Pagina 1 van 1

1 van deze nnemen of laten staan

Geplaatst: 04 mar 2014 17:46
door Henk de snor
Hallo forum leden,

Ik ben hier nieuw dus stel ik mij even voor

ik ben Henk en kom uit Zwolle
Ben 66 jaar en getrouwd met Ria ( ruim 40 jaar)

Ik rij meestal franse auto's omdat dat gewoon fijne auto's zijn om zijn zit comfort.

het oa een renault 25 gereden en deze3 jaar bereden later ingeruilt voor een Safrane.

Toen een Xantia gereden en deze is nu aan vervanging toe omdat hij nu ruim 14 jaar oud is en het niet meer de moeite
loont om verdere uitgaven aan te spenderen.( ik rij gemiddeld ruim 3 jaar met een auto en dan ruil ik hem weer in)

Mijn vraag aan jullie Laguna mensen nu is mijn oog gevallen op een tweetal laguna's

Renault - Laguna - 1.8 16V DYNA S2005 van het bouwjaar 2002 met 198.000 op teller
en een
Renault - Laguna - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4 van bouwjaar 2004 met 174.000 km op teller

Wat zou Uw keuze zijn geweest of moet ik deze laten staan.


Ik hoop toch wel op enige respons van U Laguna rijders.

mvg Henk de snor
















Renault - LAGUNA, zeer netjes - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4

Re: 1 van deze nnemen of laten staan

Geplaatst: 04 mar 2014 17:51
door RichTrip
Met deze summiere info is het lastig om dit aan te geven. Wel algemeen bekend is het om van de Laguna II Phase I de bouwjaren 2001-2002 te laten staan. De 2003-2005 jaargangen zijn over het algemeen beter.
Maar alles valt of staat met een goede en duidelijke onderhoudshistorie. Is hier niets over bekend, laten staan!!!!!! Er staan er genoeg.

Re: 1 van deze nnemen of laten staan

Geplaatst: 04 mar 2014 18:30
door Henk de snor
Hartelijk dank voor deze tip.

Re: 1 van deze nnemen of laten staan

Geplaatst: 07 mar 2014 00:16
door Henk de snor
Ik heb eigenlijk nog een vraag

Ik neig naar deze Renault - Laguna - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4 van bouwjaar 2004 met 174.000 km op teller maar komen er veel problemen voor bij deze type motoren cq automaat?

Re: 1 van deze nnemen of laten staan

Geplaatst: 20 mar 2014 22:41
door Harm
De turbo kan kapot gaan, dus een goede lange proefrit maken en kijken hoe de auto rijdt, of hij goed op het gas reageert. Pak verschillende wegdekken, snelweg en stad, etc.

Als je meer zekerheid wilt er een ANWB of TUV keuring tegenaan gooien, dan weet je vooraf waar je aan toe bent. Of iets van garantie op de auto krijgen, zodat je bij grote problemen in ieder geval terug kunt de eerste tijd.

Verder ben ik het helemaal met RichTrip eens: er moet een goede onderhoudshistorie bij zitten en het onderhoud moet goed en tijdig uitgevoerd zijn, zo niet dan laten staan.

Re: 1 van deze nnemen of laten staan

Geplaatst: 21 mar 2014 11:31
door WillemS
Als je bij die met turbo oliesporen vindt in de buurt van de turbo, laat hem dan maar staan, tenzij je handig bent en van sleutelen houdt.
Die oliesporen zijn vaak een voorbode van slecht nieuws.
mvg WillemS