Pagina 1 van 1
renault laguna II 2003 diesel
Geplaatst: 30 dec 2008 13:38
door richard garric
Goedendag
Ik ben op zoek naar wat meer info om zelf het probleem van mijn airco op te lossen .
Het is namelijk zo dat aan de bestuurderskant alleen maar koude lucht uitkomt ik denk zelf dat het door de warmwater afsluiter komt .
Ik had gelezen dat je aan de bestuurderkant er zo aan kan komen zonder het complete dasbord te verwijderen .
Maar van de bestuurderkant kan ik niets van vinden.
Misschien weet u er wat meer van .of iemand die daar ervaring in heef (buiten de renault dieler om wand dien zijn absurd duur )
Alvast bedankt
Geplaatst: 30 dec 2008 19:20
door Rossy
Een goede dealer is niet absurd duur.
Echter ook zij hebben een hekel aan time-wasters.
Mensen die komen te zeuren om van alles en nog wat en dan uiteindelijk een handige jongen eraan laten prutsen.
Zo kan je ook wel roepen dat een universeel garagebedrijf duur is.
Misschien niet wat uurtarief aangaat maar wel wat de hoeveelheid uren aangaat.
Mijn ervaring is dat het meestal niks goedkoper is bij een universeel bedrijf omdat die veel meer uren schrijven.
De dealer moet zich aan vastgestelde uren houden en dat doen ze ook.
Er zijn dealers die al beginnen te schrijven wanneer je nog maar een wiel over de dam gereden hebt maar ik bedoel goede dealers die voor goede klanten wel eens een uurtje extra over hebben.
En dan bedoel ik niet alleen de klant die een nieuwe Espace koopt, nee ik bedoel de klant die loyaal aan zijn dealer is en zijn auto voor alle onderhoud en storingen langs brengt.
Jij kan vinden dat een dealer duur is, een dealer zit ook helemaal niet op gasten als jou te wachten.
Zo, dat is eruit.
Dit probleem is al verschillende keren voorbij gekomen op het forum, gebruik eerst de zoekfunctie eens.
Antonio.
Geplaatst: 30 dec 2008 23:37
door richard garric
Antonio
Blijkbaar kunnen wij niet dezelfde ervaringen delen als dat ik heb ervaren.
Een klein voorbeeld is, dat ik stil kwam te staan met mijn auto. Ik ben toen door de ANWB naar de dealer gesleept .Fijn, mijn auto liep de volgende dag weer .
Ik heb de rekening van 350 euro netjes betaald .
Een maand later viel ik weer stil, en ja, weer de ANWB erbij .
Hij dook onder de motorkap met een stuk schuurpapier en mijn auto leefde weer helemaal op, een slecht aardecontact bleek het probleem te zijn. Ik ben dus terug gegaan naar de dealer, maar hij kon zich niets meer herinneren .
Ik wil je graag geloven dat er betrouwbare dealers zijn, maar deze ezel heeft al een paar keer zijn kop gestoten tegen dezelfde steen.
Maar toch bedankt voor je moeite
Geplaatst: 17 jun 2009 18:54
door mechanic
Bij een betrouwbare dealer, wordt alles gecontroleerd voordat jij wordt gebeld met een prijsopgaaf, wordt de auto gecontroleerd op de uitgevoerde reparatie, en als het niet goed is zonder dat jij het weet opnieuw gedaan. Zo werken wij tenminste. Hierdoor is bij ons 85% van de klante geheel tevreden, de andere zijn niet tevreden over kleinigheidjes. Bijvoorbeeld dat de auto beter gewassen had kunnen worden, of iets dat niet geheel duidelijk was over de factuur.
Je houdt altijd zeurende mensen, die neem je dan maar voor lief.
Wat betreft jou probleem met je kachel, zit hem in iets electronisch. Je kachelklep motor is defect, en blijft zo in 1 stand hangen. Dat is niet iets waar je zomaar zelf achterkomt, en vereist diagnose. De reparatie is ook moeilijk zelf te doen.