Storing automaat
Geplaatst: 27 mei 2009 17:13
2 weken geleden hebben we de Megane II bij een Renault dealer ingeruild voor een Laguna Grand Tour 2.0 16V automaat uit 2005 met 64.000 km op de teller.
Vorige week ging na 5 min rijden opeens de automaat in de noodloop (vast in 3e versnelling) en kreeg ik de melding op de display "Transmissie controleren". Na afzetten vd motor en opnieuw starten reed hij weer normaal en was de melding weg.
Ik heb hem bij onze vaste dealer laten uitlezen. Hun conclusie was dat er een storing inzat waardoor (onder top occasion garantie gelukkig) volgens de chef werkplaats het volgende vervangen moest worden: elektrokleppen, drukregeling, hydraulisch blok en tenslotte opnieuw inleren vd automaat met nieuwe software.
Omdat ze echter de komende weken volzaten ben ik terug gegaan naar de dealer waar hij gekocht is.
Die constateren ook dat er een storing inzit (iets van "rekeneenheid transmissie") maar willen in eerste instantie beginnen met alleen vervangen vd elektrokleppen. Mocht het dan weer terugkomen dan zullen ze verder gaan zoeken om alsnog bijv. het hydraulisch blok te vervangen. Dit was een onderdeel van rond de €1000,p- en gingen ze niet zomaar vervangen.
Wie moet ik nu geloven? Was de chef werkplaats van mijn vaste dealer dan wel erg makkelijk om dan maar alles te vervangen omdat we toch garantie hebben?
Ik heb normaal zeer goede ervaringen met deze dealer en deze chef werkplaats.
Of moet ik erop rekenen dat op korte termijn de auto opnieuw bij de garage staat met automaat problemen?
Ik heb begrepen dat het inderdaad meestal begint bij vervangen vd elektrokleppen en dat het probleem dan vaak is opgelost?
Vorige week ging na 5 min rijden opeens de automaat in de noodloop (vast in 3e versnelling) en kreeg ik de melding op de display "Transmissie controleren". Na afzetten vd motor en opnieuw starten reed hij weer normaal en was de melding weg.
Ik heb hem bij onze vaste dealer laten uitlezen. Hun conclusie was dat er een storing inzat waardoor (onder top occasion garantie gelukkig) volgens de chef werkplaats het volgende vervangen moest worden: elektrokleppen, drukregeling, hydraulisch blok en tenslotte opnieuw inleren vd automaat met nieuwe software.
Omdat ze echter de komende weken volzaten ben ik terug gegaan naar de dealer waar hij gekocht is.
Die constateren ook dat er een storing inzit (iets van "rekeneenheid transmissie") maar willen in eerste instantie beginnen met alleen vervangen vd elektrokleppen. Mocht het dan weer terugkomen dan zullen ze verder gaan zoeken om alsnog bijv. het hydraulisch blok te vervangen. Dit was een onderdeel van rond de €1000,p- en gingen ze niet zomaar vervangen.
Wie moet ik nu geloven? Was de chef werkplaats van mijn vaste dealer dan wel erg makkelijk om dan maar alles te vervangen omdat we toch garantie hebben?

Of moet ik erop rekenen dat op korte termijn de auto opnieuw bij de garage staat met automaat problemen?

Ik heb begrepen dat het inderdaad meestal begint bij vervangen vd elektrokleppen en dat het probleem dan vaak is opgelost?