1.8 8v F3P 670/678 vervangen voor 2.0 8v F3R 722/723
Geplaatst: 07 jun 2007 20:56
Ik heb een Renault Laguna uit 1997 op LGP G3 type F3P 670/678. De auto heeft nu 265.000 km gedraaid en met 236.000 km is de cilinderkop gereviceerd en geschikt gemaakt voor gasdoeleinden. Mijn auto krijgt altijd zijn beurten om de 15.000km en alle onderdelen die vervangen moeten worden, worden vervangen voor nieuwe. Kortom alles zoals het hoort.
Nu zijn vorige week net mijn kleppen opnieuw gesteld en 1 week later trap ik het gas goed in voor 1 seconde het toerental schiet door naar 7000 toeren waar hj normaal ongeveer 5000 zou maken en vervolgens houd het hele motorblok ermee op. Inmiddels is de volgende shade al ontdekt de kleppen sluiten niet meer aan de nokkenas, enkele vulplaatjes zijn gescheurd, de distributieriem is nog prima behalve op 1 plek waar na het begeven van de motor een tandwiel de boel heeft opgekruld bij het starten. Ook de is de cilinderkop gescheurd en lekt het blok nu enkele dagen later olie. Wat onze conclusie betreft is er dus iets in het blok zelf fout gegaan. Oh ja er zat voldoende olie in en was de auto al geruime tijd normaal op bedrijfstemperatuur.
Omdat mijn cilinderkop gescheurd is is een ruilkop geen alternatief veel te duur. Ik ben dus op zoek naar een ander gebruikt blok wat goedkoper is. Nu wil ik het liefst mijn 1.8 8-klepper motor vervangen voor een 2.0 8-klepper deze heeft meer pk's en is volgens mij ook zuiniger. Kan iemand mij vertellen of er nog bijzonderheden zijn waar rekening mee gehouden moet worden? Het blok zal vervangen worden door een vriend van me die zelf monteur is.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Nu zijn vorige week net mijn kleppen opnieuw gesteld en 1 week later trap ik het gas goed in voor 1 seconde het toerental schiet door naar 7000 toeren waar hj normaal ongeveer 5000 zou maken en vervolgens houd het hele motorblok ermee op. Inmiddels is de volgende shade al ontdekt de kleppen sluiten niet meer aan de nokkenas, enkele vulplaatjes zijn gescheurd, de distributieriem is nog prima behalve op 1 plek waar na het begeven van de motor een tandwiel de boel heeft opgekruld bij het starten. Ook de is de cilinderkop gescheurd en lekt het blok nu enkele dagen later olie. Wat onze conclusie betreft is er dus iets in het blok zelf fout gegaan. Oh ja er zat voldoende olie in en was de auto al geruime tijd normaal op bedrijfstemperatuur.
Omdat mijn cilinderkop gescheurd is is een ruilkop geen alternatief veel te duur. Ik ben dus op zoek naar een ander gebruikt blok wat goedkoper is. Nu wil ik het liefst mijn 1.8 8-klepper motor vervangen voor een 2.0 8-klepper deze heeft meer pk's en is volgens mij ook zuiniger. Kan iemand mij vertellen of er nog bijzonderheden zijn waar rekening mee gehouden moet worden? Het blok zal vervangen worden door een vriend van me die zelf monteur is.
Alvast bedankt voor jullie reacties.