Pagina 1 van 1

Gierende airco

Geplaatst: 09 jun 2007 14:56
door Zerocool
Bij mijn Laguna GT 2002 1.8 16v giert mijn aircopomp tijdens het gasgeven, het lijkt alsof de druk te hoog wordt, want de leidingen trillen ook mee. De compressor, filter en vernevelaar zijn vervangen...ook is alles doorgespoeld en is er nieuwe vloeistof op gekomen...maar nog steeds giert hij het uit....helaas kunnen we alleen lage druk meten, en geen hoge....wie weet raad?

Geplaatst: 11 jun 2007 19:51
door Rossy
Wordt er ook een storing in de airco aangegeven?
Laat de auto eens door een dealer uitlezen, misschien dat zijn een verkeerde werkdruk kunnen vinden.

Antonio.

Geplaatst: 11 jun 2007 19:57
door Zerocool
inmiddels de storing gevonden, iets kapot in de regelunit achter het aircodisplay....erg storingsgevoelig onderdeel, eerst verlichting, toen uitschakelen bij hoge toerentallen en nu dit...

Geplaatst: 16 jul 2007 20:27
door janml
Ik ben benieuwd wat de reparatie is geweest. Ik heb zelf nu ook last van een gierende airco (niet altijd trouwens :roll: ) Kan ik hier gewoon mee doorrijden? Ik krijg nu het gevoel dat de aircopomp er bij 3500 tpm van de motor uitelkaar knalt.
Als dit door een eenvoudige ingreep in de regelunit achter het aircopanneel te klaren is, ben ik even benieuwd of de gemiddelde techneut dit zelf ook kan oplossen.

Geplaatst: 16 jul 2007 21:53
door Zerocool
Er is een gereviseerd bedieningspaneel ingekomen, 180 euro

Geplaatst: 17 jul 2007 10:46
door janml
Gewoon bij een renaultgarage? Bij mijn garage kan ik altijd diep in de buidel tasten voor zulke grapjes. :? .

Geplaatst: 17 jul 2007 10:52
door Zerocool

Geplaatst: 17 jul 2007 11:11
door janml
Bedankt! Ik zal eens verder speuren

Geplaatst: 17 jul 2007 11:20
door Zerocool
Bij de dealer betaal voor dit soort grappen het volle pond inderdaad....er is een ruilsysteem voor deze units.

Gierende airco

Geplaatst: 15 aug 2007 15:50
door janml
Ik heb nog eens verder nagevraagd. Wanneer de aircopomp moet gaan koelen zal er een koppeling aangetrokken worden om het koelvloeistof rond te pompen. Wanneer deze koppeling niet goed werkt kun je last hebben van slip en kan dus een gierend geluid ontstaan. Zou het kunnen dat als het bedieningspaneel vervangen wordt een betere voedingspanning op deze koppeling komt te staan zodat de koppeling beter aangetrokken wordt?
Een oorzaak wat volgens mij eerder voor de hand ligt is dat de lagers versleten zijn van die koppeling. Zijn hiervoor revisisets te koop? Hebben nog meer renault-rijders last van zo'n gierende airco?

Geplaatst: 18 aug 2007 21:07
door Perburg
Ik heb vandaag in een Megane een proefrit gemaakt, maar ik hoorde ook een licht "zoevend" geluid. Bij het verhogen van het toerental werd het zoeven "erger". Wanneer ik de airco uitzette werd het minder. Het was net of het geluid uit de ventilatorgaten uit het dashbord kwam. Maar het was geen hard geluid, klopt dat??