Pagina 1 van 1
1.9 DCI slecht starten
Geplaatst: 05 feb 2005 15:58
door henksm
ik heb een 7-99 diesel DCI prima karretje maar s'morgens start hij slecht.. ik moet
echt doorstarten. volgens de dealer moet ik hem neerzetten en dan kunnen hun kijken.
Maar dan weten ze niet zeker wat het zou kunnen zijn.
ik ga maar eerst de gloeibougies vervangen. heeft iemand nog andere ideeën
151.000 op de teller en binnenkort word de dis. riem vervangen .
Als hij net loopt en ik zet hem uit dan start hij heel normaal. het is alleen 'smorgens ..bij koude start.
groeten. henk
Geplaatst: 05 feb 2005 17:34
door Rossy
Is altijd het proberen waard, gloeibougies vervangen.
Doet de dealer ook meestal als eerste.
Enneeh, wacht niet te lang met het vervangen van de db-riem!
Antonio.
Geplaatst: 05 feb 2005 23:34
door Remko de W
als ie dan bij koude motor wel aanslaat,
en je hebt fijne rook achter je wagen..
dan zouden het zekers de gloespiralen kunnen zijn....
suc6...

Geplaatst: 06 feb 2005 17:39
door henksm
Remko de W schreef:als ie dan bij koude motor wel aanslaat,
en je hebt fijne rook achter je wagen..
dan zouden het zekers de gloespiralen kunnen zijn....
suc6...

ik snap je antwoord niet helemaal , Als ie dan bij een koude motor wel !! aanslaat..
maar dat was mijn vraag toch ? als hij koud start is er geen probleem.. hi hi
Re: 1.9 DCI slecht starten
Geplaatst: 07 feb 2005 08:47
door henksm
henksm schreef:ik heb een 7-99 diesel DCI prima karretje maar s'morgens start hij slecht.. ik moet
echt doorstarten. volgens de dealer moet ik hem neerzetten en dan kunnen hun kijken.
Maar dan weten ze niet zeker wat het zou kunnen zijn.
ik ga maar eerst de gloeibougies vervangen. heeft iemand nog andere ideeën
151.000 op de teller en binnenkort word de dis. riem vervangen .
Als hij net loopt en ik zet hem uit dan start hij heel normaal. het is alleen 'smorgens ..bij koude start.
groeten. henk
gisteren 6 feb heb ik nieuwe gloeibougies er in gedaan en vandaag 7 feb een koude start gedaan, en start nog even slecht.
zou het kunnen dat mijn computer niet helemaal jofel is.. ik heb namelijk ook wat storingen daarin, zoals ;
airback lampje blijft branden, oliepeil geegt hij niet meer aan, lichtampje in het dashbord brand niet meer terwijl ik wel mijn licht aan heb..
graag een antwoord ven een kenner niet gokken aub
Geplaatst: 07 feb 2005 18:26
door wlaguna
een beetje vriendelijker henksm kan ook!
ze proberen je alleen te helpen met je probleem.
want je moet begrijpen dat dit bij sommige mensen verkeerd overkomt.
en zelfs een kenner kan een fout antwoord geven want hij kan namelijk niet vanaf hier zien of onderzoeken
wat er met je auto is.
maar evengoed welkom op ,t forum.
groeten w
Geplaatst: 07 feb 2005 19:17
door henksm
wlaguna schreef:een beetje vriendelijker henksm kan ook!
ze proberen je alleen te helpen met je probleem.
want je moet begrijpen dat dit bij sommige mensen verkeerd overkomt.
en zelfs een kenner kan een fout antwoord geven want hij kan namelijk niet vanaf hier zien of onderzoeken
wat er met je auto is.
maar evengoed welkom op ,t forum.
groeten w
excuus als het zo overkwam, natuurlijk is het via het forum maar gokken,. nogmaals ik vind iedere hulp
te gek op dit forum.. dus nogmaals mijn excuus...

Geplaatst: 07 feb 2005 21:18
door wlaguna
geeft niet henksm wil alleen voorkomen dat mensen elkaar verkeerd begrijpen.
want we zijn hier toch om elkaar te helpen of niet soms?
en dit is weer een wijze les kijk uit met wat je intypt want ,t kan verkeerd begrepen worden.
maar ik dacht al dat je ,t niet kwaad bedoelde
en je excuses is aanvaard.
groeten w
Geplaatst: 07 feb 2005 22:58
door Remko de W
henksm schreef:Remko de W schreef:als ie dan bij koude motor wel aanslaat,
en je hebt fijne rook achter je wagen..
dan zouden het zekers de gloespiralen kunnen zijn....
suc6...

ik snap je antwoord niet helemaal , Als ie dan bij een koude motor wel !! aanslaat..
maar dat was mijn vraag toch ? als hij koud start is er geen probleem.. hi hi
dus bij de koude start is er geen probleem.
ik snap jou antwoord niet helemaal...
laat ik het dan zo zeggen,
je gaat starten en als ie dan aanslaat,
heb je dan veel rook achter je wagen,
dat bedoelde ik.
maar ja spiralen vervangen heeft dus niet geholpen....
das vervelend...
goed nieuws
Geplaatst: 08 feb 2005 16:08
door henksm
heren,,,
het start probleem is opgelost. De gloeiboegies waren wel aan vervanging toen en. bij de garage kwamen ze erachter
dat 1 vertuiver niet goed afsloot. deze is eruit gehaald en opnieuw erin gemonteerd de volgende morgen starten als een tierelier.. dus het was een compressie probleem..
het Airback lampje was de stekker onder de pass. stoel. olie aanduidings lampje was de stekker bij de voeler, en toen deed het dashbord lampje het ook weer van het licht.. vraag niet hoed het kan.. maa hij werkt wel wee.
dus nu alleen het mrico filter nog vervangen van de aiirco en hij is weer als nieuw.
groetjes henk
Geplaatst: 08 feb 2005 18:47
door Verwijderde gebruiker 25
mooi dat het opgelost is.
Alleen zou je misschien de volgende keer eerst nog ff je berichtje willen doorlezen op typefouten?
Het kan gebeuren, maar dit zijn wel erg veel.
Geplaatst: 08 feb 2005 19:04
door henksm
Eelco schreef:mooi dat het opgelost is.
Alleen zou je misschien de volgende keer eerst nog ff je berichtje willen doorlezen op typefouten?
Het kan gebeuren, maar dit zijn wel erg veel.
ach ik heb net 12 uur gewerkt toen ik dit schreef maar we zijn hier denkelijk niet om nederlands te leren en volgens mij snap je best wel wat ik bedoel.. en nederlands is nu niet bepaald mijn sterkste vak.. nou zou ik dit normaal nooit schrijven maar je zit hier op een site waar vragen gesteld kunnen worden over automobielen, en dan worden er wel eens foutjes gemaakt toch of maak jij die nooit. ?? mocht ik meer over de Nederlandse taal willen weten ooit, dan mail ik je direkt.. oké..
einde discussie... of is dit ook foud..
Geplaatst: 08 feb 2005 20:49
door Verwijderde gebruiker 25
Ik wil je niet afvallen, het was alleen een suggestie om het nog een keer door te lezen voor je het post.
Want veel van de typfouten lijken op fouten in haast of, waarschijnlijker in jouw geval, vermoeidheid gemaakt.
Ik zeg ook in het berichtje dat iedereen typefouten (en spelfouten) kan maken.
Volgens mij was ik dus duidelijk genoeg hierover, en ik snap jouw reactie hierin dan ook niet.
Geplaatst: 08 feb 2005 20:57
door Rossy
Maakt niet uit, het is voor iedereen duidelijk.
Ik maak ook regelmatig type- en spelfouten.
Ben een klein beetje dyslectisch(wat een k#t woord voor iemand die het is

), dus dat is mijn excuus.
Vaak zie ik ze zelf wel, soms ook niet. Kan gebeuren.
Maar goed, het probleem is opgelost, en dat is waar het hier uitendelijk om ging.
Dus zand erover, en verder met waar we mee begonnen zijn, een gezellig forum waar een ieder terecht kan met zijn/haar problemen.
Antonio.
Geplaatst: 08 feb 2005 21:35
door Remko de W
Mooi dat het opgelost is...
suc6 ermee...

Geplaatst: 08 feb 2005 21:59
door wlaguna
henksm schreef:
ach ik heb net 12 uur gewerkt toen ik dit schreef maar we zijn hier denkelijk niet om nederlands te leren en volgens mij snap je best wel wat ik bedoel.. en nederlands is nu niet bepaald mijn sterkste vak.. nou zou ik dit normaal nooit schrijven maar je zit hier op een site waar vragen gesteld kunnen worden over automobielen, en dan worden er wel eens foutjes gemaakt toch of maak jij die nooit. ?? mocht ik meer over de Nederlandse taal willen weten ooit, dan mail ik je direkt.. oké..
einde discussie... of is dit ook foud..
ik dacht dat we ,t hier al over gehad hadden hen sm let op met je intypt want ,t kan verkeerd overkomen.
want met de zin : mocht ik meer over de nederlandse taal willen weten ooit, dan mail ik je direkt...oke.
dat komt op mij over dat je eelco aan ,t beledigen bent.
ik zou als ik jou was je excuus aan eelco aanbieden. en je bent bij deze gewaarschuwd!
maar goed laten we ,t gezellig houden ja, dat bevalt beter.
Geplaatst: 08 feb 2005 22:32
door Admin
Okay, probleem opgelost dus, en svp ophouden met kissebissen, want ik heb nog altijd het patent op typefouten....
Helemaal als ik wat gehaast ben...
Zand erover (dat was toch wel met een D hé hoop ik... en moet erover nou aan elkaar of niet....)
Zo, en uit wat 'vaderlijke veiligheids overwegingen' zet ik een afkoelslotje op dit topic.
Wie er toch nog op door wilt gaan, mag dat via PM naar mij toe doen.