Pagina 1 van 1

LAguna Defect, hulp nodig

Geplaatst: 11 dec 2007 12:48
door Aldo
Beste mensen van het Renault forum.

Ik heb sinds een paar maanden een Renault laguna 1.8 benzine, met gas. Deze reed perfect bij de testrit en voor 2-3 maanden daarna ook nog. Deze begon opeens kuren te vertonen en wou niet meer starten. Startmotor vervangen , probleem leek verholpen tot ik een aantal keer midden op een rotonde stilstond omdat hij afsloeg.

Ik ben toen naar de garage gegaan en heb de auto laten nakijken en hij heeft gelijk een grote beurt gehad. Het probleem was echter nog niet verholpen. Ik ben samen met mijn vader onder de auto gaan liggen, en mijn vader had het vermoeden dat de kleppen in de motor niet goed afgesteld zijn.

Dus ik heb de vraagbaak voor de Renault uit de bibliotheek gehaald. Vervolgens band eraf en bescherm kappen eraf.

Nu zit ik met 2 problemen.:

1ste: Ik heb een bout die aan de achter kant helemaal glad is. Hij is waarschijnlijkte strak aangedraaid waardoor de achterkant nu gewoon mee draait en de bout met geen mogelijkheid los komt. Iemand suggesties ?!

2e probleem: Zoals het er nu uit ziet moet de verdeel riem die voor de beschermkap van de distributie riem zit er helemaal vanaf. Is er wellicht ieemand die hier een andere oplossing voor heeft, of moet de riem er zowieso af?!

In ieder geval wacht ik jullie ideeen en tips af.
Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

KEvin van den Brandt

Geplaatst: 11 dec 2007 21:20
door renoldie
Om kleppen te stellen hoeft de distributieriem er niet af en de multieriem ook niet.

Geplaatst: 12 dec 2007 10:34
door CitMW!
Je kan het beste een ander merk kopen :D

Geplaatst: 12 dec 2007 22:48
door Roland
als het een 16 klepper is heeft hij hydraulische klepstoters... even ter info.

Ik kan me niet voorstellen dat hij door een verkeerde klepspeling zomaar afslaat, dan is er volgens mij meer aan de hand.

Een ander gevoelig punt bij een 16 klepper is het gasklephuis. Het rubber wat voor de afdichting tussen het gasklephuis (smoorklep) en het inlaatspruitstuk zit wordt krokant en gaat gigantisch valse lucht trekken op een gegeven moment.

Bij een 8 klepper zou ik bijvoorbeeld eerst eens de ontsteking controleren, bougies, rotor en verdelerkap, bougiekabels.

(@CitMW!: dat soort reacties heeft natuurlijk niemand iets aan :? )

Geplaatst: 13 dec 2007 13:03
door Aldo
Hey mensen,

Alvast bedankt voor de goede tips, ik hoop dat er meer volgen.
Hier kan ik wat mee :)

Groet,

Kevin