Laguna 2.0 AUT pas achteruit na 2000 toeren?
Geplaatst: 13 jul 2012 17:34
Geachte forumleden,
Ik en een aantal garagemonteurs staan voor een volslagen raadsel met betrekking tot mijn auto.
Ik heb een Renault Laguna 2.0 RT AUT uit 1997 (Benzine, Motortype F3R K7). Een heerlijke auto, altijd goed onderhouden en heeft momenteel 192.000KM op de teller.
Een aantal maanden geleden is mij iets heel geks overkomen. Ik bracht de auto tot stilstand en zette de auto toen in zijn achteruit (R). Er trad toen een halve seconde pauze in en vervolgens voelde ik een dreun onder de auto. Vanaf dat moment kan ik de auto alleen nog achteruit rijden als ik precies 2000 toeren maak (bij een warme motor), de auto rijdt dan wel keurig netjes achteruit zonder enige problemen.
Als ik bij een koude motor de auto in zijn achteruit plaats moet ik tussen de 4000-5000 toeren maken en dan nog komt de auto moeilijk achteruit (in stoten/stappen) en geeft hij een slippend gevoel.
Onder de brug bleek in ieder geval dat de motorsteun (rubber) gescheurd was, die heb ik dus laten vervangen. Ik dacht daarmee in ieder geval de knal te hebben opgelost. Het achteruitrijden is tot op heden nog steeds hetzelfde gebleven.
Ik rijd inmiddels een half jaar later nog steeds heel Nederland door met de auto, geen enkel technisch probleem, olie en dergelijke op peil. Alleen het achteruitrijden vormt nog steeds een probleem.
Sommige mensen maken de suggestie dat het aan de Automatische Transmissiechip kan liggen (die hangt bij mij aan mijn accu), anderen beweren dat het de ECU kan zijn en de garagemonteurs vertellen mij doodleuk dat ik de automaatbak moet vervangen.
Mijn vraag aan jullie is: Waar denken jullie dat het aan ligt? De auto is geen nieuwe transmissiebak waard, het is al een oudje. Mocht het een chipset-probleem zijn, ben ik wel bereid om hier geld voor op tafel te leggen.
Bij voorbaat dank!
Jay.
Ik en een aantal garagemonteurs staan voor een volslagen raadsel met betrekking tot mijn auto.
Ik heb een Renault Laguna 2.0 RT AUT uit 1997 (Benzine, Motortype F3R K7). Een heerlijke auto, altijd goed onderhouden en heeft momenteel 192.000KM op de teller.
Een aantal maanden geleden is mij iets heel geks overkomen. Ik bracht de auto tot stilstand en zette de auto toen in zijn achteruit (R). Er trad toen een halve seconde pauze in en vervolgens voelde ik een dreun onder de auto. Vanaf dat moment kan ik de auto alleen nog achteruit rijden als ik precies 2000 toeren maak (bij een warme motor), de auto rijdt dan wel keurig netjes achteruit zonder enige problemen.
Als ik bij een koude motor de auto in zijn achteruit plaats moet ik tussen de 4000-5000 toeren maken en dan nog komt de auto moeilijk achteruit (in stoten/stappen) en geeft hij een slippend gevoel.
Onder de brug bleek in ieder geval dat de motorsteun (rubber) gescheurd was, die heb ik dus laten vervangen. Ik dacht daarmee in ieder geval de knal te hebben opgelost. Het achteruitrijden is tot op heden nog steeds hetzelfde gebleven.
Ik rijd inmiddels een half jaar later nog steeds heel Nederland door met de auto, geen enkel technisch probleem, olie en dergelijke op peil. Alleen het achteruitrijden vormt nog steeds een probleem.
Sommige mensen maken de suggestie dat het aan de Automatische Transmissiechip kan liggen (die hangt bij mij aan mijn accu), anderen beweren dat het de ECU kan zijn en de garagemonteurs vertellen mij doodleuk dat ik de automaatbak moet vervangen.
Mijn vraag aan jullie is: Waar denken jullie dat het aan ligt? De auto is geen nieuwe transmissiebak waard, het is al een oudje. Mocht het een chipset-probleem zijn, ben ik wel bereid om hier geld voor op tafel te leggen.
Bij voorbaat dank!
Jay.