijn.

Zal vanavond nog even posten wat het grapje precies gekost heeft en wat er aan gedaan is.

Gr. Stephan

Geplaatst: 03 dec 2008 18:06
door nahpets
Zo zag hij eruit. Links is oud, (onder kats versleten, boven nog zo goed als nieuw) en rechts zoals nieuwe remvoeringen eruit zien.
Rechts hoefde de voering nog niet eens vervangen te worden, beide trommels zijn niet vervangen.
Bedankt voor de tips!

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 03 dec 2008 20:56
door mechanic
Socrates schreef:Ik heb zaterdag een nieuwe Clio Rip Curl 1.2 gekocht.
Ben nu dus wel blij dat ik er 3 jaar garantie bij heb genomen !!

Bevalt de Clio verder ??
Oei oei, hoop ik dat je geen 1.2 16V gekocht hebt.
Laatste tijd komen deze auto's heel veel terug met slecht draaien. ( 3cilinders )
Zelfs al een splinter nieuwe die werd aangeleverd door Renault kon ipv de showroom de werkplaats in, cilinderkop stuk. En dit na 3km al!!! Nu maar hopen dat die van jou ook binnen 3 jaar stuk gaat :wink:

remvoering

Geplaatst: 03 dec 2008 21:55
door mark en ivonne
zo te zien heeft je rem gewoon lekker vastgestaan
maar nu is het weer opgelost
veel succes verder met je clio :D

Geplaatst: 04 dec 2008 00:28
door CPTR
mechanic schreef:
Socrates schreef:Ik heb zaterdag een nieuwe Clio Rip Curl 1.2 gekocht.
Ben nu dus wel blij dat ik er 3 jaar garantie bij heb genomen !!

Bevalt de Clio verder ??
Oei oei, hoop ik dat je geen 1.2 16V gekocht hebt.
Laatste tijd komen deze auto's heel veel terug met slecht draaien. ( 3cilinders )
Zelfs al een splinter nieuwe die werd aangeleverd door Renault kon ipv de showroom de werkplaats in, cilinderkop stuk. En dit na 3km al!!! Nu maar hopen dat die van jou ook binnen 3 jaar stuk gaat :wink:
Het nieuwere model scenic (v.a. 2001 met de modernere 16-kleppers) kent ook heel veel klachten dat de auto op 3 cilinders rijdt.

Advies: heb reserve bobines mee (dacht iets van 50 euro p.st) en weet hoe je ze moet vervangen!

bobine's

Geplaatst: 04 dec 2008 22:12
door mark en ivonne
daar hebben de bmw's van eind jaren 90 ook vaak last van

Geplaatst: 06 dec 2008 21:13
door Socrates
mechanic schreef:Oei oei, hoop ik dat je geen 1.2 16V gekocht hebt.
Laatste tijd komen deze auto's heel veel terug met slecht draaien. ( 3cilinders )
Zelfs al een splinter nieuwe die werd aangeleverd door Renault kon ipv de showroom de werkplaats in, cilinderkop stuk. En dit na 3km al!!! Nu maar hopen dat die van jou ook binnen 3 jaar stuk gaat :wink:
Klopt, ik heb een 1,2 75 pk gekocht :)
Maar goed, we rijden er zo'n 6000 km per jaar mee, voor de rest hebben we een grand scenic.
We zien het wel, Ik had een splinternieuwe Audi en die blies na 400 km z'n turbo op en perste alle olie door de uitlaat. Verwacht je ook niet....

Geplaatst: 06 dec 2008 21:14
door mechanic
die 1.2 16V motoren hebben bijna geen last van defecte bobines, die hebben 1 centraal blok wat alle 4 de cilinders aanstuurt :wink:

Geplaatst: 06 dec 2008 21:20
door Socrates
mechanic schreef:die 1.2 16V motoren hebben bijna geen last van defecte bobines, die hebben 1 centraal blok wat alle 4 de cilinders aanstuurt :wink:
Wat is er dan stuk als 'ie op drie pitten loopt ?