Pagina 1 van 1
stil gevalen tijdens rijden en start niet meer
Geplaatst: 21 nov 2009 21:38
door william
Auto is gevalen stil tijdens het rijden en start niet meer.
is een laguna break van 1998
ik heb ondertussen mazoutfilter vervangen en zo steeds maar doet niets
als ik de bout na de filter los en maak Probeert te starten komt er ook geen mazout uit,
kan dat er daar voor een pomp in werking Moet gaan van een woord sterven aan gezogen door de Pomp er na?
ik weet dat er een pomp in de tank zit maar zit er ook een aan de filter?
of is er iets met distributie, die draait nog wel als we proberen te starten
groten
william
Geplaatst: 21 nov 2009 23:17
door Rossy
Om welke motor gaat het?
1.9 dTI, 2.2 d of 2.2dt?
Antonio.
Re: stil gevalen tijdens rijden en start niet meer
Geplaatst: 21 nov 2009 23:25
door wesley015
william schreef:Auto is gevalen stil tijdens het rijden en start niet meer.
is een laguna break van 1998
ik heb ondertussen mazoutfilter vervangen en zo steeds maar doet niets
als ik de bout na de filter los en maak Probeert te starten komt er ook geen mazout uit,
kan dat er daar voor een pomp in werking Moet gaan van een woord sterven aan gezogen door de Pomp er na?
ik weet dat er een pomp in de tank zit maar zit er ook een aan de filter?
of is er iets met distributie, die draait nog wel als we proberen te starten
groten
william
Je schrijft wel lekker duidelijk.
Geplaatst: 21 nov 2009 23:41
door Rossy
Verdiep je even wat meer in het vlaams, dan is het duidelijk genoeg.
Veel nederlanders hebben ook moeite met het schrijven van kloppende zinnen alleen is het nu ook nog eens in het vlaams...
Antonio.
stil gevalen
Geplaatst: 22 nov 2009 00:54
door william
het is een 2.2 d en is van 1996 niet van 1998
en hij is stil gevallen tijdens het rijden
ik heb de bout na de mazoutfilter los gemaakt maar er kwam geen mazout uit als ik hem starte.
is dit normaal, of moet daar dan mazout uit komen.
ik weet dat er een pomp in de dieseltank zit maar is daar ook een pompje op de mazoutfilter?
of zuigt de mazoutpomp de diesel.
Geplaatst: 22 nov 2009 00:57
door wesley015
Rossy schreef:Verdiep je even wat meer in het vlaams, dan is het duidelijk genoeg.
Veel nederlanders hebben ook moeite met het schrijven van kloppende zinnen alleen is het nu ook nog eens in het vlaams...
Antonio.
Vlaams? dat wist ik niet.
Kon er al geen touw aan vast knopen.

Geplaatst: 22 nov 2009 16:22
door Mathijs
Als ik het goed heb, levert de pomp in de tank de diesel (mazout) aan de hogedrukpomp bij de motor.
Die hogedrukpomp perst dan de diesel onder zeer hoge druk door de verstuivers.
Mogelijk zit er lucht in de leiding, of zit er een contact los die een ventiel open moet zetten om de diesel naar de motor te krijgen.
Zou dus eerst eens kijken of onder de motorkap alle draden en verbindingen nog goed in orde zijn. Controleer ook je zekeringen (smeltveiligheid).
Weet niet of de Renault dieselpomp ook handmatig te ontluchten is. Maar als je het filter vervangen hebt, zal er op zeker lucht in de leiding zijn gekomen die er eerst uit moet.
Geplaatst: 22 nov 2009 16:23
door WillemS
Als je geen brandstof krijgt uit de mazoutfilter, dan is er geen brandstof druk. Of de brandstofpomp in de tank is defekt of deze krijgt geen stroom. Is de zekering ok? Kijk anders achterin de auto bovenop de tank of de draden vd pomp stroom krijgen, zo, ja, dan pomp overleden. SUC6
Geplaatst: 25 nov 2009 21:13
door Rossy
In de tank is inderdaad een lagedruk opvoerpomp ingebouwd.
Deze kan defect geraakt zijn maar ook gewoon geen spanning krijgen.
Nu is de vraag of dit mankement zich voordeed gelijk nadat de auto een flinke schok te verduren kreeg of was er eigenlijk niks bijzonders aan de hand voor het mankement?
Antonio.
Geplaatst: 25 nov 2009 21:53
door william
Rossy schreef:In de tank is inderdaad een lagedruk opvoerpomp ingebouwd.
Deze kan defect geraakt zijn maar ook gewoon geen spanning krijgen.
Nu is de vraag of dit mankement zich voordeed gelijk nadat de auto een flinke schok te verduren kreeg of was er eigenlijk niks bijzonders aan de hand voor het mankement?
Antonio.
onder tussen ben ik langs de garage lang gegaan met de wagen eerst zeiden ze dat het de injectie pomp was en dat dat te maken viel.
dan zijn ze verder gaan zien en hebben ze ontdekt dat het de distriebutie riem is met alle volgen van dien,
krukken as kapot nog wat kleppen enz. kost prijs 1875€ voor een wagen van 1996.
13 jaar oud is dit niet de moeite.
dus gaan we een nieuwe wagen kopen.
al vast bedankt met zijn alle.
william,
ps: in een laguna voor 1998 zit er geen pomp in de tank de mazout wordt aangedreven door de injectie pomp en al dit voor doet is dit een contact in de injectiepop die gekoppeld is met het sleutelcontact dit kan hersteld worden.