Pagina 1 van 1

Gasklephuis....toeren te hoog..

Geplaatst: 21 jul 2005 10:46
door Puka
Beste mede-renault-ers...

Sinds 2½ week zijn wij in het troste bezit van een schitterende Laguna grand tour Dynamique bj. 2001. Gekocht bij een garage, met G3 LPG (ex lease) en het zonder garantie erop gewaagd. Helaas pindakaas, na 1 week erin te hebben mogen rijden staat ie nu al 1½ week in de garage. Reden: Omhoog schieten naar 6000 toeren en niet harder dan ca. 80km op de snelweg. Sta je daar met je mooie Laguna voor het stoplicht met het schaamrood op je kaken omdat de toeren op 6000 blijven hangen. Goed, denken wij, daar hebben we de specialisten van de Renault dealer voor. Diagnose apparatuur eraan en klaar is kees, het Gaskleppenhuis. De boel vervangen en wederom aan het diagnoseapparaat. Helaas...hij geeft te kennen dat het nog niet 100% werkt... Om een lang verhaal kort te maken.. De dealer weet het niet, Renault NL niet en nu is er zelfs de computeruitdraai van de dealer naartoe. Ze komen er simpelweg niet uit. Erg frustrerend mede omdat we aankomende dinsdag ermee op vakantie "willen". Nogmaals, een schitterende auto met alle toeters en bellen erop, als hij nu nog gaat rijden zijn wij weer helemaal happy. Maar eerlijk gezegd hebben we er een heel hard hoofd in. Wie o wie kent dit probleem enkan ons misschien op weg helpen!

Groeten.

Geplaatst: 22 jul 2005 10:27
door Rossy
Wat voor motor zit er in de auto?

Antonio.

Geplaatst: 22 jul 2005 11:02
door Robbedoes
Rossy,

Het is een 1.8I 16V (LPG G3 installatie)

Alvast bedankt voor het meedenken.
Robert-Jan

Geplaatst: 30 jul 2005 20:54
door johan
Hoi,

Ik heb er ook zo een, exact het zelfde probleem, de auto is al bij de dealer geweest, daar hebben ze de computer uitgelezen en gerest.
Er werd mij verteld, dat ze niet exact wisten waar het aan zou kunnen liggen.
Ik heb inmiddels alle multistekkers in de motorruimte, ingespoten met contact spray, daarna is het nog een keer voor gekomen, ik heb een steeksleutel 10mm in de auto liggen, daarmee maak ik de plus pool v/d accu los, en dan ben ik er weer voor langere tijd vanaf. ( let wel op, code van autoradio opnieuw invoeren en klok bij zetten ! )
Ik heb de auto nu bijna een jaar en het is totaal vier keer voorgevallen.

Ik hoop dat iemand is met de gouden tip !

Mijn auto Laguna GT 1.6 L op gas uit 2002

Gr, Johan :cry:

Geplaatst: 31 jul 2005 00:43
door hans
ik heb weliswaar geen gouden tip maar ik heb wel precies hetzelfde euvel gehad met mijn vorige 25 (inclusief de pijnlijke 6000 toeren bij een stoplicht). Mijn monteur wist dat het probleem zich in de computer van de inspuiting bevond, maar kon er zelf niks aan verbeteren. Hij heeft de leverancier van de gasinstallatie gebeld (in mijn geval vialle) en die hebben hem een goede oplossing gegeven.. Misschien een beetje aandringen op contact met de gasinstallatie leverancier?

Fout toerental

Geplaatst: 04 aug 2005 14:57
door sslagter
Hoi,

Ik heb een laguna 1.6 16V RXI uit '99 met LPG-G3.
Ook deze auto is ex-lease en zonder garantie gekocht.... :roll:

In ieder geval... bijna dezelfde problemen: ik heb alleen geen 6000 toeren, maar 0 toeren. Tenminste... op gas. Op benzine is ie OK, maar als ik op gas overschakel dan stopt ie ermee. (stationair)
De eerste keer wisten we het op te lossen door de STAPPENmotor los te schroeven en schoon te maken. Dit motortje bepaalt hoeveel gas er in de motor wordt ingespoten.
Toen was het voor een lange tijd opgelost.
Het stappen motortje is te vinden tussen het luchtfilter, de rechterveerpoot en de bijrijdersplaats (ongeveer). Hij is direct in het zicht en zit gewoon met 2 schroefjes vast.

Succes ermee.

Geplaatst: 04 aug 2005 15:41
door hans
als ie het probleem alleen op gas heeft zit het hem in de computer van de gasinstallatie..

Geplaatst: 20 aug 2005 12:25
door paulyvon
ik heb hetzelfde gehad met mijn 18-16v op gas. Meestal na een (kleine)backfire ging het mis: ik was net schumacher 6300 touren!!!! zonder het gaspedaal te gebruiken.

Na heel veel ellende (ook in het weekend) kwam een monteur van de renaultdealer in Roermond op het idee om een expansie dopje bovenop het motorblok vast te kitten met zwarte kit (dezelfde als tpv de ruiten). Dat dopje schiet namelijk los bij iedere ongebruikelijke (kleine) drukwijziging. Sindsdien heb ik geen problemen meer. En ik heb ondertussen bijna 160.000 km met deze auto gereden

Geplaatst: 07 sep 2005 16:38
door Maarten Fieret
Ik heb net een Laguna 1 1,8 16V 143000km gekocht. Die had dit probleem ook bij proefrijden. Ik ook geeist dat dit opgelost moest worden voordat ik hem kocht.
Zij hebben toen de smoorklep schoongemaakt. Probleem is nu opgelost. :D