Pagina 1 van 1
Laguna type 2
Geplaatst: 11 feb 2010 11:06
door RSrenault
Ik ben alvast aan het rondkijken naar een Laguna type 2 station. Nu lees ik hier en daar dat deze Laguna type 2 vaak mankementen vertoond.
Maar ook hoor ik van mensen die er zelf één hebben dat ze nooit ergens last van hebben gehad. Prima auto zeggen ze.
Ook is mij verteld dat de auto inderdaad vaak stukken heeft maar dat vanaf bouwjaar 2004 die problemen verholpen zijn.
Wie heeft er ervaring met deze auto? En klopt het ook dat vanaf 2004 betere versies gemaakt zijn, en dan bedoel ik niet de facelift??
Of ligt het gewoon aan het type motor? Dat er misschien motoren tussen zitten die vaker stuk gaan???
Graag wat ervaringen en reacties.....alvast bedankt.
Geplaatst: 11 feb 2010 13:13
door RichTrip
Heel kort weergegeven:
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI
Goede motoren: 1.8 16V, 2.0 16V
Dit zijn natuurlijk gemiddelde aannames, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Dus de ervaringen van anderen zijn natuurlijk ook welkom

Geplaatst: 11 feb 2010 18:47
door Renier
@RichTrip: mooi overzicht
Kijk hier ook eens:
viewtopic.php?t=6250
Geplaatst: 11 feb 2010 20:52
door renault15.17
Bij de motoren kun je nog opmerken dat 1.9 DCi in de 100 Pk versie minder problemen kent dan de 120 pk versie. Maar dat kan wellicht ook te maken hebben met de rijstijl van de mensen die menen dat ze 120 pk nodig hebben

Geplaatst: 11 feb 2010 21:42
door RichTrip
UPDATE:
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI (120pk)
Goede motoren: 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T, 1.9DCI (100pk)
3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Geplaatst: 11 feb 2010 22:04
door renault15.17
Nog een aanvulling mijnerzijds:
Algemeen:
2001: --
2002: --
2003: -
2004: -/+
2005: +
2005-2007: ++ (phase 2)
Motoren:
Zwakke motoren: 2.2DCI. 2,0 IDE
Gemiddeld: 1.9DCI (120pk)
Goede motoren: 1.6-16v, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T, 1.9DCI (100pk)
3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Geplaatst: 11 feb 2010 22:32
door CPTR
Je kunt zeggen wat je wilt over de Laguna, het gaspedaal blijft tenminste niet hangen

Geplaatst: 11 feb 2010 23:50
door Renier
renault15.17 schreef:3.0 V6 is lastig in te delen. Qua betrouwbaarheid valt het wel mee, maar onderhoud is duur (o.a. distributieriem vervangen)
Volgens mij is de V6 zeer betrouwbaar, maar een aanslag op je portemonne wat betreft brandstof verbruik.
Anders had ik hem graag gehad ipv m'n huidige 2.0 16V, zeker aangezien de V6 een 5-traps automaat heeft en de 2.0 16V een 4-traps.
Geplaatst: 12 feb 2010 09:19
door RSrenault
Kijk daar heb ik wat aan. Ik ga eens op m'n gemakje rondsnuffelen met deze info bij de hand. Bedankt allemaal!!!
Grtz
Geplaatst: 28 mar 2010 19:14
door appie470
ik heb zelf een laguna 1.9 DCI uit 2004 , een prima auto 2 jaar geen last .
Re: Laguna type 2
Geplaatst: 22 jul 2010 11:22
door Joey
Heb zelf nu al 3 jaar een Laguna Grand Tour 1.9 DCI bouwjaar 2004 en tot nu toe nog geen problemen mee gehad behalve normale onderhoud natuurlijk. Ik was nooit weg van een Franse auto maar de volgen wordt zeker weer een renault.
Re: Laguna type 2
Geplaatst: 27 jul 2010 22:06
door robinr200
mmm, in het lijstje ontbreekt de mijne. de 2.0 dci met ketting. Hoe wordt die ingeschaald?
Ik rij er nu een jaar mee (Lag II ph 2 uit sep 2006) en heb 1 technisch probleem gehad. Op een gegeven moment was hij niet meer vooruit te branden. Gaspedaal reageerde helemaal niet meer. Totdat de snelheid dusdanig laag was, dat hij met 80 kmh thuis kwam. Veel onderzoek verricht. Via uitlezen kwam op vervolgproblematiek uit ipv van het euvel zelf. Na overleg met Renault NL bleek mijn serienr in de range te zitten waarvan het verschijnsel bekend bleek te zijn. Een brandstofklep in de retourleiding van de commonrail werkte niet meer correct. Deze vervangen en probleem is niet meer teruggekomen. In het begin had ik door dit probleem een zwaar hoofd in de auto, maar ik rij er nu een jaar naar volle tevredenheid mee (40000km in 13 mnd !).