Pagina 1 van 1

Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 18:25
door jurriaan008
hallo,

Ik heb mn oog laten vallen op een laguna Station modeljaar 2002. De Auto heeft 166.135 km gelopen. Het is een laguna met een 2.0 IDE 16V motor, en nou hoor en lees ik nogal vervelende verhalen over dit motortype. Wat zijn de dingen waar je tegenaan kan lopen en wat denken jullie hier over deze motor?

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 18:36
door CPTR
Er is inderdaad al heel veel over geschreven...

Gebruik de zoekfunctie en je komt vele draadjes tegen. Je kunt ook daar je vraag in stellen, dan kan deze op slot :wink: .

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 18:38
door Pleiades
Ik zeg: nooit doen, zo'n IDE

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 19:47
door Ebber
Neem een ding van me aan, zeker laten staan. Hoe weinig hij ook gelopen heeft, hoe netjes hij er ook uitziet, gewoon laten staan!!! Anders krijg je er zeker spijt van. Deze al helemaal gezien het modeljaar van de auto.

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 19:56
door Renier
Net als de anderen hierboven zeggen: ga voor de "gewone" 2.0 16V, die is oerdegelijk.

Wat bouwjaren betreft: in ieder geval de eerste 2 jaren vd Laguna II niet doen, vanaf 2003 zijn er een hoop verbeteringen doorgevoerd, de laatste 2 jaar vd ph1 (2004-2005) zijn het meest betrouwbaar.

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 21:11
door Ebber
Nou oerdegelijk vind ik wel ietsjes overdreven :wink:

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 21:19
door Pleiades
Die 2.0 16V is niet kapot te krijgen. :thumb: Dus oerdegelijk komt in de buurt

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 23 jan 2011 22:45
door RichTrip
2.0 In De Ellende

Deze motor is maar zo'n twee jaar geleverd in de Laguna II (meen iets van 2002 tot 2003). Met zeer zorgvuldig onderhoud en met vooral veel lange ritten kan het misschien goed uitpakken, maar over het algemeen is het niet aan te raden.

Waarom zijn de Laguna's met deze motor zo goedkoop? En waarom adverteren heel veel handelaren/bedrijven alleen met 2.0 16V en vergeten de toevoeging IDE? Ik denk dat je nu het antwoord wel weet :naughty:

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 24 jan 2011 00:03
door Renier
Ebber schreef:Nou oerdegelijk vind ik wel ietsjes overdreven :wink:
Serieus, ik ben op dit forum nog geen/zeer weinig problemen met deze motor tegengekomen en rij er nu zelf ook al bijna 5 jaar mee, verdeeld over 2 Renaults :thumb:

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 24 jan 2011 12:58
door WillemS
Ik heb uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat de IDE motoren eruit gegaan zijn in Nederland omdat er door ons rijgedrag(het moderne rijden) heel veel problemen(defekten) voorkwamen. In Frankrijk echter voldoen deze motoren heel goed doordat er daar flink doorgereden wordt. Ditzelfde gaan we straks wellicht krijgen met de 2.0 turbo's die niet op E10 mogen draaien.

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 24 jan 2011 13:22
door Renier
Als je op deze site kijkt, zie je dat de huidige 2.0T's wel op E10 mogen/kunnen draaien volgens mij?

In de lijst staat namelijk ".....en de volgende modellen geproduceerd tussen 1 januari 2000 en 31 december 2002" Afbeelding

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 24 jan 2011 14:10
door WillemS
Renier, wat schrijf ik dan ?
"ditzelfde gaan we straks wellicht krijen met de 2.0 turbo's die NIET op E10 mogen draaien"
Wat ik bedoel te zeggen is dat niet iedere bestuurder weet wat hij tankt, en daardoor straks met problemen komt waarvoor hij met z'n vinger naar Renault aat wijzen.
Groet,
WillemS

Re: Laguna station 2.0 IDE 16V 2002

Geplaatst: 24 jan 2011 14:14
door Renier
Ah, ok, ik dacht dat je bedoelde dat alle 2.0T's per definitie niet op E10 mogen... :oops: